Jump to content
Sign in to follow this  
Marielle

Doornstaartagaam

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb ff een vraagje. Ik kwam vandaag in de reptielenwinkel en wat zie ik? Baardagamen samen met doornstaartagamen (Uromastyx). Dat kan toch helemaal niet? Of zit ik nu helemaal verkeerd????

Share this post


Link to post
Share on other sites

in winkels doen ze nu eenmaal veel wat niet verstandig is puur uit plaats gebrek

dus verstandig is het niet maar het word wel gedaan in winkels

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat dacht ik inderdaad al! Tis echt belachelijk hoe ze met die beestjes omgaan. Maar ja, er iets van zeggen helpt waarschijnlijk niet... Hopelijk vindt ie snel een leuk huisje waar ie lekker met zijn eigen soortgenoten kan zitten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

Ik heb ff een vraagje. Ik kwam vandaag in de reptielenwinkel en wat zie ik? Baardagamen samen met doornstaartagamen (Uromastyx). Dat kan toch helemaal niet? Of zit ik nu helemaal verkeerd????

was dat toevallig bij de jungle corner in rotterdam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een dieren winkel in denbosch heeft ook een paar doornstaarten bij baardjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
een dieren winkel in denbosch heeft ook een paar doornstaarten bij baardjes

Ik vind het op zich helemaal geen punt hoor zolang de beestjes elkaar maar kunnen verdragen en er geen tekenen van stress of andere gezondheidsklachten naar voren komen.

 

Zal wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twas in Den Haag. Het is inderdaad moeilijk om te beoordelen of het kan of niet. Dat snap ik wel. Maar we zullen nooit weten of de beestjes het leuk vinden of niet, dus daarom lijkt het mij ook beter om het gewoon niet te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Twas in Den Haag. Het is inderdaad moeilijk om te beoordelen of het kan of niet. Dat snap ik wel. Maar we zullen nooit weten of de beestjes het leuk vinden of niet, dus daarom lijkt het mij ook beter om het gewoon niet te doen.

Je weet ook niet of ze het leuk vinden om alleen te zitten. Of juist wanneer ze in een grote groep in een terra zitten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ze kunnen goed samen,als ze de ruimte hebben,de biotoop is niet erg verschillend.maar uros zijn geen vlees eters.baardjes wel.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

ze kunnen goed samen,als ze de ruimte hebben,de biotoop is niet erg verschillend.maar uros zijn geen vlees eters.baardjes wel.

anita

eh jawel hoor, ze mogen ook vlees en die van ons zijn eche omnivoren hoor, ze eten zo nu en dan echt een sprinkhaan of een pinkie hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ikzelf zou ze zeker ook niet samen huisvesten

biotoop ligt inderdaad niet ver uiteen, maar uro's verdragen of liever gezegt verlangen een hogere temperatuur, temperatuurschommelingen liggen hier ver uiteen in hun natuurlijke omgeving

sowiezo leven baardjes trouwens in Australi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze combinatie is zowieso een no.

Uromastix soorten zijn niet te vergelijken met baardagamen. Ze hebben een ander verspreidingsgebied en leefwijzen en de voeding ligt ook anders. Volwassen Uromastix hebben zelden nood aan dierlijk voedsel, hun spijsvertering is hiervoor niet gebouwd. Daarnaast zijn Uromastix vrij stressgevoelige en rustige dieren, en baardagamen zijn hiervoor veel te wild en te territoriaal.

In dierenwinkels zie je soms gekke combinaties die in eerste instantie lijken te lukken. Meestal is dit echter maar schijn, daar ze in dierenwinkels doorgaans stijf staan van de stress en hierdoor niet hun normale territoriale handelingen uitvoeren. Niet zelden loopt de situatie dan uit de hand eens ze eenmaal kunnen acclimatiseren in een rustige omgeving bij de hobbyist. De doornstaarten zullen dan 9 op de 10 onderdrukt worden.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×