Jump to content
Sign in to follow this  
NiteSpeed

Nitespeed Stelt Zich Voor:

Recommended Posts

Nou, aangezien er weinig forums zijn die specifiiek voor baardagames bedoeld zijn leek het me handig om mijzelf hier eens te registreren.

 

Ik ben een jongen/man van 18 jaar jong/oud.

Ik woon in de buurt van Rotterdam en heb samen met mijn broer al aardig wat jaartjes ervaring met reptielen en geleedpotigen.

 

Sinds mijn broer ooit een vogelspin zag bij een vriend van hem, sloeg de rage toe in ons huis. Op het hoogtepunt van zijn collectie waren er meer dan 150 vogelspinnen in huis en iedere beurs werd afgestruind.

 

Slangen moesten er ook komen, en we hebben onder andere patternless green albino tijgerpythons gehad in huis.

 

Gelukkig is het nu allemaal wat rustiger hier.

 

 

Ikzelf heb een grote interesse in hagedissen gekregen door mijn broer, en heb al enkele luipaardgekko's en baardagames gehad. Helaas gingen die twee pogingen om een reptiel zelf te houden niet goed.

 

De luipaardgekko's hebben het lang bij mij uitgehouden, maar ik merkte dat ik toch te weinig eten gaf, en dat die beesten een beter leven konden hebben bij iemand anders. Ik was op dat moment een jaartje of 15, en was geld- en werkloos. Ook was er niet echt een reptielzaak in de buurt waar ik voer kon halen.

 

Die heb ik dus weggegeven aan een vriendin.

 

De baardagaam, die ik ongeveer een half jaar later nam is daaraantegen juist gestorven als baby omdat hij te gulzig was en stikte in zijn eten.

 

Ik ben nu wat jaartjes ouder, ik heb meer verantwoordelijkheidsgevoel en middelen om mijn beesten te verzorgen en ik hoop dat mijn nieuwe baardagaam nog een gelukkig leven samen met mij zal hebben.

 

Ze heet Bj

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi welkom

leuk terra en een mooi baardje

en iemand met kennis over slangen en spinnen is ook altijd makkelijk

klopt het trouwens dat jouw dame geelachtig is

groetjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi welkom

leuk terra en een mooi baardje

en iemand met kennis over slangen en spinnen is ook altijd makkelijk

klopt het trouwens dat jouw dame geelachtig is

groetjes :D

Dank je.

 

Ja, ze heeft inderdaad een beetje geeltinten, vooral rond haar hoofd. Ze is net voor het eerst op mijn schoot geweest terwijl ze ook echt rustig bleef. Ik denk dat ze een beetje gewend is sinds vandaag aan haar nieuwe omgeving. Gister was ze nog erg schichterig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hartelijk welkom op het forum.

je hebt al veel ervaring hoor,kunnen we goed gebruiken!ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben,en een prachtig diertje hoor :D

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi NiteSpeed,

 

Ook wij heten je van hartelijk welkom op het forum. :rolleyes:

 

Inderdaad een mooie baardagame en terrarium.

 

Misschien komt het op dit forum nog wel vanpas, je ervaringen met

slangen en spinnen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom!

 

aangenaam! mijn baardje heeft ook beetje geeltinten, al noem ik het liever gold :P

 

hoop dat we je hier vaak tegen gaan komen!

 

veel plezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo, leuk dat je er ook bent.

Mooie foto zeg, en een heel mooi baardje. :)

Veel plezier op het forum!!

 

Groetjes, Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×