Jump to content
Sign in to follow this  
patrick78

Dit Is Miko Mijn Baardje

Recommended Posts

hoi

tja wat is het voordeel van een spaarlamp,dat je er 1 kan kopen voor weinig,een goede kost toch ook 70 euro,en dan kan je net zo goed een powesun kopen,maar die passen niet in een baardjes terra,ze zijn veel te zwaar.

maar je dier heeft uv nodig,er zit vit d3 in je vit,dat is al mooi maar je weet nooit of hij te veel of te weinig krijgt.

marc verkoopt vit druppels in de online shop,dat geef je elke week,je weegt je baardje en dan weet je hoeveel hij er van nodig heeft!is ook makkelijk.

maar waarom hij niet eet!

wij zijn hobbyisten en leren van elkaar,maar zijn geen dokters.daarom is het zo belangrijk dat je de bak goed krijgt,dan weet je dat het daar niet aan ligt.

maar geef je nu badjes?een goede warme sproei beurd?

waneer heeft hij voor het laatst gepoept!het is nu al laat,maar geef hem morgen een lauw badje.hopelijk poept hij dan! en breng het weg,een nachtje in de koelkast is niet erg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

anita !! wat bodoel je met deze zin -> tja wat is het voordeel van een spaarlamp,dat je er 1 kan kopen voor weinig,een goede kost toch ook 70 euro,en dan kan je net zo goed een powesun kopen,

kost die spaarlamp 70 euro ??

 

haaft die spaarlamp ook uv ? (begrijp het antwoord niet direct)

 

ik geef miko 2 keer per week een badje met lauw water hij drink dan ook !!

 

is te veel calsium en vitamine slecht ?? poept hij dat niet gewoon uit of plast ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fragrancy

 

mijn baardje is nu 4 maanden volgens de dierenzaak waar ik hem gekocht heb !!

hij is nu +/- 25 cm

heb hem alleen nog niet gewogen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou je kan al een spaarlamp kopen voor zo rond de 13,euro.maar of dat wat is???

de lamp die ik nu heb was echt duur,en ik merk er weinig van.maar als jij de temp in orde hebt en de inrichting goed,zou hij echt moetten gaan eten,nou je arm vreten klopt beter.doet hij dat niet is er toch een medisch prob,hoogwaarschijnlijk wormen en flagaten.

maar ik heb een powersun in mn iggy terra,die is overdag veel uit z,n terra en dan zet ik mijn baardjes onder de powersun.zo weet ik dat ze dagelijks uv binnen krijgen.en daarbij geef ik ook vit.als een baardje te vaak vervelt weet ik dat ze te veel uv krijgen,dus dan even geen vit en alleen de calcium.met een calcium tekort gaan eerst de pootjes bibberen,en uiteindelijk ontstaat er rachitis(bot vergroeing)maar er zijn geen probs,de dieren doen het goed.

maar wat voer jij verder ,geef je ook groente en fruit??

andyvie courgette en manderijn vinden ze hier lekker hoor,en dat is ook erg goed voor ze!

en nu is het laat en ik ga naar bed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ anita: Goeienacht en goeiemorgen :P

Hoevaak mag een baardje vervellen? Enfin, wat is te snel? Om de week, 2 weken, 3 weken?

Grtzz

 

 

@ Patrick: Ah hij leek groter :) Heeft een dikke staart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi frag

ik wilde al bij 1 van je topics gaan vragen hoe het nu met je diertje is!!

het vervellen zal verschillen van dier naar dier naturlijk.en in zeker het eerste jaar zal het lijken alsof ze constant aan het vervellen zijn.maar ze zijn in de groei .

maar toen ik m,n laatste aanwinst kreeg vervelde ze helemaal 3x in een maand,en dat klopt natuurlijk niet!ik heb toen een weekje niks gegeven aan vit,en toen was het goed.

helaas zijn er na mijn weten geen exacte tabellen war vermeld staat hoeveel vit je mag geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vandaag met miko naar stelo(reptielenzaak) geweest en hij heeft miko ff gecheckt !

de rit naar brunssum is miko super actief geweest (in de auto) hij kroop zelfs uit het reis bakje waar ik hem in gestopt had !

volgens de eigenaar zag hij gezond uit tevens was er een kweker daar en hij zei meteen dat mij terrarium te warm was en meteen de 60 watt lamp vervangen door een 40 watt lamp !!! verder heeft hij me morio worpjes gegeven !!

hij is nu wat actiever en mooi licht gekleurd !!!

hij heeft alleen nog niet veel gegeten !

nu nog wachten dat hij gepoept heeft en dan naar de da !

 

hartelijk bedankt voor jullie tip en info hopelijk gaat het nu de goede kant op !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje

kijk nou toch eens!wat goed zeg.heb je wat morio meegenomen dan,en wat spulletjes om de terra op te vullen?

maar zeker de ontlasting laten controleren hoor!je weet niet waar hij vandaan komt en of hij wel is ontwormd is!

laat in een paar dagen weten wat de temp is nu,het mag ook niet te koud worden,dan gaat hij weer slapen!!

verder heel veel plezier met elkaar,en hopelijk blijf je hier hangen om echt alles te weten te komen om nog heel lang te genieten van miko :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb morio`s mee genomen !

 

wat is de ideale tempratuur ??

 

heb keien gehaald en een grote tak morgen ga ik wat kunstplanten halen en een cactusje !

 

zal binnenkort een foto van mijn ter maken dan kunnen jullie zien hoe het is geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temp in de bak?

tussen de 35 en 40 graden onder de spot!.

plaats dus wat moois onder de lamp voor het opwarmen,en verdeel de rest van de deco in het terra zodat hij kan kiezen.nu gaat het leuk worden hoor.

ben benieuwd naar de fotos !!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja,echt vanalles wat tot je verbeelding spreekt,

veel mensen gaan aan de gang met vezameld piepschuim,sate prikkers en tegel lijm en maken zelf grotjes,rotsjes een leuke achterwand met een verhoging .maar je kan ook een halve terra planten pot plaatsen,en wat nep hedra of een ander plantje,of wat keien uit de voor tuin(wel even uit koken of 48 uur in de vriezer).een oude houtstronk of een tak kan ook,het liefts van een fruitboom.keuze zat dus.maar plaats het zo dat hij kan kiezen voor de warmte,en plekjes om gewoon te luieren.

heej

 

ik hoop dak ff iets wat niet over dit topic gaat zeggen

 

anita hartstikke bedankt.. ik kwam er niet uit want ik ben met een achterwand van piepschuim bezig.. en het lukte maar niet en door die tandestokers/sate prikkers wel

echte hartstikke bedankt

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, daar komt wiljan om de hoek!

waarom vraag je het dus niet gewoon even!!doen hoor!!

maare,het lukt nu dus wel,nu ben ik echt nieuwschierig geworden,en verwacht nu dus zeker 1 foto van de voortgang van je achterwandje.ook al denk je dat het niets is nog,laat maar eens zien.

maar ik vind het geweldig dat je zo met je hobby aan de gang bent,toppie hoor :P

nou,beide sucses en veel plezier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

dankje wel.. ik hou jullie wel op de hoogte.. maar ik heb nog geen foto's

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×