Jump to content
Lya Tigelaar

Het Huisje Van Onze Dommel

Recommended Posts

mooi terarium,

boordevol loop-klim-schuilmogelijkheden,daar voeld hij zich zeker gelukig in.

(enkel opletten dat er onder de kunstplant geen scherpe steen-hoeken zijn,moest hij vallen,hij zich niet bezeerd)

 

twee soorten zand,kostensparend,of zuiver devoratief? (vind het mooi)

 

tip: met een kabelveer hou je alls kabels netjes samen(computerbakelveer is het goedkoopst(2 a3 euro) ,en in alle kleuren verkrijgbaar in de komputerwinkel)

 

zet onder de luidspreker een stukje rubber,of vildje(de trillingen vind hij zeker niet zo leuk)

 

veel plezier met uw beestje,maar dit zal met zo een huisvesting wel geen probleem zijn

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Bedankt voor de tips. Twee kleuren zand kwam omdat ik het rode zand voor z'n begin terrarium had gekocht van 70x40x40 en toen ik dit terrarium kocht had ik niet genoeg rood zand. Dat heb ik opgelost door eerst een laag speelzand erin te doen en daar overheen het rode zand.

Ons baardje klimt nu niet meer in de plastic plant, daar is hij te zwaar voor. Maar ik had er ook niet aan gedacht dat hij eruit had kunnen vallen op die steen.

Misschien ook een goede tip voor anderen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie inrichting

hier zal hij zich zeker goed in voelen

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil de achterwand wel zelf maken, maar gewoon een glazen terrarium kopen.

We hebben het nu ook en het bevalt heel goed, zo kunnen we ons baardje van alle kanten bekijken. En hij is het toch gewend, sterker nog, meestal zit hij met z'n neus tegen het glas aan om te zien wat er allemaal gebeurd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vind ik volglas terariums het beste.

 

indien er een achterwand inmoet,enkel met epoxi.

 

wil dat de terarium voor 100% ontsmet kan worden met de stoomer

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

terd1.jpg

 

Toch maar een plaat op de achterwand geplaatst. Nu hij 7 maanden is, begonnen zijn hormonen wat op te spelen en deed hij niets anders als z'n spiegelbeeld lastig vallen :D

Dat is nu verholpen, wat zal hij zich vervelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze Dommel heeft vandaag een nieuw terrarium gekregen. Hij heeft er nu een van 1,50 x 0,55 x 0,50 bxdxh

 

Een glazen terrarium met twee schuifdeuren en een houten deksel. Ik ga het hout nog een leuk kleurtje geven en dan zal ik een foto plaatsen.

Hij is de hele middag al door z'n nieuwe terra aan het banjeren en kan er geen genoeg van krijgen :)

Ons baardje lijkt opeens wel weer heel klein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een mooie maat voor 1 baardje! geen wonder dat hij in z,n nopjes is!

ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt!(maar dat zit wel goed he")

suc6 met de verkoop van de kleinere bak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je :) En ik hou je nog even in spanning. Het is een tweedehandsje en het deksel moet nog even in een flitsende kleur gepimpt worden :D

Heeft ie zo'n groot terra gekregen, wilde hij er gewoon weer uit. Hij heeft bij het voorraam zijn leistenen brug met een spotje erboven, zodat meneer op z'n gemak naar buiten kan kijken B) en er gezellig bij kan zitten als wij koffie drinken.

Als hij op het raam tikt, moeten wij het schuifraam een stukje openzetten. Dan klimt hij op de rand en springt op de bank. Dan rent hij over de bank naar de vensterbank en springt op zijn brug.

We moeten hem alleen nog leren om zelf het spotje aan te zetten :lol: Nu moeten wij dat nog doen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja

wat zijn te gezellig he! zo nieuwschierig,k heb al een grote plank voor het raam laten timmeren,kunnen ze lounchen en de straat in kijkn,lekker int zonnetje.

maar heb je geen tijd klok op het spotje? gezien de kleurtjes van je huis,en het meubeltje heb je het echt leuk voor elkaar!!!(kids ook oke by the way?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie hoor

eerste terrarium was ook al zo mooi

zal baardje zeker van genieten..

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lag al in z'n bedje achter het hout in het rechterhoekje :D

Maar zelfs als hij rondloopt valt hij nog een beetje in het niet :P

Hij moet er nog even in groeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×