Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hoi,

 

Mag je van een paardebloem alles behalve de steel geven, dus ook de bloem?

Zitten er goede voedingsstoffen in?

 

Groetjes Jetro

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de wortel ook niet, maar dat weet je wss wel :P

 

Ik heb het nog niet gegeven, maar ze zouden er dol op zijn. En tja het zal wel wat voedingstoffen bevatten, maar dat zullen de experts wel beantwoorden :)

 

Wat ik wel kan zeggen is dat je het best niet plukt waar veel auto's of honden of ander verontreinigend dier langskomen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardjes krijgen ze wel ik heb ze zelfs in de tuin achterthuis zodat er geen vervuiling bij komt mijn baardjes zijn er dol op ze laten er zelfs de waxmotjes voor liggen gr budy26 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker!

alles behalve de steel en de kluit.bij de kleinere dieren doe ik de bloem doormidden.ze zijn er hier allemaal gek op!

violen ook trouwens,al hebben ze hun eigen voorkeur in kleuren,de ene wil gele,de andere liever een paarse :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo zwelgje en ik geef de bloem ook aan mijn dieren en deze lusten ze graag hoor , in het begin moeten sommige dieren dit wel leren eten maar zijn er vlug mee weg.

De steel van de paardebloemen geef ik dan aan mijn dubias waar deze dan weer verlekkerd op zijn.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mn leguaan is dr ook helemaal gek op... als iej me aan ziet komen met de paardebloemen springgt iej al tege de schuiofruiten aan..:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf geef ik het niet .

moet het nog is proberen

 

:ph34r: wat ik wel weet is dat de steel ongelovelijk smerig smaakt :unsure: ( eigen ervaring )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk mag je alles van de paardebloem geven en daarmee bedoel ik bloem, steel en bladeren.

Of je dieren het willen is een andere vraag.

Hier lusten ze enkel de bloem, maar dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons zijn ze er ook gek op, wel meer bladeren als bloem!

Daar laten ze ook alles voor staan! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt goed, gaan we zeker proberen, is wassen onder water voldoende heb nogal eens katten in de tuin.

Iemand enig idee of er veel voedingsstoffen in zitten?

 

Groetjes Jetro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Mijn DA is langsgeweest deze week en toen hij de paardebloem zag liggen in de eetbak van mijn leguaan zij hij, Je geeft toch de steel niet h

Share this post


Link to post
Share on other sites

om die reden geef ik de steel dus niet.

nou is de spijsvertering van reptielen niet te vergelijken met die van ons,en kijken ze ook niet zo nouw, maar ik ben liever voorzichtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nou lust die mafketel van mij bijna alles, behalve paardebloem :huh: Nu is mijn baardje helemaal niet zo wild van bloemen.

Mijn leguanen vinden het weer heerlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×