Jump to content
danielle

Boze Leguaan Help

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Mijn groene leguaan is nu 3,5 maand oud, en ik weet even niet zo goed wat ik met hem aan moet.

 

Want in plaats dat hij wat rustiger word word hij met de dag steeds bozer en agressiever.

 

Gister haalde ik er weer wat plantjes uit om te reinigen en hij begon direct fel met zijn staart te slaan, eerst had ik nog zoiets van dat word wel minder maar het word alleen maar erger,hij doet zijn bek ook open als ik em in mijn hand heb net of ie mij wil bijten.

 

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen en of ik dit wel op kan lossen, want ik ben de moed een beetje verloren.

 

Groetjes Danielle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik denk dat je gewoon even vol moet houden.

En dat je ook moet laten merken dat je niet bang bent en dat JIJ de baas bent.

Dan zal het volgens mij wel goed komen.

Groetjes,

 

John.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej :P

 

je leguaan is pas 3,5 maanden oud, en hij is je gwoon ff aant testen hoever hij kan gaan bij je, en zo te horen lukt hem dat aardig....je moet gewoon niet op die staart letten(figuurlijk bedoeld dan) maar als hij je slaat gewoon door zetten en niet weer je hand terug trekken want dan denkt hij weer van"owh ze is bang voor mij, dus ik ben de baas en ik kan haar lekker slaan",,,,,zolang je bang voor hem bent wordt die agresiviteit steeds erger en aangezien hijzelf ook sterker wordt wil je echt geen zwieper van die staart in je gezicht krijgen....dus niet twijfelen van"oh straks slaat hij me" nee, gewoon pakken en laat merken dat jij de baas bent en niet andersom. en als je hem vast heeft en hij blijft meppen kan je ook gewoon een tikkie teruggeven en gewoon duidelijk maken dat je dat niet wilt hebben desnoods verhef je je stem....het is eigenlijk net een hondje,,,,als ie niet luistert een tik tegen zn bek en gewoon je stem verheffen....en voor een beter contact tussen jou en je leguaan moet je ook gewoon zorgen dat je elke dag~een beetje met hem bezig bent, dus bijv. gewoon in zijn terrarium vaak bezig zijn zodat hij aan je aanwezigheid went en gewoon af en toe tegen hem praten zodat hij de stem van zijn baasje goed herkend. en hoe groot is jou terrarium nu, als je terrarium veels te groot voor een jong diertje kan dat ook nog wel wat problemen brengen!!!!ik hoop dat je hier wat aan hebt :P

 

veel sterkte ermee!!!! :P

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik neem aan dat je een citus verklaring bij je diertje hebt! kijk eens wat de herkomst is!

zolas marvin zei ,het is toch testen,hij zal dat blijven doen,en dus vooral niet laten merken dat je bang bent,want dat voelt hij haarfijn aan! uit eindelijk moet dit een dier van ruim anderhalve meter worden!!!!

heb je miss een foto van het dier,en de terra???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×