Jump to content
Sign in to follow this  
anita

Wat Geven Jullie

Recommended Posts

hallo allemaal

de tijd dat er veel eieren gelegd worden is weer in volle gang.

nu lijkt het me een goed idee om eens te vragen:

wat doen jullie extra om de conditie van het vrouwtje en de eieren toppie te houden????

wat geven jullie extra of anders dan de rest van het jaar?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Voor de eileg (en tussenin) voorzie ik dat het vrouwtje genoeg calcium(mineralen) en vitaminen kan opnemen, dus extra voedseldieren bepoederen, dit doe ik dagelijks als ik weet dat het vrouwtje zwanger is.

Doe dit zeker een tijd vooraf, want als je tot een week vooraf wacht is het te laat, dan stopt het vrouwtje trouwens met eten.

Na een eileg geef ik haar extra's zoals pinky's, wasmotten en dola's.....en dit om aan te sterken en snel op krachten te kunnen komen.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita en doe juist hetzelde als Jo en heb er dus niets meer aan toe te voegen behalve dat ik haar dan veel dubias geef omdat dit volgens mij toch een van de voedzaamste dieren is die er is die ik vooraf goed geupload heb.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha

wat bedoel je met ,,geupload" gerrit?

een voedsel verbetraar!ik gebruk zelf een producht van kreca,daar zet ik mijn voedsel dieren in vordat ik ze opvoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita en wat ik gebruik als uploader voor mijn dubias is het beste wat er is voor mijn voedseldieren : " Keukenafval " :lol:

Hiermee bedoel ik alles wat er bij ons in de keuken niet meer gebruikt word en aanzien word als restafval ( voor mij gemakkelijk aan te geraken want werk in een keuken en hebben dagelijks genoeg afval dat anders in de vuilbak zou gaan ): tomaten , wortelen , icebergsla , komkommer , paprikas , appelen , peren , kiwis , citroen , appelsien enz. enz. enz. wat ik hun dagelijks geef en

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons is het zoals bij Jo eigenlijk! Zorgen voor veel calcium (mineralen)!

Iets na paring of het moment dat ik weet dat ze zwanger is begin ik eigenlijk al met wat extra te bepoederen van voedseldieren!

Ook krijgt ze wat extra groentjes en/of fruit voor de vitamientjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is of topic natuurlijk,maare,dat krijgen de dubia hier ook! maar niet zo veel!

heb je geen last van schimmel?

 

 

 

Ik heb totaal geen last van schimmels want wat ik erin werp is dezelfde dag reeds allemaal opgegeten maar moet er wel bij vermelden dat in mijn kweekbakken er zo een 300

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×