Jump to content

Recommended Posts

Hoi, daar ben ik weer.

We zijn nu 66 dagen verder en de eitjes vertonen nog geen tekenen dat ze uit willen komen, enkele dagen geleden begon 1 eitje te "zweten", maar daar hield het na 3 dagen mee op. Is dit een normaal verschijnsel of gaat het niet goed met de eitjes? (eitjes zien er nog mooi uit en de broedstoof geeft een constante temp. aan van 29 graden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi camiel

in mijn magere broed stoof ervaring weet ik niet anders dan 29 graden is 60 dagen! ze zijn bevrucht?

zolang de eitjes er nog mooi gaaf uit zien zou ik er niks aan doen,gewoon laten liggen.ik weet dat tussen het eerste eitje en het laatste soms wel 2 weken kan zitten,dus er is nog goede hoop!

hou ons op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Waar meet je de temperatuur <_<

Wordt deze gemeten rechtstreeks in het vermiculiet of is dit de luchttemperatuur <_<

Meestal ligt de temperatuur iets lager in het vermiculiet dan deze in de broeikas, ook de methode (natte of droge) kan hier een invloed hebben.

Als de eitjes gaan zweten zouden ze in principe op uitkomen staan, maar bij baardagamen is de enige garantie om het uitkomen te bepalen, is het invallen van de eitjes, als dit gebeurd zouden ze binnen de 24 uur moeten uitkomen, gebeurd dit niet dan zijn de jongen blijkbaar te zwak.

Wat bedoel je ze zien er nog mooi uit, zijn deze mooi wit van kleur en gegroeid tijdens het uitbroedproces?

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heeft het 72 dagen geduurd voor ze uit kwamen

er waren ook eitjes bij die enkele dagen aan het zweten waren en daarna nog wat verder groeiden

 

ik denk dat je gewoon nog wat geduld moet hebben

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Met "de eitjes zien er nog mooi uit, bedoel is dat ze mooi vol en wit zijn, ook zijn ze gegroeid, het eitje dat lag te zweten is het kleinste ei en dit ei vertoont wat donkere plekjes.

En ik ben inderdaad wat ongeduldig, aard van het beestje zullen we maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de eitjes mooi blijven gewoon laten liggen. Hier hebben we het record staan op 86 dagen met de broedstoof op 29 graden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan.

 

Ik heb nogmaals alles gecontroleerd en wat blijkt, de termometer is stuk.

In de stoof is het maar 26 graden nu, ik heb nu alles opgevoerd en nu is het ongeveer 29,5 graden.

Ik hoop dat dit niet nadelig is voor de kleintjes.

 

gr. Camiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal tegen het einde aan kunnen de eitjes wel wat hebben, dus ik hoop voor je dat het meevalt. Zolang de eitjes er nog goed uitzien, is het gewoon afwachten,

veel succes met de eitjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verleden jaar hebben we 3 legsel gehad.

Het eerste legsel hebben we met "au bain marie" laten uitbroeden, dit legsel heeft 71 dagen gelegen voor de eerste uitkwamen en het heeft 4 dagen geduurd voor ze allemaal uitgekomen waren!

De andere 2 legsels hebben we met een droge broedstoof (een oude diepvriezer) laten uitkomen, het eerste heeft 64 dagen geduurd en het tweede 65 dagen.

Dus je merkt het het is nog zeer normaal hoor! Het kan best nog enkele dagen duren.

En inderdaad; "Geduld is een mooie deugd" :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb een droge broed stoof,tis een vierkant betonplex gevalletje,met vier kleine fittingen,en een plexiglas ruitje,om te kunnen kijken.

de eitjes gaan in bami bakjes,en ik heb 2 15 watt lampjes,die ik regelmatig vervang,ook al zijn ze niet stuk,maar de hele dag aan en uit slijt.

maar je kan dus vanalles gebruiken als het maar goed afsluit om je temp regelmatig te houden.

nu weet je dus niet hoelang de stoof koud was,maar zoals eerder gezegd op het einde kunnen je babys veel hebben! in de natuur is het natuurlijk ook niet netjes op constante temp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

De eitjes zien er nog steeds goed uit, dus we wachten af.

 

Omdat dit de eerste keer was heb ik een goedkope broedstoof gefabriceerd.

(in een koelbox), maar als ik hier verder in wil gaan, zal ik toch naar iets blijvends uit gaan kijken. Daarom ben ik benieuwd wat jullie het beste bevalt en wat het makkelijkste is. Vandaar.

 

groetjes camiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×