Jump to content
Sign in to follow this  
Amy

Nieuw Terrarium

Recommended Posts

heej hier dan ff een nieuw topic :P even mijn verhaal over mijn terrarium :P

 

ik heb eindelijk toestemming van mijn ouders om een nieuw terrarium te kopen :D hij wordt 180x40x60. ik had hem liefst wat dieper gewilt maar dat paste niet in mijn kamer :( hier komen dragon en dragona in. mijn terrarium van 120x40x40 hou ik ook nog en daar gaat kanjertje in. ik weet nog niet wanneer we het terrarium gaan halen maar het mag dus in ieder geval wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk proficiat dat je je ouders zo ver hebt gekregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet hem alleen wel zelf betalen.. dus het duurt nog even voordat ik het kan betalen :P maandje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke goed nieuws Amy, ik ben ontzettend blij voor je!!!!

 

En heel erg leuk dat je ouders ook achter je staan, want dat heb je wel nodig, hoe oud je ook bent :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nog eens fantacties nieuws

hoop dat je hem snel kan op halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nia schreef: en ik heb ook nog wat vraagjes over Kanjertje.

 

wat wilde je dan vragen? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, hoe het met haar gaat, en of je haar dan apart blijft houden, maar die vraag heb je eigenlijk al beantwoord door de zeggen dat je haar in het andere terra gaat zetten. Maar ik heb nu een verjaardag van mijn oudste zoon, die is vandaag 11 geworden, ik spreek je morgen wel weer.

 

doeg! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd :D

 

ze eet nog steeds niet. haar oogjes zijn al helemaal open en al weer goed. ze heeft overal blauwe plekken (mijn vader zegt bloeduitstortinkjes) we voere haar nog steeds met de hand. ze staat wel al wat beter op haar pootjes. sinds vandaag zit ze weer voor het eerst in zand en we hebben in de dierenwinkel een kleinere maat krekeltjes voor haar gekocht. die neemt ze ook niet... nu ligt ze een beetje stil niks te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Ha die Amy

 

Heb je al een wasmotlarfje gegeven, daar sterkt ze lekker van aan, en daar kauwt ze dan op, want dat hoeft ze natuurlijk helemaal niet bij dat vloeibare spul. En misschien dat ze dan daarna wel weer een krekel pakt.

 

Ik zat trouwens na te denken over je terra van 180 lang dat je wil gaan kopen. Daar komen dan Dragon en Dragona in, je kunt het wel vergeten dat Kanjertje daar ooit bij kan. Kun je dan niet beter een iets kleiner terra kopen, bijvoorbeeld 150 lang, dat is toch ruim genoeg voor 2 baardjes. En dan heb je het eerder bij elkaar gespaard. Het is maar een idee hoor. ;)

 

En is het niet mogelijk om de 2 terra's straks op elkaar te zetten, of kan dat niet met volglas terra's. Die van mij (mijn nieuwe) is van hout, en ik kan daar altijd een 2de bovenop zetten. Dat heeft Freaks ook gedaan, die heeft 2 houten terra's bovenop elkaar staan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik heb liever 180, mijn kast is ook zo lang en ik vind dat toch weer iets mooier. ik heb het geld al bijna. 2 sept. mis ik nog maar 10 euro dus misschien willen mijn ouders het dan wel voorschieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi amy

tof zeg zo een bak van 1,80 meter denk dat menig een hier jaloers is op die maten :P

nou dan hebben ze zeker de ruimte hoor

Succes met sparen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het terrarium besteld :D de maten zijn wel iets veranderd. ik doe hem nu minder hoog, 50cm. anders kan ik er niet eens meer bij en nu heb ik het geld wel al :D en 50 gaat toch ook nog wel? en nu heb ik straks ook meer geld over voor spullen in het terra :D Oja, even een vraagje over een drinkbak. Hoe groot kan ik deze het beste nemen? In mijn andere terrarium zit een drinkbak van de ameiva festiva's. Moeten ze er in kunnen of hoeft dat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen idee waar ik een topic over kanjertje bij kan zetten :P dus doe ik het gewoon maar hier even bij hoor.. we geven haar nu krekeltjes met een spuitje. we hebben het puntje eraf geknipt en doen er dan kleine krekeltjes in proppen.. ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo amy,

 

het doet me een groot plezier dat je klentje probeerd rond te lopen,

en dat het toch wat eten binnenkrijgd

(je word nog een echte verpleegster :rolleyes: )

 

ook gefeliciteerd met je nieuwe terrarium

lekker groot met veel ruimte voor de beestjes.

 

 

hoe viel de eerste schoolweek mee :D

 

groetjes

 

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was weer even wennen :P zo vroeg uit bed... en het huiswerk... maar verder gaat alles nog wel goed or :P ik leer stukke sneller nu na de vakantie.

we kunnen het terrarium alleen in het weekend halen dus misschien heb ik hem al over een week en anders over 2 weken ofzo. Ik heb al even bedacht wat ik er allemaal in ga doen.. 1 nep cactus, 2 warmtelampen 1 uv-lamp, achterwand, 2 baardjes, drinkbakje, voerbakje voor groente en fruit, en ik ga bij de intratuin ofzo voor max. 40 euro stenen kopen (over een maandje.. moet weer even sparen dan :P ) daar hebben ze heel veel verschillende soorten stenen in allerlei kleuren en dan zoek ik gewoon een paar mooie uit :) moet wel zelf betalen dus daarom maximaal 40 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Amy,

 

Als het zand in de wondjes van kanjertjuh komt kan je misschien maar beter gewoon een krant of een stuk keukenrol erin leggen. Net als bij mensen is het niet goed als er vuil in een wond komt dus is het het beste om dit te voorkomen. Verder zie ik dat je 2 warmte lampen in je terra wilt plaatsen. Houd er wel rekening mee dat je ook een koud gedeelte moet hebben he. Maar je bak is wel breed genoeg denk ik voor 2 warmte lampen. Verder heb ik voor nog geen 20 euro een mooie platte steen toendertijd gekocht en daar 4 kleine baksteentjes onder om een plateau te maken. Het hoeft dus allemaal niet al te duur te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi perconte,

 

ze heeft geen open wonden meer, alleen blauwe plekken. het zit gewoon overal, op haar staart enzo. ik denk dat ik gewoon een soort schuilgrotje ga maken van stenen (platte steen op andere) daar kunnen ze dan ook onder schuilen is wat koeler, en ik denk dat ik links in het terra een warmtelamp hang en in het midden ook, en dan rechts een UV-lamp. daar komt niet zo heel veel warmte vanaf daar is het dus ook al wat koeler. en daar komt dan ook het schuilgrotje.

 

groetjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo amy

 

het moet de een kant van je bak warmer zijn ,waarom niet een lamp van 50 watt en de andere kant30 wat,zo heb je direkt een warmteverschil.(of 75-en 50 voor de winter)

koop van elke lamp een in reserve,zodat er een stukgaat je niet naar de winkel moet

en je uv lamp in het midden(zodat ze overal kan komen met haar stralen)

weet niet dat uv 180 ver kan komen hoor.

 

als je stenen koopt,koop ze niet te zwaar(zodat je ze er zelf kan uithalen om af te wassen.

 

wat de drink bak betreft,wij hebben een groote(onze baardjes liggen er graag voledig in) deze is vaatwasser bestendig,en blijfd een dag in de terra,word gewassen,en de volgende dag in een andere terra(ze gaan 1 keer per week in bad,en een keer per week in hun zwemdrinkbak)

voor de rest hebben ze geen drinken staan.

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×