Jump to content

Recommended Posts

heej

 

als jullie je voederdieren moeten bewaren hoe doen jullie dat...

hebben jullie een apart terrarium voor jullie voederdieren

want om een terra te kopen voor sprinkhanen ofzo dat vind ik wel een beetje overbodig of moet het??

en als je krekels ofzo bestelt dan staat er ook altijd een maat bij maar hoe groot zijn bijv. krekels van maat 8 is dat dan 8 mm

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben voor de sprinkhanen zelf een bak gemaakt van hout en plexiglas.

 

Onze krekels zitten in curverboxen,waar ze iedere dag water en voedsel krijgen.

Wij hebben wel extreem veel krekels,aangezien we zelf krekels kweken.

Houd er wel rekening mee dat als je je voedseldieren vocht en voedsel geeft dat ze gezonder zijn voor je dieren.

 

Onze andere voedseldieren zitten ook in curverboxen,maar dan in kleinere bakken.

 

Wat betreft de maten van de krekels in de winkels,vind ik daar is geen pijl aan te trekken,aangezien de ene keer de maat 8 krekels echt groot zijn en de andere keer lijken ze meer op maat 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

als ik krekels of sprinkhanen haal gaat het meestal gelijk de zelfde dag of de dag erna in het terrarium .

dus een apparte bak heb ik niet nodig .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej :P

 

ik had toen alleen maar krekels, en die bewaarde ik gewoon in een soort plasticbak met ventilatie aan de bovenkant,,,,en daar had ik dan een paar stukjes eierdoosjes in gedaan met wat appel of wortel, dat eten ze dan op en dan krijgen de baardjes ook wat extra vitamientjes binnen,,,, en dan die bak in het donker zetten,,,,en dan hou je ze toch zo'n 2 a 3 weken goed!!!!

en dat met die maten,,,, volgens mij is maat 8 de grootste weet niet helemaal zeker, maar dat heeft niks met mm te maken.... :D

 

GroEtJsSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

huiskrekels / veldkrekels

maat 1 is 2mm

maat 2 is 3mm

maat 3 is 5mm

maat 4 is 7mm

maat 5 is 10mm

maat 6 is 15mm

maat 7 is 20mm

maat 8 is 25mm

 

teminste dat staat op het dekseltje van de doosjes .

klopt niet altijd ,

maarja heb ze dan ook nog nooit zelf gemeten :ph34r:

 

geets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

kj bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn krekels heb ik een cricket-keeper, dat is een faunabox met in het deksel aan de zijkant 4 gaten waardoor zwarte buisjes zitten met een deksel erop aan de bovenkant. De krekels doe ik in de faunabox met daarin een papje, kalk, mineralen en water. Ook wat groenten en een stukje fruit, soms kattenbrokjes. Daar houd ik ze zeker 2 weken goed in. Als ik ga voeren trek ik er een buisje uit, doe er nog wat kalk in, even schudden, en zo kan ik makkelijk wat krekels in het terra gooien. De reden dat ik die cricketkeeper heb gekocht is omdat als ik een paar dagen weg ben anderen de baardjes kunnen voeren en die vinden krekels ENG!!!

Mijn sprinkhanen doe ik in een andere faunabox met eten. En dat gaat ook erg goed. Wel voor zorgen, zeker met dit weer, dat je ze niet te warm wegzet, want dan gaan ze dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites
he

als ik krekels of sprinkhanen haal gaat het meestal gelijk de zelfde dag of de dag erna in het terrarium .

dus een apparte bak heb ik niet nodig .

 

greets edwin

Hey reptie, even een vraagje, krijgen jouw dieren dan maar 1x per week eten, of komt bij jou meerdere keren per week je voedseldieren binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

ik heb nog maar 2 baardagamen de rest eet geen klein spul .

de voedsel dieren haal ik gewoon in de dieren winkel ,

ga der paar keer per week heen .

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is dan wel handig hoor, bij mijn dierenwinkel moet je alles bestellen en het komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeso wat bedoel je met klein spul ik noem de grootste sprinkhanen niet klein en wil je dan zeggen dat de baardagaam wel "klein spul eet" en je gekko's dat die dan grotere voedseldieren eten???

dat snap ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

klein spul noem ik krekels en sprinkhanen .

in verhouding met ratten kuikens en eieren ;)

 

ik weet niet of je iemand anders bedoelt maar als je mij bedoelt

ik heb dus GEEN gekko's :lol:

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×