Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

3 weken geleden heb ik een klein kweek setje dubia kakkerlakken gekregen. tot mijn verbazing leven ze nog steeds vervellen goed,en hopelijk hebben ze onderhand ook al eitjes gelegd.

ik ben hier natuurlijk echt blij mee,het is hoogwaardig voedsel en het zijn ook nog eens prachtige diertjes om te hebben.

maar ja het probleem komt wel als ze het echt goed doen,ik heb maar 1 beardie!

maar misschien kan ik ze verkopen,de gangbare prijs is 30 cent per stuk,en 25 euro voor een kweekset.lol. kan ik eindelijk eens wat verdienen,tot nu toe kost de hobby alleen maar!

maar ja zo ver is het nog lang niet.

nou dat wilde ik eigenlijk alleen maar even kwijt,want ik dacht echt dat ze binnen de kortse keren dood zouden zijn. ;)

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakkerlakken, oeh dat zal mn moeder leuk vinden!

kwist niet dat je die ook aan je baardje kon geven, die gaan we een keer uitproberen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zijn vershillende soorten kakkerlakken die gekweekt worden voor reptielen. Oa. dubia's, craniifers en redrunners. Ze zijn steeds meer in de opmars als voedseldier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

dit soort is speciaal gekweekt,klimmen niet enzo,en vooral ze maken geen herrie.

het is echt hoogwaardig voedsel,ze worden lekker groot en als ik ze kan houden kan iedereen het.

en ze lijken gelukkig niet op de kakerlakken die ik ongewenst als pet moest houden toen ik in calfornie woonde! het zijn echt prachtige diertjes,ik zal kijken of ik een fotoo kan plaatsen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje k word hier nog goed in B)

post-3-1109190140.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakkerlakken en aanverwante komen er hier niet in

heb een keer redrunners van de beurs meegenomen voor een ander

en daar er een van geprobeerd te voeren

de baardjes keken echt zo wat doet die in ons terra en dat beest maar rennen afschuwelijk

ik heb zoiets van als die beesten zonder verzorging het zo lang uithouden

en zo makkelijk kweken

wil ik niet weten wat er gebeurt als er een paar ontsnappen

moet er niet aan denken zo,n redrunner of....plaag

redrunners zijn nu echt in opkomst

ben benieuwd of men er ook van de zomer als het lekker warm is nog zo blij mee zijn

we wachten af

grtjssssssssssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bij mij komen er ook geen kakkerlakken in!Denk dat ik dan op straat sta door mijn vriendin :lol:

Idd nu zullen ontsnapte dieren waarschijnlijk niet kweken in huis maar deze zomer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn grootste probleem zal mn moeder zijn :P

 

krekels vinden mn ouders al verschrikkelijk omdat ze zon lawaai maken...

kakkerlakken... hmm denk dat alleen de naam al genoeg is voor ze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he wat voor krekels voer je dan???

want wij hebben hier in huis nauwelijks last van het geluid en er staat hier echt een aardige voorraad

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmm de krekel krekels? ik heb eigenlijk geen idee wat voor soort krekels het is...

 

ik heb nu wel andere dan normaal, zijn veel donkerder en maken oo minder lawaai!

 

maar eerst had ik bruine en die maakte echt een kabaal, mn ouders konden er in de zomer niet van slapen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar normaal maken de zwarte (veldkrekels) het meeste kabaal!

De huiskrekels (de bruine) zijn ook wel goed te horen :blink: (die kweek ik momenteel)

De bandkrekels maken het minste lawaai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi olly ik ben het deels met je eens

de veldkrekel die grote dikke zwarte maken de meeste herrie

maar wij vinden de bandkrekels ook herrieschoppers echt niet normaal

huiskrekel valt wel mee en de steppekrekel is naar onze ervaring de rustigste wat herrie maken betreft

de veld en band krekels komen er hier dan ook niet meer in

geef mij maar de steppekrekel of de huiskrekel

en natuurlijk de minst lawaaierig de sprinkhaan

en de morio en wasmot

grtjsssssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Olivier,

 

Wat gbf zegt dat klopt, de steppekrekels maken het minst lawaai.

 

Het enige nadeel is, ze zijn zo niet productief. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier even een foto,zo makkelijk zijn ze niet te kweken,daarom was ik zo blij dat ze het zo goed doen.ik heb 14 jaar in californie gewoont,dus weet vanalles over kakkerlakken,maar dit is een speciaal argentijns soort speciaal gekweekt als voeder dier!

anita

post-3-1109257907.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Zijn de kakkerlakken op de foto volwassen?

 

Zijn ze ook zo snel als redrunners?

 

Is het eierenleggen hetzelfde als bij de Redrunners?

 

Wat is hun voeding?

 

Zo dit was meer dan een vraag sorry. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd juist (even verwarring tussen band- en steppe)heb vroeger ook nog een tijd die bandkrekels gehad die maken idd veel herrie! Er waren toen een aantal ontsnapt in mijn kamer :blink: de hele nacht concerten. Maar dat is al jaren geleden toen ik nog bij mijn ouders woonde . De enigste krekels die hier te verkrijgen zijn in de buurt zijn veld- en huiskrekels...daarom kweek ik ook met de laatste. Al bij al zijn krekels gewoon klotebeesten.

Grootste voordeel aan krekels is wel dat je er echte vitaminebommetjes kan van maken.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit waren niet mijn grootste hoor,gewoon 2 gepakt.maar de lange is een man maar heeft nog geen vleugels.niet dat de arme donder er wat aan zou hebben,ze kunnen niet vliegen ;)

ik heb ze in een plastic bak met een klein warmte steentje erin.en een beetje water.ze zitten op een laag paardevoer,en verder geef ik ze het afval van mijn reptielen.ze wonen in lege wc rollen en in stukken eierkarton.

volwassen zijn ze tussen de 4 en 5 cm.ze leggen eitjes los in de bak,ik heb 1keertje gezien dat er 1aan het leggen was,alles bij elkaar krijgen ze ong 30 eitjes.maar zelf mijn kleine rudie vrat er zekers zo 4 op,volwassen kakerlak natuurlijk.met 30 cent per stuk vreten ze je dus arm,maar tja goed voer kost altijd veel!daarom wilde ik zelf wat gaan kweken.en van krekels enzo word je gek en ermee kweken schijnt ook tegen te vallen.

maar dit is lol. eten is een feest,strakjes als de eitjes uitkomen voer ik de grote op enz enz.de hele cirkel rond moet ik zelf nog achterkomen,maar ik heb goed lol in.

redrunners heb ik nooit gehad,dus daar kan ik geen vergelijking mee maken.

anita

post-3-1109275616.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Bedankt voor de uitleg.

 

Heb toch nog een paar vraagjes;

 

Zijn ze snel?

 

Waar laat je de eitjes uitkomen?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga even verder op de veldkrekels( de lawaaimaker)

Wij (vooral mn vader) kweken met veldkrekels :D

Dit was vooral omdat deze niet springen enz.

Maar we hebben niet echt last van ze, ze staan toch in de garage (met verwarming erin h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van dat springen weet ik niet. Zou logisch zijn dat ze toch ook springen niet?

Wat ik wel links en rechts hoor is dat de veldkrekels zich het agressiefst tov. de terrariumdieren zouden gedragen. Of dat waarheid is kan ik niet zeggen. Ik heb ze nl. nog maar 1 keer gekocht omwille van lawaai en het feit dat ze er niet zo smakelijk uitzien :lol:

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Olly,

 

De veldkrekels zijn inderdaad de agressiefste krekels.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×