Jump to content
Sign in to follow this  
wodjeka

De Tenrecs Gaan Verhuizen!

Recommended Posts

Mijn tenrecs (boomegels) zijn wel toe aan een nieuw en vooral groter hok. Dus heb ik besloten om voor hun een niew verblijf te maken. Mijn moeder was zo lief om mij gisteren te helpen met het in elkaar zetten. Het nieuwe verblijf wordt 120x60x130 (LxBxH), daaronder komen 4 vakken die als kast ruimte zullen dienen. De achterwand zal een jungle thema krijgen en helemaal worden opgebouwd uit piepschuim. Hier het resultaat tot nu toe:

 

DSCF1873.jpg

DSCF1874.jpg

DSCF1876.jpg

DSCF1879.jpg

DSCF1880.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

dat gaat er mooi uitzien,knap hoor.

maar ik weet dus ook echt niks van deze diertjes,wat mij opvalt is dat je zo de hoogte ingaat,zijn het zulke klimmetjes,ik zou denken dat het echt bodem bewoners zijn, liggen ze nu ook in winterrust?

groetten anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze heten niet voor niks boomegels he ;) , ze klimmen erg graag en in het wild vindt je ze bijna nooit op de grond, maar juist wel hoog in de bomen. De diertjes zitten nu inderdaad in winterrust en zullen zo eind februari weer actief worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol een egel met een muizenkop.

Denk wel dat ze sneller zijn dan een gewone egel

(Hoewel die ook snel zijn als ze echt moete lope :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

en wij hadden weer niets anders verwacht van jou

dan dat dit weer een knap staaltje vakmanschap is

ben benieuwd hoe dit er gaat uitzien als dit af is

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een foto van gisteren, toen ik gelijk de planten er even in had gepast. Inmiddels heb ik al het piepschuim wat bijgesneden tot andere vormen en ben ik nu bezig met het afbranden, als dat klaar is kunnen we gaan tegellijmen!!

 

*kan geen piepschuim meer zien*

 

:P:P

post-15-1169471331.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja watte dat moet nog al een werk geweest zijn :o

 

Zeg ik wil ook een rots ofzoiets gaan maken binnenkort. Maar wat bedoelen jullie met het afbranden van het piepschuim en met wat doen jullie dat?

En snijden doen jullie gewoon met een mes zeker.

 

Grtzz F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het snijden doe ik met een stanley mes. Het afbranden doe ik met een hete lucht soldeer apparaat. Dit doe ik om wat meer structuur in het schuim te krijgen en om alle losse balletjes weg te krijgen zodat de lijm beter hecht en het niet afbrokkeld als je gaat tegellijmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels zit de 1e laag tegellijm erop, moet nog wel worden bijgewerkt :D

DSCF1933.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh owh

wat word dat een mooie bak,knap hoor.

en wat zijn de diertjes leuk!

hebben ze ook veel warmte nodig? ik heb echt geen idee hoor,maar zo leer je nog eens wat.

doei anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn tropische diertjes, buiten de winterperiode om kunnen ze een temperatuur tussen de 25 en 30 graden zeker waarderen!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een leuke diertjes! Echt wat een koppies! Ik had er nog nooit van gehoord...

Hoe heb jij het piepschuim vastgeplakt? Met siliconen of montagekit? Ga je na de tegellijm nog een andere behandeling doen, of is het dan klaar? Ik ga binnenkort ook een achterwand maken en ben benieuwd hoe je dat doet.

 

Groetjesssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik plak alles vast met silliconenkit, de tegellijm breng ik in 3 a 4 lagen aan, de laatste laag geef ik een kleurtje door er tubetjes verf doorheen te lijmen, eventueel kan je de laatste laag tegellijm ook bestrooien met zand of steentjes. Verder doe ik er niks aan, voor niet te grote dieren volstaat dit prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×