Jump to content
Saratjeuh

Griekse Landschildpad

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Mijn vriend zou graag binnenkort een landschilpad aanschaffen. We zijn al aan het zoeken geweest op internet, er staat wel veel info op maar we zitten toch nog met wat vragen.

 

Ik heb verstaan dat er 2 soorten griekse zijn? De boetgeri en de andere? Welke is de gemakkelijkste soort om te houden?

Wat versta je onder en buitenverblijf, van welke leeftijd kunnen ze in een buitenverblijf?

Kan je een schildpad alleen houden of best met 2 of meerdere schildpadjes?

Vanaf welke leeftijd kan je het beste een schildpad aankopen. Ik heb al gezien vanaf zoveel maanden, maar soms hoor je dat een persoon nog nakweek zitten heeft van 2 jaar enzo?

 

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vragen die je stelt kan je overal op het net terug vinden.

 

1 Tussen de twee ondersoorten zit nagenoeg geen verschil

 

2 Is een verblijf buuiten in je tuin waar de schildpadden in de zomer in kunnen verblijven.

 

3 Als beginner kan je het best met 1 schildpad beginnen.

 

4 een schildpad kan makkelijk alleen gehouden worden, de meeste soorten zijn solitair levende dieren.

 

5 welke het leeftijd voor koop het beste is durf ik niet te zeggen, ze hebben beide evenveel goede verzorging nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

jullie blijven ook uitbreiden,verslavend he'!

een vriendin van mij heeft grote land schildpadden (echt heel groot) en op dit moment lopen ze de hele dag buiten te graven. de kleinere hebben een afgebakend buitenverbljf,met diep ingegraven planken,en ook een houten deksel erop,waar een nacht warmte lamp en een spot in geplaatst is voor als het kouder is. het zijn goede gravers hoor,dus je moet het goed in de gaten houden,anders ben je ze zo kwijt!de grote gaan evengoed naar binnen savonds,maar grazen wel fijn buiten de hele dag.

ik ben er wel geweest in de paartijd,nou doe maar oordoppen in,ze schreeuwen de hele boel bij elkaar,en als de ""daad,, begint bonken de de hele tent bij elkaar.

maar ze woont bij je in de buurt,en heeft meestal wel sulcata nakweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bedankt voor jullie reacties

 

Anita zou je dan in een persoonlijk bericht of zo de gegevens van je vriendin kunnen doorsturen .

 

Alvast bedankt

en jaja wij blijven uitbreiden .

Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi allemaal,

Ik heb verstaan dat er 2 soorten griekse zijn? De boetgeri en de andere? Welke is de gemakkelijkste soort om te houden?

 

 

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjesss

 

op dit moment worden er zelfs drie ondersoorten erkend;

Testudo hermanni hermanni

Testudo hermanni boetgeri

Testudo hermanni herzegovinencis

Qua verzorging zijn ze niet heel verschillend, al wordt boetgerie een stuk groter dan de overige ondersoorten. Boetgerie en herzegovinencis zijn het meest in de handel.

Als je een hele jonge schildpad koopt is het erg belangrijk om een voldoende dikke laag vochtig bodemmateriaal te gebruiken (bv cocopeat) omdat het diertje anders erg veel risico heeft op bultvorming.

 

Succes

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS

 

Ik heb eventueel nog wel een paar al wat oudere mannetjes griekse landschildpadden over; kosten inclusief CITES en chip 125 en wat kleiner zonder chip 100 euro.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Saratjeuh en jullie blijven ook maar lekker uitbreiden blijkt me en veel succes met jullie zoektocht al heb je hier al wat hulp gehad zie ik.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de eerste 10 eieren liggen in de broedstoof nu een 60 dagen afwachten wat het worden zal van de griekse .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met de eitjes!

 

Wij hebben ondertussen 4 griekjes thuis rondlopen... Gisteren onze nieuwe aanwinst gan ophalen bij tommy van het forum hier... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel het zijn wel dankbare dieren moet ik zeggen en in de winter niks van problemen mee dan slapen ze lekker.Ik heb er nu 5 volwassen en twee kleinere maar het kan zijn als ik uitbreid met Baardagamen dat ik er toch een deel van verkoop .En dan zal het waarschijnlijk de oudere zijn heb er twee van 1993 en eentje van 1999 en het mannetje van 2000 ,voorzien van de nodige cite en gechipt .Maar ga nog even afwachten tot rond het groot verlof en dan zien we wel verder,toch veel plezier met de dieren .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×