Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

ik heb een vraagje,mogen baardagamen appelmoes hebben?

mijn vriendin geeft het haar agaam.

en ik zei dat ze het niet mer moest geven tot dat ik er op het forum naar had gevraagd.

 

groeten erwin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik denk dat appelmoes niet goed is voor je baardje, er zit nl. suiker in (toegevoegd) en dat is voor geen enkel dier goed. Als je zelf appel heel fijn maakt tot moes, en er verder niets aan toevoegt (op evt. sepia of kalk en/of vitaminen na), kan het natuurlijk heel goed gegeven worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies uit een pot niet doen

behalve als er niets aan toevoegingen in zit

maar vers fruit en groente lijkt me toch beter

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is waar ook niet aan gedacht dat er natuurlijk rommel bij gevoegt word

stom stom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welnee joh, iedereen kan zich toch vergissen, en je hebt het toch eerst hier gevraagd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ff aan haar doorgegeven,en ze heeft me beloofd

dat ze het niet meer geeft.

bedankt voor het advies.

 

groetjes erwin......

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar veel leguanen eten ook fruit uit blik,en daar zitten ook erg veel stoffen in die niet in fruit horen.... ik zou het zelf ook nooit doen hoor,maar vraag me af of het wel echt schadelijk is voor ze.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar fruit uit blik is iets anders, als je op het etiket leest dat er alleen fruit zit op eigen sap, zonder toevoegingen, dan kan het geen kwaad neem ik aan. Maar in appelmoes zit natuurlijk een hele berg toegevoegde suiker, en dat is erg schadelijk voor dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Appelmoes is idd niet echt aan te raden, daar zitten wel ontzettend veel suikers in, het is zelfs niet goed voor kleine kinderen die niet willen eten en ouders er flink wat appelmoes op doen.

Zelfs in gewoon appel zit al veel suiker.

We kennen allemaal het spreekwoord wel, Snoep verstandig, eet een appel?

Vette bullshit dus, dan kan je beter nog gewoon een snoepie nemen daar zitten nog minder suiker in dan in een appel.

 

 

Maar af en toe wat appel mag je je baardje best geven, ik doe dit zelf ook, dan rasp ik gewoon wat voor ze.

 

Wat gewoon fruit uit blik betreft, volgens mij zit daar vaak glucosesiroop in, volgens mij ook niet echt verstandig om te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat denken jullie van conserveermiddelen....Lijkt me ook niet echt goed voor een dier. Wij zijn daar inmiddels al aan gewend, alhoewel het voor een boel mensen ook allergische reacties geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×