Jump to content
Sign in to follow this  
baardagame*ronny

Wekelijkse Boodschaplijst

Recommended Posts

ik ben eens benieuwd wat de meeste mensen wekelijks kopen aan voederdieren

gelieve ook het aantal dieren te vernoemen dat je hebd:d

ik heb 3volwassen baardagamen

1halfvolwassen baardagaam

10baardagaam nakweek eind julie

1volwassen roodkeelanolis

1 tijgersalamander

1 jemen kameleon

1 moerasschildpad

1 Nhandu coloratovillosus (spiderling ongeveer 4cm breedte van de poten)

en koop wekelijks

 

4bakkjes grote krekels

1 bakje slagje kleinder

3bakjes van nummer1

1 bakje buffalo

1bakje morio

2bakjes grote sprinkhanen

en haal soms wel es tebo's

bij sportviswinkel1X in de maand waar ik 3.00 geef voor 10

1keer in maand ook1bakje wasmotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 baardagaam van 1 jaar en een paar maandjes ..

En ik koop wekelijks of soms om de 2 weken:

 

3 bakjes grote woenstijnsprinkhanen

1 potje wasmotlarven

en soms iets anders voor wat afwisseling te geven..

en natuurlijk groente en fruit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, nieuw topic, nou daar komt ie hoor.

 

Ik heb 2 baardjes, Reign of Fire en Godzilla van ongeveer 5,5 maand. Ze zijn wat klein van stuk, dat moet ik er wel bijzeggen, Reign is 22 cm en 40 gr, Godzilla 21 cm en 30 gr.

 

Ik koop 1x per 2 weken, 3 bakjes krekels nr 7 en 2 bakjes buffalowormen. 1x per maand 1 bakje wasmotlarven.

Ik wissel wel af, de ene keer bestel ik 3 bakjes krekels, en de andere keer 2 bakjes krekels en 1 bakje van die enge sprinkhanen die ik dan met roze handschoenen aan voer.

 

Voor de krekels en wormen ben ik 10 euro kwijt en voor de wasmotlarven komt er 2,50 bij. Dat komt dus neer op 22,50 per maand. Dat is inclusief verzendkosten. Maar nu zijn ze nog klein, dus dat gaat zeker meer worden in de toekomst.

 

Daarnaast staat er altijd een bakje fruit en groenten in het terra.

 

Met een pot kalk doe ik een maand of 3, ik strooi ook van tijd tot tijd mineralen over mijn voederdieren en met die pot doe ik ook ongeveer 6 maanden. Met de sepia die ik over groenten en fruit strooi doe ik denk ik wel een half jaar, daarnaast geef ik nog vloeibare multivitaminen, ik weet niet hoe lang ik daar mee doe, een hele tijd wel, en zo'n flesje kost 6 euro geloof ik. De prijs van de kalk en mineralen is geloof ik zo'n 10 euro per potje.

 

Nou dat was het, ik vind het eigenlijk wel meevallen. Lampen en zand heb ik natuurlijk nu niet meegerekend, en eigenlijk moet je dat ook eens uitrekenen om zo een volledig beeld van je uitgaven te krijgen, en aanschaf van je bak en zo.

 

Maar de vraag was de wekelijkse boodschappenlijst, en die heb ik hiermee wel beantwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi terror

als ik je een tip mag geven

zorg voor wat meer afwisseling

dat zou voor je baardagaam beter zijn

grtjssssssssss

 

Wij kopen eens in de twee weken groot in

dat is dus heel moeilijk om op te noemen per week

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 volwassen baardjes en 1 halfvolwassen en 5 NK.

Mijn boodschappen bestaan uit:

 

16 bakjes volwassen sprinkhanen

10 bakjes krekels maat 8

6 bakjes krekels maat 4

2 bakjes redrunners

2 bakjes moriowormen

2 bakjes rozekeverlarfen

2 bakjes buffalow wormen

en af en toe zijderupsen

4 zakken andijvie, na een paar dagen is het niet meer te gebruiken

tomaat, appel, meloen, paprika.

 

Met dit alles doe ik 2 weken ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 volwassen baardagamen

1 halfwas

en een stuk 0f 50 nakweek nog

 

30 bakjes krekels maat 8

300 sprinkhanen

30 bakjes maat 5 krekels

Morio's (als er die week geen nest pinkies aan zit te komen)

 

0,5 liter buffalowormen

2-3 kroppen andijvie

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 Volwassen baardagamen

60 jonkies

 

5 bakjes krekels maat 8

1 kokers krekels maat 7

2 kokers krekels maat 6

 

3 bakjes volwassen sprinkhanen

 

1 liter buffalowormen

 

ca. 3,5 kg groente

 

 

De 5 volwassen baardagamen krijgen per week 5 bakjes krekels maat 8 en 3 bakjes met volwassen sprinkhanen. Lijkt er weinig gezien ze hierzo niet veel insecten krijgen (2 x in de week), gezien de verhoudingen hierzo 10% insecten en 90% groenvoer is. We hebben dus wel 3,5 kg groente nodig per week gezien een volwassen baardagame hierzo makkelijk 100gram groente naar binnen werkt dagelijks.....

 

De kleintjes krijgen wel wat meer krekeltjes en bufallowormpjes......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Repticare,

 

En lukt die verhouding goed zo? Dus ze eten bij jullie heel graag groenten en zijn goed gezond? Is het goed te doen voor ze dat bedoel ik eigenlijk met mijn vragen :)

Had ook al verschillende keren gelezen over de verhoudingen van groenten en dierlijk maar ja je leest meestal dat een baardagaam elke dag dierlijk en groeten krijgt.

 

Bij ons krijgen de volwassenen om de dag dierlijk en dagelijks groeten, de kleintjes elke dag groenten en dierlijk.

 

Wij bestellen de ene week:

50 volswassen sprinkhanen

8 krekels nr 9

2 nr 6

1 wasmotlarven

1 dubia

1 buffalo (soms om de 2 weken)

1 morio

 

De andere week:

50 halfwas en de rest van de bestelling maar bij ons krijgen ze ook als dierlijke maaltijd de gedroogde zijderupsen tussendoor.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Repticare,

 

En lukt die verhouding goed zo? Dus ze eten bij jullie heel graag groenten en zijn goed gezond? Is het goed te doen voor ze dat bedoel ik eigenlijk met mijn vragen :)

Had ook al verschillende keren gelezen over de verhoudingen van groenten en dierlijk maar ja je leest meestal dat een baardagaam elke dag dierlijk en groeten krijgt.

Tja... het is wat baardjes gewend zijn hoor.... Ook in de natuur liggen de verhoudingen bij elk baardje weer anders.... De een eet 90% insecten, de ander weer 90% groenvoer.....

 

Hier eten ze gewoon wat meer groen als een gemiddelde baardagame.... De groente wordt uiteraard bepoederd met de benodigde mineralen, en de insecten uiteraard ook.....

 

Hier leven de oudste nu al 5 jaar gezond en gelukkig..... Maar ja... nogmaals... het is wat ze gewend zijn...... Hier missen ze echt niet de dagelijkse insecten, heb zelfs het idee dat ze groente zelfs preferreren boven insecten. Ze komen allemaal direct aangestormd op de groente wanneer we ze dit in de morgen voeren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en wij kopen per week : 100 grote sprinkhanen

100 middel sprinkhanen

100 klein sprinkhanen

2 kokers krekels maat 7

1 koker krekels maat 3

1 koker krekels maat 2

0,5 liter buffalowormen

0,5 liter dubia's

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Dat een flinke lijst.

 

Alleen wel jammer dat je het niet meer bij ons besteld. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat veel allemaal !! :P

ik koop voor mn ene baardje:

3 doosjes krekels

1 doosje sprinkhies

en morios heb ik hier nog altijd staan :-)

en natuurlijk veel fruit en groenten !

alhoewel ik veel meer fruit geef dan groenten.

ik heb eens andijvie gebrobeerd, maar daar at hij maar een stuk blaadje van.

hij eet veel kiwie, appel, banaan, en veel paardebloemetjes !

is dat genoeg? of heeft hij een bepaald vitamine tekort??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij kalk en mineralen over het voedsel strooit, komen ze niks tekort hoor, je zou wel wat meer kunnen afwisselen, als je baardje al volwassen is, en dat denk ik wel als ik zie dat je morio's geeft, kun je veel meer geven. Denk eens aan rozekeverlarven, op zijn tijd een lekker wasmotlarfje, evt. redrunners, en de mensen hier die volwassen baardjes hebben kunnen je nog wel meer adviseren.

Daarnaast kun je ook sepia over je groenten en fruit strooien, zit ook veel kalk in, en 1x per week multivitaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor onze baardjes ,en luipaardgekkos(baardjes 3vol3half2kleintjes)

(luipaardgekkos 5vol 4nakweek)

(hagedissjes????)

 

we hebben nodig per week;krekels groot 8potjes

krekels mid 4potjes

krekels klein 2potjes

krekels stof 1potje

 

sprinkhanen groot 100

sprinkhanen klein 2 potjes

wasmotlarf 2potjes

mario worm 0,25 lieter

rupsen 2potjes

nestmuisjes 6stuks

4 kropen andijvi

iedere dag een ander soort stuk fruit

 

als ik hier lees wat jullie maar nodig hebben,begin ik te vermoeden waarom zelfs onze man er ook zwanger uit ziet :rolleyes:

de meeste van onze voedseldieren kweken we zelf(met zeer wisselend succses)

 

groetjes

groetjes erwin&sonja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje Erwin, gaat dat allemaal naar die beesten toe, of eten jullie er ook wat van mee, in de soep of zo haha :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marc en zoals je weet doe ik nu mijn bestelling via chameleon-vl waar ik in het bestuur zit en er een leverancier uit onze omgeving is die prijzen voor ons gemaakt heeft die bijna dezelfde zijn als bij jou.

Is wel ietsjes duurder maar hebben geen verzendingskosten te betalen wat dus op hetzelfde bedrag uitkomt als bij jou want als je ziet wat ik allemaal nodig heb per week en dan heb ik de wasmotlarven , enz. nog niet bij vermeld want dit koop ik maar om de 2 weken dan lopen de verzendingskosten aardig op want dit alles weegt al aardig door hoor.

Nu wil ik wel even vermelden dat ik altijd maar dan ook altijd uiterst tevreden was over de aangeboden voedseldieren en de verzendingen en de geleverde service en had ik niet in de club gezeten en in Nederland gewoond dan had ik zeker nooit veranderd ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als jij kalk en mineralen over het voedsel strooit, komen ze niks tekort hoor, je zou wel wat meer kunnen afwisselen, als je baardje al volwassen is, en dat denk ik wel als ik zie dat je morio's geeft, kun je veel meer geven. Denk eens aan rozekeverlarven, op zijn tijd een lekker wasmotlarfje, evt. redrunners, en de mensen hier die volwassen baardjes hebben kunnen je nog wel meer adviseren.

Daarnaast kun je ook sepia over je groenten en fruit strooien, zit ook veel kalk in, en 1x per week multivitaminen.

hoi nia,

 

ik strooi geen vitamine's, maar wel en poeder Calcium en vitamine D3.

en ik geef idd moroi's. mn baard is ongeveer 38cm, maar ik weet niet vanaf wanneer dat je ze volwassen kan noemen. maar hij krijgt een moroi zonder problemen naar binnen ;-)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dan zal het wel goed zijn neem ik aan, 38 cm is toch al een flink baardje! Geef je wel 1x per week multivitaminen? En waarom geef je D3, omdat je geen UVB-lamp hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, dan zal het wel goed zijn neem ik aan, 38 cm is toch al een flink baardje! Geef je wel 1x per week multivitaminen? En waarom geef je D3, omdat je geen UVB-lamp hebt?

nee vitamines geef ik niet extra. maar kben wel bereid om zo'n potje te kopen.

maar aangezien hij al fel is gegroeid gaat het wel hoor ;-)

en dat potje dat ik heb, dat is calcium en vitamine D3 gemengd.

ik wilde eerst enkel een potje calcium kopen, waar geen D3 bijzit.

maar de verkoopster vertelde me dat baardagames D3 zeker nodig hebben.

ik zei dat ik dat natuurlijk al wist, en dat ik een UV-lamp heb.

maar...

ze zei dat je zowiso D3 poeder moet geven zodat hij deze stof in zn bloed heeft zitten, en als daar nog eens een UVlamp op schijnt, dan veranderd die D3 in die broodnodige stof dat baardagames nodig hebben om goed te functioneren...

 

eerlijk gezegd had ik hiervan nog nooit gehoord (wel natuurlijk dat je een uvlamp moet hebben om d3 aan te maken, maar niet dat de d3 al in het lachaam moet zitten vooraller de uvlamp het omzet... <_< )

maar ik geloofde haar, dus heb ik een iets duurder potje gekocht waar D3 ook bij inzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef geen D3, omdat ik een UV lamp heb, doe ik het dan fout, is het sowieso beter om ook D3 te geven? Want dan kan ik meteen een nieuwe pot calcium zondag op de beurs kopen waar wel D3 in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen flauw idee Christel, je hoort zoveel verschillende verhalen. Ik strooi ook niet met sepia, maar heb er een heel blok inleggen, en daar kauwen ze af en toe wat van af. Dus waneer doe je iets fout ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

mijn baardagaampje is nog erg klein dus heel veel eten doet ie nog niet hij is ong...11 cm...

koop per week 2x buffalo wormpjes, 2 bakjes kleine krekeltjes en natuurlijk iedere dag groente en of fruit alleen dat eet hij nog niet

 

gr ivon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet echt niet of mijn verhaal van die verkoopster klopt hoor <_<

want ik geef nu eigl een dubbele portie D3 (poeder + uv)...

als je teveel D3 geeft, is dat tog ook niet gezond he, dan krijgen ze botverslapping, het tegenovergestelde van rachitis dus... <_<

zou het dan echt waar zijn dat de D3 in het bloed nog UVstralen nodig heeft om zich om te zetten?? of geef ik gewoon een overvloed aan D3 ?

 

iemand die het weet, want ik begin echt te twijfelen hoor...

hopelijk doe ik het al die maanden niet fout voor mn baardje....! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik koop wekelijks voor 5baardagamen:

 

5doosjes grote sprinkhanen

2doosjes kleine sprinkhanen

8 doosjes grote krekels

5doosjes middelgrote krekels

1 krop andijvie

appelen, peer, aardbei, banaan, ...

 

en dan nu en dan (+-maandelijks ongeveer) bestel ik via reptie-farm nog een grote lijst zoals

 

doosjes dubia's

doosjes redrunners

doosjes wasmotlarves

doosjes dola's

litertje morio's

doosjes tebo's

de prachtige zijderupsen

de gedroogde zijderupsen

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×