Jump to content
Sign in to follow this  
Glen

Rare Vraag?

Recommended Posts

hey,

ik heb mss een ietwat rare vraag. ik heb al ervaring met langstaarthagedissen en die kunnen zich overal tussen kronkelen. Maar ik heb nu een schuilplaats voor mijn baardagaam maar ik twijfel of hij er nog wel zal uitkunnen, de breedte is +- de helft van zijn lengte, dus zou hij zich hierin kunnen draaien om er weer uit te kunnen, want ik heb hem nog nooit echt gans zien kronkelen.

 

ik heb nog een rare vraag: mijn baardje zit altijd aan het glas te likken, en aan het hout enzo, is dit om zijn terra te verkennen?

 

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Glen,

 

Voor een baardagame heb je een redelijke schuilplaats nodig, ze

zijn niet zo lenig en slank als langstaarthagedissen.

 

Het likken aan glas, hout en andere voorwerpen is inderdaad om

de omgeving te verkennen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Glen,

 

Voor een baardagame heb je een redelijke schuilplaats nodig,

Groetjes Marc B)

het is al inorde, ik heb gezien dat hij zich al omgedraaid heeft in zijn schuilplaats.

Weet jij mss hoe groot een schuilplaats moet zijn voor een volwassen baardagaam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Glen,

 

Zelf gebruik ik nokpannen, of halve ploempotten redelijk groot

als schuilplaats.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een hele mooie schuilhol gekocht echter geen van mijn twee baartjes maakt hier gebruik van ze komen er alleen in als er een krekel in vlucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne heeft een maandlang gebruik gemaakt van zijn grot en kijkt er nu ook niet meer naar om. Ik ga er maar vanuit dat hij zelf het beste weet waar hij lekker slaapt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben een huisje en daar gaat die van ons ieder avond in liggen.

 

greatzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een vraagje: Mijn baardje gaat eigenlijk nooit jagen. Hij ziet de krekels wel lopen enzo, maar hij gaat er nooit achteraan. Maar als ik ze met een pincet pak, en voor hem leg eet hij zo allemaal op.

Is hij gewoon lui of scheelt er iets?

hij zit ook altijd tegen het glas aan te lopen, is dit erg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat die gewoon niet genoeg honger heeft , en dat die er dus geen moeite voor wil doen .

 

dat tegen het glas op lopen doen ze bijna altijd , heeft volgens mij met de weerspiegeling in de ruit te maken .

of ze denken dat ze gewoon doorkunnen lopen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat die gewoon niet genoeg honger heeft , en dat die er dus geen moeite voor wil doen .

 

als ik hem uit de hand voeder at hij gisteren 10 krekels maat 8 dus honger heeft ie wel, maar no way dat hij een stap gaat verzetten voor een krekel. je moet ze gewoon voor zijn neus zetten.

 

Nog een vraagje, gisteren en vandaag is hij niet uit zijn grotje gekomen en heeft dus vandaag nog niet gegeten, maar ik durf hem niet in zijn grot voederen omdat hij anders mss gaat denken dat zijn grot een voederplaats is en nooit meer zal uitkomen.

Nog een domme vraag: ik ga hem ook niet uit zijn grotje jagen, maar ik zou toch graag hebben dat hij eens uit zijn grotje komt, anders zie ik hem nooit en eet hij ook niet, want de krekels lopen niet in zijn grotje, heeft mss iemand raad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

ik zou het grotje optillen en hem eruithalen ,

 

het kan zijn dat het in het grotje te koud is ,

doordat die koud is word die minder bewegelijk en kan die dus minder goed lopen . om warm te blijven blijft die dan liggen ,

de temp kan ut probleem zijn .

maar het kan ook aan iets anders liggen wat ik niet weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doet die van mij ook de laatste dagen. Komt die van jou wel af en toe kijken en kruipt vervolgens weer terug? Dat doet de mijne tenminste.... Ik vertrouw het niet helemaal. De mijne gaat namelijk ook niet echt meer achter krekels aan. Zodra ik ontlasting vind ga ik het naar de DA brengen. Misschien voor jou ook een tip. Kan ook zijn dat hij gaat vervellen (misschien moet de mijne dat ook wel weer, als is dat wel erg vlug). Toen gedroeg mijn baardje zich ook zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat doet die van mij ook de laatste dagen. Komt die van jou wel af en toe kijken en kruipt vervolgens weer terug?

hey,

hij blijft echt gewoon in zijn hok zitten, maar als ik hem er vandaag er terug uitjoeg, ging ie er niet meer in, maar nu wilt hij ook geen eten meer uit de hand, dus toch best even naar de DA gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×