Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Roze Keverlarven

Recommended Posts

Ik heb weer eens een vraagje, roze keverlarven, moet je die in de koelkast bewaren.

En Reign heeft er net een naar binnengewerkt, maar ik vind het beest nogal groot voor hem. Hij heeft nu ook een hele dikke keel. Kan dit kwaad?

En moet je die nog bepoederen of hebben die al genoeg kalk in zichzelf, en vitaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houd ze altijd in een bak met aarde. Ze kruipen rond in de bodem en eten groenten,fruit en vermolmd hout ed. Wss kun je ze ook goed in de koelkast bewaren, maar dan zullen ze niet eten. "Volwassen" larven zijn vrij groot en kunnen hard bijten. De larven worden toch best nog bepoederd.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ervaren dat de baardjes na enige tijd de dola's minder lekker gaan vinden,later las ik op een ander forum dat de dola's een soort olie aanmaken,dis niet echt heel smakelijk is voor ze.....

en idd de kaken zijn zorgwekkend sterk en scherp,ik voer ze niet meer iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kuno, dola's zijn dus roze keverlarven neem ik aan. Ja, ik had wasmotlarven besteld maar ze waren verkeerd geleverd. Ik heb ze maar meegenomen omdat ik weleens op het forum had gelezen dat je ze ook kon geven, maar ik vind ze nogal groot. Reign heeft er eentje op, maar hij had een hele dikke bobbel in zijn keel. Dus eigenlijk durf ik ze niet meer te geven. Ik ga er morgen mee terug, hopelijk krijg ik mijn geld terug, want ze zijn ook nogal prijzig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dola's zijn prima en goed voedsel voor volwassen baardagamen.

 

Het zijn inderdaad de larven van de rozenkever.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dola's zijn goed voedsel voor volwassen baardjes, maar dus niet voor baardjes van 5 maanden neem ik aan.

Ik ga ze vandaag terugbrengen naar de dierenzaak. Zij hebben de fout gemaakt, ik had wasmotlarven besteld, en niet deze grote engerds. Ik ben nog gebeten ook!!!

Als mijn beesten straks groot zijn mogen ze ze wel hebben, maar nu nog niet hoor, veeeeeeel te groot!!!

Bedankt voor de info Marc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons krijgen ze ook rozenkeverlarven,alleen wij halen de kop eraf.

We hebben het namelijk bij iemand anders meegemaakt dat ze een baardagaam beten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, en snij je die kop er dan gewoon af, of hoe doe je dat? En beweegt ie dan nog wel, want mijn baardjes eten eigenlijk alleen dingen die bewegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kop eraf halen is echt niet nodig

natuurlijk kunnen je baardjes gebeten worden

maar dit gebeurt echt maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Angelique, mag ik die roze keverlarven al aan Reign en Godzilla geven, ik vind ze zo groot, zo'n larve is groter dan de kop van mijn baardjes, en Reign had een hele dikke keel van dat beest.

Nou moet ik zeggen dat ze halfwassprinkhanen ook met plezier en smaak eten, en die zijn ook behoorlijk groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×