Jump to content
erwin

Citrussen

Recommended Posts

Dus jij hebt de premiere gehad Gerrit :(

Maar je was dan ook een grote hulp heb ik begrepen, dus je verdiend het. ;)

Laten we geduldig afwachten, ik denk dat Kirsten haar geduld veel erger op de proef is genomen.

Laat haar nu maar rustig genieten van haar dieren.

In de eerste plaats ben ik heel blij dat haar geduld eindelijk beloond is.

Veel succes Kirsten.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nounou, wat een belangstelling... ;) Het is een nogal hectisch dagje geweest, met een ietwat :rolleyes: chaotische ochtend waarin ik iedereen in mijn omgeving weer 'ns flink op de zenuwen heb gewerkt.

 

"Ma! Ik kan mijn paspoort nergens vinden! Heb jij mijn paspoort gezien? Als ik dat niet bij me heb, krijg ik ze misschien niet mee en dan kan ik w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kirsten ,

 

dit was geen enkel probleem om mee te gaan naar de luchthaven en is zelfs graag gedaan want je hebt lang genoeg geduld moeten hebben maar zoals je al aangaf zijn je dieren dus de moeite waard geweest om op te wachten en zeker je mannetje want die is wel echt mooi geel :rolleyes:

Vrouwtje zit in vervelling en ben benieuwd wat er gaat tevoorschijn komen.

 

Ben blij voor jou dat Terri het niet meer gedurfd heeft om de verkeerde dieren te sturen deze keer en dan hebben onze mails naar haar dan toch misschien een beetje effekt gehad zelfs al heeft ze ons nooit meer geantwoord ;) .

 

Groetjes en bedankt voor het geschenk , had je echt niet moeten doen maar zal smaken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou meid,gefeliciteert!!!

het is een hele weg geweest, maar je hebt je dieren!!!

heel veel plezier met ze gewenst,geniet er maar goed van,effe bijkomen .

gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen.en lief van gerrit dat hij met je mee is gedaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kirsten,

 

Gefeliciteerd. :cheer:

 

Eindelijk de nachtmerrie is voorbij. :rolleyes:

 

Ook leuk om te horen dat je de dieren hebt gekregen die je

hebt besteld. :)

 

Net als iedereen ben ik ook zeer benieuwd naar de foto's.

 

Maar doe dit maar op je gemak, want dit alles heeft je al genoeg stress

bezorgd. ;)

 

Ook mijn complimenten aan Gerrit die je goed heeft geholpen

op het vliegveld. <_<

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita en Marc ,

 

en als we iemand kunnen helpen waarom niet want ik woon op nog geen 5 minuten rijden van de luchthaven en ken daar een beetje mijn weg natuurlijk ;)

 

Waarom denken jullie dat wij

Share this post


Link to post
Share on other sites

van harte gefeliciteerd kirsten

,de lijdensweg is geweest, :huh:

het genieten kan beginnen :cheer:

 

 

(normaal sta ikzelf achter mark's uitspraken MAAR NU NIET foto's willen we :D )

 

we zijn reuzeblij dat uw geduld de hooggespannen verwachtingen mooi gele sitrussjes hebben opgeleverd.

 

de hooge kosten bent u in een weekje vergeten,en met mooie baardjes mogelijks nog vroeger :rolleyes:

 

Dat de berijdwillige helpende hand van gerrit ,en de reuzengroote topic hier op ons gezamelijk gezellige famielie forum (waar fire and ice van gehoord heefd <_< )ertoe hebben bijgedragen,om iemand uit ons midden gelukkig te maken ,straald lekker op iedereen af,en berngd zeker veel mensen plezier,en een zucht van verluchting,met kirsten op kop :D

 

dat terry van fire and ice toch nog mooie dieren kan en wil opsturen naar europa,sierd hen

aleen jammer dat ze niet met iedereen zo eerlijk handelen

 

nogmaals van harte gefeliciteerd

geniet er nu maar rustig van

 

 

 

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

super dat de dieren erzijn en dat je ook nog eens de juiste dieren heb gekregen.

 

ik ben het met de meeste eens hier ik wil ook fotos zien :D zo snel mogenlijk.

 

wij zelf laten het inporteren dit jaar even met rust omdat de kweker waar we 2 maanden geleden zonder problemen en heel snel onze dieren kregen die we van de foto hadden besteld.

 

nu moeilijk doet met fotos geven we kunnen krijgen wat we willen maar wij willen eerst fotos voordat we iets bestellen.

 

als ik iets bestel moet het soepel lopen anders hoef ik al niet meer daar ben ik heel simpel in.

 

geniet maar lekker van je nieuwe baardjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist geprobeerd om foto's te maken, maar er is er maar 1 echt goed gelukt. Omdat meneertje zo beweeglijk is, zijn alle andere foto's "bewogen".

 

Kito.jpg

 

Dus ik ga straks nog even verder proberen... het moet me nu toch nog wel lukken om een beetje fatsoenlijke foto van het stel te maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze foto is in ieder geval goed gelukt, en de kleur is er goed op te zien. Prachtig baardje, het geel zit er echt goed in!! Je hebt er lang op moeten wachten, maar zo te zien was het, het dubbel en dwars waard!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow :blink: wat is deze prachtig van kleur.

Je hebt er heel wat slaap moeten voor laten, maar achteraf ben je dubbel en dik gelukkig als je dit ziet.

Prachtig :rolleyes:

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kirsten,

 

Prachtig, schitterend mooi baardje. :rolleyes:

 

Geniet hier maar lekker van, je hebt er veel geduld voor

moeten hebben. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals gefeliciteerd

 

zelfs de eene foto(hadden natuurlijk, meer foto's verwacht :D:lol::D )laat al veel zien

 

het genot van naar deze citrussen te kijken begind pas.

sitrussen blijken zeer laat op kleur te komen.

ze kleuren het eerste voledige jaar van natuurkleur op naar het citrusgeel.

had natuurlijk ook ineens deze mooi gele gehad,(en gekregen wat we wel bestelden)maar ben tevreden met het kleur dat ik bij iedere vervelling meer en meer zie doorkomen

de tangine die we niet bestelden,maar er wel bijzat kleurd zeer mooi op

de citrus x leucistic die er ook ongevraagd tussenzat kleurd niets op,en blijfd voor het ogenblik zijn schutkleur lekker verderdragen :angry:

het laat opkleuren blijkt een kenmerk te zijn van de citrus(die uit het ei komen met de natuurlijke schutkleuren)

 

dit blijkt dan ook de redene te zijn waarom er geen kleintjes te koop worden aangeboden,en er geen foto's van te vinden zijn,daar ze op jongere leeftijd niets laten zien van hun citruskleur.

 

ook blijkt de citrus een zeer sterke dominante bloedlijn te zijn,waar meerdere andere bloedlijnen zijn uit verdergekweekt

 

zo blijken de leucistic,tangines,en florida orange ,sunburst sutrusbloed te hebben

 

dat er zeer veel te vinden is(jammergenoeg vooral engels)over deze bloedlijn geefd aan dat er nog veel in deze kleur zich aan het verdiepen zijn,en ze ook net als onze lijdensweg aantoond nog zeer moeilijk te verkrijgen zijn

 

plaats na de volgende vervelling wel een foto opdate

(hoop natuurlijk dat ons kirsten niet zo lang meer wacht :rolleyes: )

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kirsten,

 

ik had je al gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, maar bij deze nog een x ;)

Het mannetje ziet er erg mooi uit en dat je maar veel plezier aan beiden mag beleven.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er een zeer prachtig baardje uit!

Zoals ik al eens zei geduld is een mooie zaak! :P

Ben zeer benieuwd wanneer ze vervelt zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eens even een update gemaakt van mijn 3 citrus vrouwtjes die met de dag mooier en mooier beginnen te worden.

 

2 ervan zijn ook al twee maal zo groot en zo zwaar dan wanneer ze aankwamen , het derde blijft een beetje achter maar zie dit nog in orde komen maar zal een beetje geduld moeten hebben volgens mij.

 

Volgens mij klopt het dus wel dat de citrussen laat opkleuren , juist de leucistic x citrus gaat meer naar de oranje kant dan naar de gele kant ( tangerine op hun side genoemd ) maar is wel een mooi diertje aan het worden.

 

Vrouwtje 1 : citrus x citrus

 

DSC_0006-8.jpg

 

DSC_0016-7.jpg

 

Vrouwtje 2 : citrus x leucistic

 

DSC_0019-7.jpg

 

Vrouwtje 3 : leucistic x citrus

 

DSC_0012-8.jpg

 

DSC_0011-7.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig kleuren de beestjes mooi op. Vind ze nu echt al een mooie kleur krijgen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×