Jump to content
Sign in to follow this  
Stiek

Eten

Recommended Posts

Ik hoor van een paar mensen in mijn omgeving dat zij hun baardjes vooral geweekte kattebrokjes geven (zolang er geen vis inzit) en maar af en toe sprinkhanen en krekels. Ik heb mijn baardjes ook wel eens geprobeerd kattebrokjes te geven maar ze zijn er niet echt in geinteresseerd. Ze zijn gewoon alleen kekels,sprinkhanen en moriowormen gewend. Is het wel goed om ze kattebrokken te voeren? En zo ja hoe leer je ze dat eten? Wachten tot ze echt honger krijgen is naar mijn idee ook geen optie.

Een ander probleempje zijn de ontsnapte krekels in het terrarium. Ze tjirpen de hele nacht door wat op zich nog niet zo erg is maar wat ik wel naar vind is dat ze op de baardjes zitten als ze slapen. Ik heb nl wel eens gelezen dat ze aan je terrarium dieren kunnen knagen. Is het misschien mogelijk dat je bij de baardjes een soort van tjitjaks of gekko's te houden die veel op het glas zitten zodat die de krekels vangen waar de agamen niet bij kunnen?Zowel overdag als 's nachts?

of weet iemand misschien een andere oplossing?

groetjes dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik los het krekel probleem gewoon op door ze 1 voor 1 te voeren en als ie er 1 niet binnen korte tijd opeeet, dan vang ik de krekel eruit.

 

ik gooi dus niet meteen 5 stuks in het terra.

 

Ik gebruik iig wel de methode om gewoon nix anders te voeren om hem iets aan te leren!

 

zo eet hij nu heel graag andijvie en groenesla! gewoon 2 dagen niet voeren en dan komtie vanzelf wel.

Alsie dan nog steeds nix eet, voer hem dan gewoon 1 sprinkhaan en wacht dan weer 2 dagen.

 

mag ik trouwens vragen hoe oud en hoe groot je baardje is? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn baardjes zijn zo'n 2 1/2 jaar oud. En ze zijn beide zo'n 40 tot 45 cm

Het mannetje weegt zo'n 350 gram en het vrouwtje is iets lichter. Ik weeg ze regelmatig.

hoeveel eten die van jou zo ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi stiek vrienden van ons voeren ze ook kattevoer

en dan gewoon senior katteblikvoer

we hebben gezien dat de dieren er van smullen

ik heb alleen zelf zoiets als het zo goed was voor reptielen zouden ze ook wel blikvoer voor repietelen maken

wij voeren het wel eens aan dieren om aan te sterken en dan vermengd met olvarit en kalk er doorheen

en dat werkt wel prima

als jij je dieren wil wennen aan kattevoer kun je dat eigenlijk alleen doen door niets anders te geven want wat nieuw is pakken ze niet zomaar hoor

als ze honger hebben pakken ze wel

en let er wel op dat je senior kattenvoer pakt daar zitten minder zouten in

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn baardjes zijn zo'n 2 1/2 jaar oud. En ze zijn beide zo'n 40 tot 45 cm

Het mannetje weegt zo'n 350 gram en het vrouwtje is iets lichter. Ik weeg ze regelmatig.

hoeveel eten die van jou zo ongeveer?

mijne is 3,5 jaar, 50 cm, maar ik heb helaas geen mogelijkheid om hem te wegen. maar hij ziet er best dik uit dus licht zallie niet zijn en zo voelt ie ook niet aan :P

 

maar mijne krijgt om de 2 dagen groente en fruit en dan paar per week een sprinkhaan of wat morio's, krekels, wasmotten.

 

af en toe sla ik gewoon een dag over, krijgtie helemaal nix, een volw. baardje kan dat wel hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik geef wel ondooide ,bevroren krekels.dus geen geknaag os getjerp in huis,ik zou er gek van worden,als ik krekels wil horen zet in het forum wel even aan.

kattenbrokken blijft een discussie,2 weken geleden ging het er op mijn iguana forum ook weer echt heel hard aan toe.zelf ben ik er tegen,als je toch besluit ze te voeren neem dat brokjes voor oudere katten met nierproblemen,dus waar geen zout in zit! en week ze eerst! gaat wat makkelijker naar binnen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi.

 

Ik denk zelf dat het een goede aanvulling is in het kweeksijzoen maar ook niet meer dan dat.Zoals jullie misschien weten zit er veel water en zout in dit voer.

Ik zie het alleen als een goede aanvulling van vita en mineralen.

But thats me ;)

 

 

groeten Ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×