Jump to content
Sign in to follow this  
geelektrocuted

Reptielenzaak

Recommended Posts

Meningen verschillen over winkels, ik ga bv naar squame in herent, en er zijn ook een heleboel meningen over(en terecht) maar ik kan nergens anders heen. maar ook een heleboel klopt niet.

 

mijn persoonlijke mening: koop enkel u spullen in de winkels, maar koop het voedsel bv van reptie-farm en de baardjes van een kweker(bv ook reptie-farm).

winkels willen namelijk winst maken en verkopen dus eerst hun "slechte dieren"(nu, je hebt ook uitzonderingen natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm, ik lees dat je te heist-op-den-berg woont, wrm dan naar olen? er is ook een reptielen zaak in je buurt ;)

 

en als je een poosje geduld heb ik nakweek en kan je een baardje van mij kopen? B) is een pakje dichter

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

meningen verschillen,ik ben een voorstander om een dier te halen bij iemand die mij bekend is! dan krijg je als beginner zeker betere voorlichting,zonder de verkoop praatjes.als je bij iemand thuis komt,zijn de ouders van de babys vaak aanwezig,en kan je zien waar ze echt vandaan komen.

ik heb een varanus achathurus van het dp,een toppertje al zeg ik het zelf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben ook binnenkort nakweek te koop!

Plus ook de laatste nieuwe nederlandstalige boekje over de baardagaam!

Geschreven door Jan-Cor Jacobs en met vele foto's van onze dieren erin! :D

In Antwerpen (laatste zondag van september) staan wij er met nakweek, eigen gemaakte terrariums en als primeur voor Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo geelektrocuted en ikzelf zou dus nooit mijn dieren aankopen in een winkel en om simpelweg de volgende reden , je weet dus nooit 100% zeker wat je aankoopt.

Ik raad je aan deze te gaan halen bij een kweker thuis want dan zie je met je eigen ogen hoe deze dieren opgevoed zijn en kan je beide ouders van het diertje zien en weet je wat je er later van mag verwachten.

Meestal krijg je er nog een leerijke uitleg bij hoe het diertje het beste te houden wat altijd goed meegenomen is.

 

Als je de forums in de gaten houd zal je wel het diertje tegen komen waar je naar op zoek bent en zal je al veel minder moeten betalen dan in de winkels ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
mm, ik lees dat je te heist-op-den-berg woont, wrm dan naar olen? er is ook een reptielen zaak in je buurt ;)

 

en als je een poosje geduld heb ik nakweek en kan je een baardje van mij kopen? B)  is een pakje dichter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou liefst een baardagaam kopen die ongeveer tussen mini en maxi zit!

 

Kbedoel hiermee niet volgroeid, maar ook niet te klein meer, of raden jullie anders aan?

 

 

Ook zoek ik lichte kleurtype

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

er worden met een aantal weken diertjes aangeboden ,maar als je leuk sterk dier wilt kan dat wel wat kosten.maar bedenk wel dat deze dieren lang bij je zullen zijn,en dat als je wilt gaan kweken je eerst zal moeten investeren,maar dat het uiteindelijk het geld waard zal zijn!

ga even terug,en lees wat hier zoal geboren is in de laatste tijd,echt mooie diertjes hoor,waar we trots op zijn in ons clubje hier.

zelf denk ik dat je nog steeds beter prive kan kopen,dan echt overpriced in een zogename dieren speciaal zaak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo geelektrocuted,

 

probeer eerst misschien eens uit te maken welke kleurvorm je uiteindelijk zou willen houden en denk dan eens na wat je ervoor over hebt want als je het over de leucistics hebt mag je al vlug rekenen op een 500 euro HET STUK ( diertjes van 8 weken oud ) als je ze in de winkel gaat halen ( als je ze daar dan al zult vinden ).

 

Als je het over de pastel hebt mag je tellen op een 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zuivere pastel is wel niet licht van kleur hoor.

 

welke soorten zijn er allemaal licht van kleur dan? beige-achtig, sandfire vind ik ook nog prachtig door hun mooie tekening, wildkleur vind ik danweer minder door hun donkere kleur.

 

ik wil een licht beige soort :cheer:

 

leucictic is dan toch wat te duur, kzou het geld er wel voor over hebben, maar kga eerst kijken wat het geeft het is tenslotte men eerste, als het me bevalt ga ik later zeker een leucictic in huis nemen, een vriend van me heeft er 1 een vrouwtje van 2 jaar oud dan nogwel! hij is nu volop op zoek naar een mannetje zodat hij ermee kan beginnen kweken! nakweek is voor mij B) anders!!! :shoot:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je huygen bedoeld, daar heb ik persoonlijk al minder goede dingen over gehoord!

Veel ervaring zullen ze ook niet hebben want ze hebben slechts de laatste jaren reptielen in hun aanbod, en toen ik er laatst was zaten er jonge en oude baardjes tesamen in een klein terra!

 

mjah, zo te horen niet direct de beste keuze :unsure: ik ben er zelf nog nooit geweest. enkel van horen spreken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij hebben over ongeveer 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Saratjeuh post eens wat fotos wat wij zijn benieuwd hoor ;):lol::lol::lol: of wil je al dat mooie enkel voor jou houden B) en laat er dan dadelijk de ouders even bijzien als je wilt ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Het meeste is hier al gezegd lees ik hier.

Wat betreft dierenzaken, je kan ze natuurlijk niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar meestal is het toch de bedoeling om uit hun dieren zoveel mogelijk munt uit te slaan.

De uitleg is meestal ook maar niets, de dieren krijgen niet de zorgen die ze bij een hobbyist krijgen (vitamines, mineralen...) ook zijn de ouderdieren niet aanwezig (of ze moeten een eigen kweekprogramma hebben) en zeggen je wat je het liefst wil horen over de kleur, geslacht en leeftijd.

En als je dieren bij hen gaat halen heb je dus meestal dieren die ze bij iemand hebben opgekocht waarvan zij dan min. het 3 dubbele van vragen.

Ik heb hier dieren gehad die een zaak kocht (er was nood aan baardagamen en ze mochten een paar weken oud zijn) voor 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal proberen vandaag nog foto's te posten!

 

Wij houden ze niet allemaal voor onszelf hoor. De kleur van de papa komt heel erg door vind ik. Waarschijnlijk houden we 1 zelf en 1 zal er zeker en vast naar Stefan gaan :)

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

De meesten zullen wel wete dat we sinds kort nakweek hebben van ons overleden vrouwtje en onze hypo man.

 

Hier enkele foto's van mama en papa en ook van de kleintjes. De kleuren zijn eigenlijk niet zo goed te zien op de foto's maar ik kan je verzekeren dat ze in het echt nog mooier zijn Ieder is natuurlijk fier op zijn eerste nakweek

 

Mama Kyah: sandfire x yellow

 

DSCF0058.jpg

 

IMGP1343.jpg

 

Papa Aiko: Hypo: Mark. Leucistic X red hypored/orange german giant /hypopastel

 

DSCF0189.jpg

 

DSCF0230.jpg

 

 

En dan nog de kleintjes:

 

DSCF0380.jpg

 

DSCF0406.jpg

 

DSCF0412.jpg

 

ALs je graag een kijkje komt nemen laat maar iets weten, altijd welkom! Papa is ook aanwezig!

De kleintjes zijn geboren op 21 mei en zijn dus nu 2 weken en 1 dagje oud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×