Jump to content
stormmeissie

Welke Uv Lamp?

Recommended Posts

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een heel klein baarje ophalen van 12 weken.

Deze komt tijdelijk in een kleine terra totdat ze groot genoeg is om bij het mannetje te kunnen in de grote terra.

 

nu is mijn vraag welke UVlamp ik hierin kan doen. de terra is 50x50x40

 

Ik heb in de grote terra zo'n UV spaarlamp van 35 euro. Maar ik zag hier op de site

NeoPlus Spot UV-A, UV-B (E27) van 9 euro. Zijn die geschikt hiervoor?

 

en het zijn spots? dus kunnen die in normale fitting die ik heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik zou zelf voor deze gaan

TerraSUN Spectralux (2% UV-B) spaarlamp (E27)

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen van reptie-farm zijn een normale fitting. welke lamp je het beste neemt weet ik niet.. hnagt van de grote van de bak af? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 2% hebben wij hangen bij de kleine halsbandjes, maar die is niet sterk genoeg om hem over te zetten in een grotere bak denk ik.

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die spaarlamp van 35 euro. Mij is verteld op de beurs in Hoofddorp dat hoe hoger het wattage van de spaarlamp hoe korter hij aankan. UV licht heeft niets te maken met de grootte van het terra volgens die meneer, omdat de baardjes er toch direct onder gaan liggen. En bij mij doen ze dat ook idd. Ik ben zelf zeer tevreden over deze spaarlamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar die spaarlamp geeft dus ook uv af en wartme of hoe moet ik dat zien en tot hoever geeft deze lamp uv af omdat mijn terra 80 cm hoog is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, die lamp geeft geen warmte af, alleen UV, en als je terra 80 cm hoog is zul je een zonneplek moeten inrichten, maar ja, dat moet je ook met je warmtelamp doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die UV spaarlamp in mijn grote terra hangen samen met een warmtelamp. en bevalt prima, maar ik moet dus mijn nieuwe dametje apart houden omdat ze nog te klein is om bij de man te plaatsen, maar ik kijk nog wel ff welke lamp ik erin doe... liefste maar 1 lamp met warmte en UV, maar dat is weer veel duurder. dus ik moet ff kijken nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn dat die floots die marc hier verkoopt dat is warmte en uv? (verbeter me als ik het fout heb)

maar die zijn in ieder geval zeker een stuk duurder

maar volgens mij wel hele goede lampen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dat zijn inderdaad floods verkrijgbaar in 100 en 160 watt

en die zijn wel wat duurder maar gaan veel langer mee en daarbij hoef je dus geen aparte warmtelamp meer te kopen

ideaal dus

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wordt echt helemaal gek van de keuzes. Ik dacht aan de NeoPlus Spot UV-A, UV-B (E27) van 40 watt die hier in de shop te koop is..(die is 2 maanden te gebruiken las ik ergens) omdat het voor een tijdelijk terra is.

 

Maar lees op andere forums dat deze lampen helemaal geen UV bevatten? Hoe zit dat nou? Staat er toch bij van wel :(

 

verwarrend :(

ik moet dus vandaag de terra klaar maken voor de kleine, maar wete nog steeds niet welke lamp ik ga halen... zucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lampen bevatten iets uv

maar dit moet je zien als er zit wat in

maar veel is het niet

ik weet niet hoe groot je terra is

maar kijk eens op de onlineshop dat zijn stuk voor stuk goede lampen

de neoplus is meer als warmtelamp met wat extra te gebruiken

maar de spaarlampen gebruiken wij

en ze zijn echt goed

voor nakwewek in een klein bakje is de 2.0 goed te doen hoe groter de bak hoe zwaardere lamp je neemt

succes

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, kom ik toch weer op dezelfde lamp uit, die ik ook voor mijn andere terra heb. zo'n uv spaarlamp.. jammer vond het een beetje zonde van het geld voor een tijdelijke terra... maar tis niet anders.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik Stormmeissie (leuke naam trouwens), ik heb hem ook en ben er supertevreden over, en de beestjes ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stormmeissie, je heet dus Joy, begrijp ik, mooie naam hoor, word ik helemaal vrolijk van :lol:

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, is het de bedoeling om uiteindelijk met Lava kleintjes te gaan krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik nog niet oevr uit. Ik ben in eerste instantie van plan de eitjes weg te geven, want ik wil eigenlijk niet kweken. Maar wil graag 2 baardagamen en ik had al een man, dus een man erbij ging niet. Dus ik ga me verdiepen in het kweken. (is nog ruim de tijd voor) maar weet niet of ik de eieren wil houden. Er zijn vast wel mensen die ze willen uitbroedden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, ik heb dan wel 2 baardagamen tegelijk genomen en nu blijken het een man en een vrouw te zijn, maar ik wil niet kweken, tijd en geld ontbreekt me daarvoor. Dus mocht ze op een goede dag eieren leggen dan geef ik die gewoon weg aan iemand van hier op het forum. Ik ben sowieso van plan om nog een tweede bak in de toekomst te laten maken, zodat ik mijn man apart kan zetten, en in dat geval zou ik het wel heel erg leuk vinden om er een 2de vrouw bij Godzilla te zetten, zodat ze niet in haar eentje zit.

En wie weet wat de toekomst brengt, mocht ik dan toch wel willen kweken of het een keer wil meemaken dan kan ik altijd Reign nog bij de meiden zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent net zo begonnen als ik,

behalve dat ik pas wist dat het een mannetje en een vrouwtje was toen de ene eitjes legde :P .

Dom als ik erover nadank, ik dacht dat ze gewoon ruzie hadden omdat de ene de andere altijd in de nek begon te bijten :rolleyes: .

Maar ben toch blij dat het gebeurd is, anders was ik nu niet aan't kweken en het is toch zooo leuk om die kleintjes te verzorgen :P .

Moet je later toch eens proberen hoor ;) .

 

grtzzz, Brian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof gelijk dat het heel erg leuk is, maar ik kan het gewoon niet betalen. Dus geef ik liever eitjes weg, mocht het ervan komen. Zullen vast mooie kleintjes worden dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eitjes uitbroeden en jongen opkweken is heel erg leuk

maar inderdaad kost het als je het goed wilt doen

een hoop tijd en geld en ruimte

en je moet de jongen toch kwijt kunnen

veel mensen onderschatten dit

ik vind het altijd weer knap als mensen gewoon toe durven geven

zowel aan een ander als aan hun zelf

dat het niet voor hen weg gelegd is

complimenten hoor

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

ik zou zelf voor deze gaan

TerraSUN Spectralux (2% UV-B) spaarlamp (E27)

groetjes michel

2% voor baard agamen vind ik persoonlijk zeer laag,bard agamen hebben een dikke huid,en zal 2% niet echt doordringen,richting de 5% zou beter zijn,zelf heb ik gekozen voor de arcadia 7%,deze gaat 6 uur/dag aan bij de nakweek.... bij de volwassen exemplaren heb ik powersun's,die zijn tot nog toe et beste die ik gehad heb.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×