Jump to content

Recommended Posts

Ik heb via via vernomen dat een persoon die ook baardagamen verkoopt in het antwerpse deze plant voedert aan zijn baardagamen.

Nu heb ik daar vele vraagtekens bij. MAg dit of is deze plant giftig?

De persoon die dit vertelde heeft nakweek gekocht van ons en voedert deze plant en ze zouden erop vliegen alsof het het lekkerste is wat er bestaat. Ik heb het niet gezien en probeer dit ook niet zolang ik er niet meer van weet.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar ben er bijna zeker van dat de dieren er inderdaad hun tanden in zouden zetten.

Je zou echt versteld staan als je eens wist wat ze allemaal aantrekkelijk vinden.

Maar dat betekend nog niet dat dit gezond is.

Voor dit gebeurd verricht ik wel enig opzoekingswerk.

Wat de kalanchoe betreft, wel deze zou ik niet voederen omdat deze bufodienalides bevatten deze stof kan de volgende sympthomen veroorzaken; braken, diaree en bufodienalides zijn cardiotoxic.

De plant bevat dus hartglycoside dat bij experimenten de dood bij kuikens en muizen heeft veroorzaakt.

Verscheidene soorten van Kalanchoe zijn er te vinden.

De tests hebben aangetoond dat de giftige samenstellingen bij al deze soorten kan voorkomen en zo de grootste voorzichtigheid met alle soorten zou moeten worden uitgeoefend.

Dit is tenminste wat ik hier van gevonden heb.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ok hartelijk bedankt jo!

Kan je even de link ofzo doorgeven waar je dit gevonden hebt? Wij hebben het daarom ook eerst hier nagavraagd omdat ik er ook geen vertrouwen in had.

Zo kunnen we de link doorgeven aan die mensen zodat ze onmiddellijk stoppen met het geven van deze plant.

 

Wat ik verder ook niet begrijp is dat een winkelier dit tegen die personen gezegd heeft, dus ja wat voedert die dan nog allemaal aan zijn dieren die hij verkoopt vraag ik me dan af?

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lees dit ook eens

 

http://www.sdgl.org/forum/viewtopic.php?t=...e4e445f086eeeb6

 

Een paar antwoorden verder in het topic vindt je een reply van Rosita (wss voor velen geen onbekende in de reptielenwereld) ivm Kalancho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry Olly maar de link werkt niet, spijtig had ook de andere antwoorden willen lezen.

 

Deze doet het nu blijkbaar wel, en ook hier kan ik dus vaststellen dat dit ook zo een punt is waar er redelijk wat discusies kunnen vanop gang komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mss geen idee om een lijst te plaatsen op de site waar alle planten die mogen en ook een lijst van planten die zeker niet mogen geven aan baardjes?

Eventueel met foto's erbij zodat men ze ook kan zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,ik heb lijsten en nog meer lijsten,maar als ik dat allemaal moet gaan copieren ben ik dus maanden bezig.

als iemand weet hoe het te copieren en uit te vergroten is!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik heb een mailtje gestuurd naar de persoon met de link en uitleg in om te zeggen dat het beste is te stoppen met dit te voeren.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×