Jump to content
Sign in to follow this  
Fragrancy

Mestonderzoek = Slecht

Recommended Posts

Ik ben er geschokt van, mijn beestje hft wormenkweek in zen darmpjes en ng adonissen ofzoiets. Heb vndg mestonderzoek laten doen :s

 

Hopelijk kank morge met em nr DA :(

 

Nu blijkt ook ng eens dat onze puppy met hetzlfde is besmet.. :s

 

Ng meer auw :(

 

Maar normaal gezien kan pup het enkel hebbe as ie uitwerpsele van Chuk hft opgegete, en dat is voor 100% uitgesloten, is ng nooit in contact gekomen met Chuk.

 

Hoe geven jullie medicijnen aan zo een jong baardje :s Pff

 

:'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de dokter opbelt waar je mest onderzoek heb gedaan, dan hoef je niet met je baardje naar de dokter hoor, hij schrijft jou dan medicijnen voor, en kan jij ze halen

wel het gewicht van je baardje doorgeven ivm de dosis enz

 

Medicijnen gevwen aan een baardje jong of oud blijft hetzelfde en daar moet je handigheid in krijgen

ik weet niet of je medicijnen mee krijgt in een flesje met pipet of dat er geen pipet bij zit?

met pipet vind ik het persoonlijk het makkelijkst als je maar een paar druppels moet geven.

 

Dat je pup niet in aan raking is geweest met chuck dat kan, maar hij kan het ook van jou hebben he als je in de bak ben geweest en je daarna onbewust je handen niet heb ontsmet en hij ze bv heeft gelikt

 

sterkte

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

esma heeft gelijk hoor,bel even voor een kuurtje naar de da.je bent er echt snel bij,dus het komt echt wel goed.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

volkomen met het voorgaande eens

met medicijnen moet je wel heel voorzichtig zijn

zeker in geval van overdosering

dus een goede raad haal een digitale keukenweegschaal als je deze nog niet hebt zodat je het exacte gewicht van je baardje kent

zo kan je de dosering perfect aanpassen voor je baardje

meestal geef ik medicijnen met een klein spuitje met markeringen op in ml

ook zijn er dokters die het medicijn klaar hebben in zo een spuitje

dus hangt er wat vanaf welk medicijn je moet toedienen

suc6

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi.

 

Ben met Chucky id vomiddag nr DA geweest.

Hij hft 2 middeltjes gegeven. Moet gwn met het spuitje een druppeltje op zijn neusje leggen en zorge dat ie daarna zen bek open doet.

 

Twaren geen adonissen maar Ossysten.(eitjes)

DA zei dat het enkel met aanraking van uitwerpselen kan overgedragen worden, niet via handen.

 

Pup hft het wss van uit zijn nest. N bij hem lossen de wormpjes op dus is niet erg.

 

Nu gwn Chuk goe behandelen en alls komt goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

als je zelf nog nooit medicijnen hebt toegedient bij een baardje ,

lijkt het mij het beste als de dieren arts dat dan doet ,

 

Hij kan je laten zien hoe het moet . als je dat nog niet weet of onder de knie hebt.

Hij heeft ook een goede weegschaal neem ik aan ;)

 

edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis daarmee dak em tog heb meegenomen.

Ma DA wringt het bekje open, ma as je ff wacht likt hij het zelf af :)

 

Bij zijn ontlasting hangt nu iets groens wat zou dat kunne zijn :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

onverteerde groente mischien??

je baardjes heeft dus wormen een ocysten

en hij krijgt dus twee soorten medicijnen

zorg dat hij genoeg kan drinken sproei hem extra of badderen

en geen kalk en/of vitamine,s geven als je hem medicijnen heeft

sterkte met hem

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet et gaat over reps maar wil toch even over je pup lullen.

je pup als die geboren word heeft ALTIJD wormen ALTIJD

omdat alle honden besmet zijn en eieren dragen krijgen alle nakomelingen hetzelfde en komen er nooit maar dan ook nooit vanaf. daarom moeten puppy's iedere zoveel maanden een wormen cuur laten we zeggen 2x per jaar omdat er nog geen wormenkuur bestaat die de eieren doodt zullen alle honden besmet zijn met wormen. (daarom laat ik mijn hond nooit over mijn gezicht likken) :P

 

dus kleine kans dat je pup de uitwerpselen van chuck heeft opgegeten hoor :P

 

sterkte met chuck en natuurlijk de pup (dat rijmt :lol: )

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal daar mee eens ben ik het niet

een pup word ook ontwormt dus besmetten kunnen ze je dan niet meer hoor

ze zitten niet constant vol met wormen eitjes je moet niet voor niest de cycles doorbreken door een kuur te geven en die na twee weken te herhalen je dood dan de eventuele nog uitgekomen wormen en door dat je het herhaalt

kunnen de wormen zich niet meer voort planten

echter omdat honden van alles opvreten wat niet goed voor ze is moet je het herhalen zodat je het een stap voor blijft

handen wassen/ontsmetten is dus altijd belangrijk

want je kunt dus wel degelijk je dieren onderling besmetten

en wormene d kan een pup ook makkelijk bij zich hebben uit het nest zeker als die nog niet onwormt is

daarna is het besmettingsgevaar echt zo groot niet meer

maar hygiene blijft altijd belangrijk

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei moet ik geen kalk en vitamines geven as ie medicijnen krijgt?

Maar hij is pas 10 weken oud en ik moet denkk toch ng 2 weken medicijn geven.

Kalk en vitamines is tog onontbeerlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

je moet op de dagen dat je medicijnen geeft geen vitamin,es op kalk geven

wat wij doen is het volgende zie voorbeeld hieronder

voorbeeld:

maandag krijgt het baardje wormenmiddel

dan krijgt hij maandag en dinsdag geen kalk en vitamine,s

stel dat hij ook coccidiose heeft

geven we hem dinsdags of meestal dan pas woensdag het middel tegen coccidiose

en dan krijgt hij die dag en de dag erna geen vitamine,s of kalk

daarna weer alles gewoon geven tot je moet herhalen

wij geven dus ook geen twe verschillende medicijnen

in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm

 

Ik moet iedere dag medicijn geven.

 

Smorgens en savonds een siroopje

En dan 1x per dag ng een goedje.

 

Dus het is dan moeilijk om dan geen kalk en vitamine te geven :s

 

Pf. Twordt mich get te moeilijk :(

Kga strx es ff nr de dierenarts bellen.

 

Toch bedankt voor je info e :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoelang je de medicijnen moet geven,maar nu even geen calcium en vit maakt niet zo heel veel uit.het dier moet de medicijnen wel goed op kunnen nemen.

en als dit al moeilijk word vraag ik me onderhand af of je nagedacht heb wat het is om een reptiel te nemen.

en zou je asjeblieft msn taal op de msn willen laten.anders word het voor ons misschien wat te lastig om goed te begrijpen wat je nu precies bedoelt.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad het niet op hoe moeilijk het is om hem te verzorgen, wnt dat doe ik met plezier. Ik vind dit zelfs makkelijker dan een hond. Deze hoef je tenminste niet te commanderen enzo.

Ik had gwn moeite om te begrijpen wat GBF bedoelde. Het ritme. Dat snap je niet onmiddellijk, moet je tog even over nadenken. En had weinig tijd op dat moment.

 

En heb met de DA gebeld en hij zei dat ik inderdaad even moest stoppen met de kalk en vitamines.

 

Kheb eerder gezegd dat ik de medicijnen 2 weken moet geven.

 

Dit is mijn eerste reptiel. Logisch dat ik nog niet alles weet enzo. Ik wil dat beestje een zo goed mogelijk leven geven. Vandaar de vele vragen en ongerustheid.

Toen jullie je eerste reptiel aanschaften wisten jullie ook ng niet zoveel als dat jullie nu weten. ( En ik ben dankbaar dat ik jullie heb)

 

Ps: Ik gebruik geen msn, puur afkortingen die ik op school gebruik. En ik heb tot nu toe steeds antwoorden op mijn vragen gekregen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps: Ik gebruik geen msn, puur afkortingen die ik op school gebruik. En ik heb tot nu toe steeds antwoorden op mijn vragen gekregen

 

je krijgt antwoord maar we moeten alles drie keer lezen voor we begrijpen of denken te begrijpen wat je bedoelt

dus als je zonder afkortingen zou willen tikken zou dat wel heel fijn zijn

want nu is het net gebrekkig nederlands

en kijk als iemand dislectie,s is of de nederlandse taal niet goed beheerst is dat niet erg hoor

maar als iemand het wel kan maar het gewoon makkelijker voor zich zelf maakt

en het daardoor ons lastiger

kijk dan is het toch niet erg dat we vragen of je gewoon volledige woorden wil tikken

en ik dacht ook dat het msn taal was

in ieder geval zou het fijn zijn als je volldeige woorden tikt

maakt het net even makkelijker lezen snap je ;)

twee weken achter elkaar medicijnen lijkt me erg heftig

ik neem aan dat je dierenarts weet waar hij het over hebt

maar ik heb nog niet eerder een kuur van twee weken gehoord

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

lieffie

vraag de da waarom hij zoveel gegeven heeft! normaal ontworm je je diertje,dan 2 weken later herhaal je het,dan weet je zeker dat de eitjes ook dood zijn. en inderdaad,wij zijn ooit ook begonnen! maar helaas.wij zitten niet bij jou op school,zitten niet bij je in de klas,en konden makkelijk je moeder zijn.oefen dus maar goed hier in het voluit spellen,dat zal je voordeel zijn ,later op school.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

@Gbf: je hebt helemaal gelijk maar ik kreeg het in een ander jasje heb het misshcien zelf verkeerd begrepen maar wat ik iniedergeval bedoelde is dat de pup van zijn moeder wormen gekregen zal hebben omdat alle pups dat krijgen van het teefje. ik wil er niet te diep meer op ingaan want das offtopic.

 

@fragnancy wees gerust zolang jij uv-b lamp hebt hangen neemt je chuck(y) gewoon kleine beetjes calcium en vitaminnes op die je krekel zowieso al bevat. hij zal misschien een heeeeeel klein beetje kunnen lijden aan rachitis later maar als hij er problemen door krijgt dan was er denkik al iets anders niet goed. rachitis de ergere varianten komen door preventief geen kalk te geven en zo als ik lees doe jij dit buiten je medicijnen kuutjes wel gewoon.

 

van de medicijnen weet ik echt nog te weinig om over mee te discusieren hoop einde van dit jaar ook mee te kunnen praten wel vind ik het heel interessant maar ik geef niet mijn mening. ik heb gelukkig (nog) geen medicijnen bij mijn reptielen hoeven geven (wel op stages maar dat is berekent door mijn stage begelijder destijds.) katten honden enz zou ik je bij kunnen helpen :P maar dit gaat over reps :P

 

ik ben ook begonnen en heb heeel veel moeten lezen, leren en informeren voor ik uberhoubt een terrarium gekocht had :) dus het is begrijpelijk dat je alles zoveel mogelijk in details wil weten is ook goed dat laat mij zien dat je om je beestje geeft B)

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DA zit enkel op zatrdag en maandag. Voor de rest is ie bezig met operaties. Dus kan em ni vrage waarom zolang. Maar kbreng zowiezo mest nr DA en as r eitjes inzitte dan weer een kuurtje e.

 

Jup bij pups is dat normaal en normaal gezien moeten ze niet behandeld worden, maar lossen de wormpjes naarmate ze ouder worden (pup) in zijn lichaam op.

 

Ik heb 9 maanden moeten zagen eer dat ik 1 baardagaam mocht. Dus ik heb ook zeer veel opgezocht. Maar kwam bij deze website uit toen ik hem had :)

 

Ik vind dat je dubbel zo veel bijleert als je het beestje hebt.

Maarja, dat zal mijn mening misschien zijn.

 

Grtzz

 

@ poema: dus as er iets is met mijn honden kan'k bij jou komen met mijn vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jup bij pups is dat normaal en normaal gezien moeten ze niet behandeld worden, maar lossen de wormpjes naarmate ze ouder worden (pup) in zijn lichaam op.

 

ik hoop wel voor je dat je 2x om de 3 weken daarna om de maand en dan ieder halfjaar naar de da gaat om enting en wormkuur(pilletje) ?

 

 

nou hoefd niet persee bij mij hoor! daar zijn ook goede fora voor! ik weet alleen naar mijn mening een boel van honden en katten door stage's en school encyclopedie (globaal alles lezen en er afwegingen uit halen door ervaringen op te doen)

 

 

voor wat fora's kun je wel ff pb'en.

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grr k'heb vandaag weer een onderzoekje laten doen,

 

hij zit nog steeds val met occysten.

En nu heeft hij ook coccidiose.

Man man, men beestje ziet af, na 1 week geen kalk te geven beginnen zijn voorste tenen al naar boven te groeien :s

 

Zijn er hier nog mens die hetzelfde ad hand hebben gehad ivm die coccidiose?

 

Het is in ieder geval dodelijk want het tast de darmvlokken aan waardoor de spijsvertering achteruit gaat :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoeizo moet je twee weken wachten na een kuur om weer mestonderzoek te doen

heb je je terra leeg gehaald???

ik zou toch eens vragen om een andere dosering/ander medicijn

normaal geef je baardagamen een grotere dosis die je na ongeveer tine dagen herhaalt wat wormen betreft

coccidiose word door ons behandelt met baycox

dit dienen we twee dagen toe en dan na twee weken weer herhalen

dit werkt beter dan twee weken achter elkaar

simpel omdat stress ze achteruit laat gaan

en twee weken midcijnen toedienen is stress vol

en twee weken geen kalk kan echt nu nog geen kromme tenen veroorzaken hoor

zo dratisch is het nu ook weer niet

sterkte

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
en twee weken geen kalk kan echt nu nog geen kromme tenen veroorzaken hoor

zo dratisch is het nu ook weer niet

 

Kzal der eens een foto van maken, hij buigt ze echt steeds omhoog.

Hij groeit ook totaal niet, hij heeft de lengte van 1 van 5 weken, en is ondertss 11 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi frag ;)

 

baardjes doen dit regelmatig hoor

meestal doen ze dit als ze lekker onder de warmtespot liggen te zonnen

dit doen ze ook als een soort temperatuursregeling

dus als het dit is is er niets aan de hand of met kalkgebrek

maar we wachten de foto's af

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×