Jump to content
Sign in to follow this  
Perconte

Vakantie

Recommended Posts

Hoe doen jullie het met jullie agamen als jullie op vakantie gaan?

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een agaam alleen zat ik te denken hoe ik dit moest doen wanneer ik op vakantie ga. Zijn er opvangen waar je hem tijdelijk kan onderbrengen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het redelijk simpel, ik woon nog thuis dus als ik weg ben doet mijn broer het ofzo voor mij.

 

Maar ik denk wel dat er opvangen bestaan hoor. Is het niet in een winkel dan zullen er altijd wel baardagaam-liefhebbers zijn die het voor je willen doen...

 

groeten Nick

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi voor ons is het simpel we gaan niet op vakantie

we gaan wel dagjes weg maar dat is dus geen probleem

vaak kun je je dieren tijdens je vakantie wel in een reptielenwinkel laten logeren

of je zou je baardjes naar iemand toe kunnen brengen die er dan voor zorgt

of je zou iemand kunnen regelen die elke dag even bij ze gaat kijken en ze voor je wil verzorgen

meerdere opties dus

succes grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah om een van de buurjongens nou te vragen hiervoor vind ik niet zo een goed plan. Enige optie zou dan zijn om men schoonvader iedere dag langs te sturen. Of dus een liefhebber zoeken die dat wel zou willen :) Dus wie bied zichzelf dan aan om in mijn vakanties op een agaampje te passen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je woont net iets te ver van me... Moest je hier in de buurt wonen dan zou ik het willen doen...

 

En je schoonvader moet niet echt elke dag langskomen hoor, het kan eens geen kwaad dat hij een dagje over slaagt. De dieren kunnen gerust een dag zonder eten hoor...

 

Ik hoop dat je iemand vindt...

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het is toch juist goed om de natuur na te bootsen? Dus soms 1 of 2 dagen geen eten? Dit had ik in ieder geval ergens gelezen. Onze baardjes krijgen om de dag een bakje krekels. En natuurlijk fruit en groente tussen door. Wij hebben iemand die bij ons in huis komt als we weg gaan, want we hebben ook nog 3 halsbandleguanen een hond en 2 ratten.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het zo dat ik elk weekend weg ben als men vriend gaat verhuizen.

Krijgen ze zaterdag geen eten.

Net wat anderen zeggen 1tje zoeken die het wil doen. en iemand die je vertrouwd natuurlijk is ook erg belangrijk en er wel een beetje verstand van heeft

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga in de zomer ook 2 weken op vakantie en ik hou mn hart nu al vast, want mn vader moet er voor gaan zorgen...

 

het voeren zal geen probleem zijn, wat sprinkhanen, morio's, krekels fruit en groente erin pleuren lukt hem wel, maar wat als er juist dan iets gebeurt :S

 

ik ga iig een kleine handleiding in mekaar zetten zodat ie weet wat ie moet doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goed idee inderdaad.Naja ga haast nooit op vakantie. En als ik vakantie heb en ik zouw b.v 2 a 3 week als men vriend gaat verhuizen daar zijn gaat mijn beesie mee.

 

Gr Ton

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat jullie zeggen van geen eten klopt wel maar wat als er een lamp kapot gaat???

hebben je daar wel bij na gedacht

dat is de reden dat ik aanraad toch elke dag even iemand langs te sturen

en wat een lijstje achter laten betreft is zeker verstandig vermeld er dan ook

het adres en dergelijke van een goede reptielen arts bij

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij Animal Attraction waar jij zaterdag toch naar toe gaan kan je je dieren gewoon naar toe brengen voor een x bedrag per dag

dit staat er op hun site:

 

Vakantieopvang

U wilt lekker op vakantie, maar uw dier moet wel worden verzorgd. Wat nu ?

Geen zorgen ! Bij Animal Attraction kunt u uw dier voor uw vakantieperiode achterlaten. Dankzij de service vakantieopvang van Animal Attraction kunt u met een gerust hart op vakantie.

 

 

Zo ook weer op gelost en nu lekker zonne :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij animal atraction betaal je per dier 5 euro per dag en voor elk tweede dier(zelde soort) 2 euro 50 per dag. Ze zeiden dat als je in het hoogseizoen ging je wel optijd moest boeken, hihi.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dat vind ik toch behoorlijk prijzig

en vraag me af zitten je dieren dan apart of gewoon in de winkel?

en je loopt volgens mij toch meer risico

dat je dier wat oploopt tijdens zijn verblijf daar

persoonlijk zou ik gaan voor iemand die ze thuis verzogd

maar ja als je niemand hebt is het wel een handige oplossing

grtjssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je echt niks anders hebt is het een goede oplossing. Wat ik wel weet is dat ze daar echt goed voor je diertjes zorgen hoor, maar of ze in de winkel zitten of achter zou ik niet durven zeggen. Volgens mij achter want daar heb ik ook wel eens gekeken en zaten ook wat diertjes. Het is inderdaad erg prijzig dat vond ik ook ja. Wij hebben 2 baardagamen is 7,50 per dag en 3 halsbanden is 10 euro per dag. Ping, ping dat is dan 17, 50 per dag graag. En bedankt he, hihi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Perconte!

Je woont wel wat ver weg maar ik zou best op willen passen hoor als je echt in nood komt.

Ik moet zelf volgende week woensdag bijna 3 weken naar Noorwegen voor mn werk.Maar dan is mn vriendin gewoon thuis. En als we samen op vakantie gaan kan mn neef voor ze zorgen. Ik zorg voor zijn voilerres met papagaaien en kakatoes als hij weg gaat dus voor wat hoort wat. Het zijn wel heel verschillende beestjes maar het gaat om de zorg toch? Zijn papagaaian betekenen net zoveel voor hem als mijn baardjes voor mij.

Groetjes Stiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het probleem waarschijnlijk een jaartje uitstellen door de baard na de vakantie te kopen. Dan heb ik nog geruime tijd om het terrarium mooi in te richten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ga je op vakantie?

want als je natuurlijk over een tijdje gaat dan is de markt vol met baardjes dus keuze zat dan he

en inderdaad lekker de tijd op je terra in te richten

hoop voor je dat je snel op vakantie gaat want anders word het mischien moeilijk hoor

je geduld bewaren ;)

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps augustus pas hou je dat vol???????

ik snap je beslissing wel zeker als je een maand weg gaat

maar wat zal je het moelijk krijgen je eigen te beheersen

als het niet lukt kun je mischien toch een baardagaam liefhebber in de buurt zoeken

of bij degene waar je hem haalt informeren of je het diertje in de vakantie bij hem/haar mag brengen

maar ja lekker een maand vakantie is ook niet weg

en dan een baardje wat zal je naar augustus uit gaan ;)

grtjsssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×