Jump to content

Recommended Posts

Hoevaak moet ik de kalk over de krekels doen? al ik ze heb gekocht allemaal in 1 keer en dan hoeft het niet meer of iederen keer bepoederen als ik de baardjes voer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je krekels wilt voeren laat je die in een bakje over lopen degene die je wilt voeren

in dat bakje doe je wat kalk even schudden en dan voer je ze direct op

dus niet van te voren gaan kalken of je hele voorrad kalken want ze wassen zich zo schoon

en je houd ze dan niet lang meer goed je krekels als je alles al kalkt van te voren

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is het dan niet als ze zich schoonwassen dat ze het dan binnen krijgen de krekels. En dat daardoor de voedingswaarde weer veel hoger is? Dat heb ik volgens mij wel is gelezen

 

gr Robin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het als volgt. Mijn krekels krijgen als eten een stukje fruit, en een papje dat ik maak van mineralen (poeder) dat ik aanmaak met wat water totdat het dus een papje is. Daar eten ze dan van gedurende de tijd dat ze in de krekelbak zitten. Ik doe ook altijd een beetje krekelgel in die bak.

Op het moment dat ik ze ga voeren, strooi ik wat kalk in de krekelbuizen (ik heb nl. een cricketkeeper met door het deksel 4 zwarte buizen, waar de krekels in kruipen). In die buis strooi ik dus wat kalk, schud goed zodat alle krekels een kalkjasje krijgen, en voer zo mijn baardjes.

 

Heel erg makkelijk op deze manier, de cricketkeeper heb ik overigens aangeschaft omdat ook wel eens andere mensen mijn baardjes voeren, en die vinden krekels heel erg eng, dus om hen tegemoet te komen heb ik zo'n bak aangeschaft. Overigens vind ik het zelf ook wel een handige manier om de krekels te houden en te voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ze online bestellen bij Terrarium op maat, maar misschien heeft Marc ze ook wel, dat weet ik niet.

Ik heb de mijne gekocht in Rijswijk waar ik ook mijn baardjes heb gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze behoorlijk prijzig, ik geloof dat ik voor de mijne 20 euro heb betaald, maar nogmaals, het was ook om tegemoet te komen aan de angstige mensen die zo aardig zijn om van tijd tot tijd voor mijn beesten te zorgen. Ik ben zelf niet bang voor krekels maar wel ontzettend voor sprinkhanen, dus ik kan me de angst wel voorstellen, en daarom heb ik er 20 euro aan uitgegeven.

En het is gewoon ontzettend handig, geen gedoe, de krekels blijven ook heel lang goed in die cricketkeeper en ik ben nu heel blij dat ik hem heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je krekels van te voren kalkt dan gaan ze veel sneller dood, en zoals al gezegd is ze likken het schoon, dat is op zicht niet zo erg, maar ik heb in het begin ook wel eens gedaan, en ze waren na een dag dood dan

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krekels gaan idd dood als je ze van tevoren kalkt/vitamineert. Dit doordat ze zich inderdaad schoonmaken en zo een overdosis krijgen.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je dat doet, als je ze het te eten geeft gaan ze echt niet dood hoor, bij mij blijven ze gewoon leven totdat ze gevoerd worden aan mijn baardjes. In krekelgel zit ook kalk, maar je moet ze idd niet gaan bepoederen met vitaminen en kalk en dan nog een tijd laten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bedoelde ik dus, ik deed dat in het begin wel, dan strooide ik kalk in het bakje en gaf ik een paar krekels, en de rest liet ik in dat bakje zitten met voedsel enz

maar toch gingen ze dood.

Nu doe ik het al heel lang hup krekels in appart bakje en kalk of wat dan ook erover en gelijk opvoeren werk prima

 

groetjez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, dat doe ik dus niet, ik maak een papje van de mineralen en ik geef een dotje krekelgel, kalk strooi ik ook pas over ze heen vlak voordat ik ze aan de baardjes geef, werkt perfect op die manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh mooi dat ik dat weet ik doe ook altijd vitamines over de wormen heen.. :D

 

gr ivon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×