Jump to content
Sign in to follow this  
Marielle

Mannetje Of Vrouwtje?

Recommended Posts

Hallo,

ik heb even een vraagje. Mijn baardagaam is nu 10 maanden oud. Ik vraag me af of het een hij of zij is. Het beestje heeft geen femoraalpori

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrouwtjes kunnen ook vaak zwarte baarden vertonen. dat zie ik hier ook vaak bij die van mij misscien als je hem/haar op je hand hebt en je buigt de staart iets omhoog.. ( rond zeg maar) dan zie je vanzelf 2 verdikkingen zitten of een kuiltje.

dan weet je ook metteen of het een vrouwtje of mannetje is

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die verdikkingen of dat kuiltje zitten die dan op de romp of op de staart? Want ik probeer ook steeds erachter te komen wat de mijne zijn, en ik wilde eerst foto's maken van ze, en die aan jullie laten zien, maar we krijgen ze niet scherp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

die 2 bobbeltjes of het kuiltje zie je op de staart

bij de staartwortel net achter dat spleetje .

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders probeer er een foto van te maken en zet de foto op reptie farm

dan kunnen we ook ff kijken voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?showtopic=1903

 

je moet ff naar pagina 2 gaan van dit topic,

en dan naar het berichtje van gbf scrollen

daar staan duidelijke fotos bij

 

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nia, dan moet je de film nog maar eens een keer goed bekijken, want die draak die hij ziet is de laatste mannetjes draak ter wereld.

 

//Kebinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kebinu, even een engelse les voor je. Reign of Fire, betekent Koningin van het Vuur. Bij mijn weten is Koningin nog altijd een vrouwtje, niet dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou, en dan wordt het afwachten of ik straks ook eitjes kan gaan uitbroeden.

Eigenlijk weet ik bij voorbaat al dat ik dat niet wil. Hoe kun je voorkomen dat ze eitjes gaat leggen, en vanaf welke leeftijd zijn ze eigenlijk vruchtbaar?

voorkomen is alleen mogelijk als je ze uit elkaar haalt.

je kan ze ook laten steriliseren geloof ik,(weet ik niet zeker) maar is grote ingreep voor zo een beesje

en erg duur geloof ik.

Dus ja dan toch uit elkaar halen of de eieren weggooien of aan iemand verkopen geven die ze wel wil uitbroeden

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen eieren wil dan zal je ze voorgoed moeten scheiden

als het mannetje van jou net zo is als jack is dat zeer verstandig.

Ik heb ze ook uit elkaar, en zet jack bij nala als ik eitjes wil

(of er zijn mensen die jack gewoon bij nala in terra zetten :P:P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, maar hoe doen jullie dat dan met een man en een vrouw, zitten die gewoon bij elkaar en broeden jullie die eitjes dan steeds uit, of houden jullie man en vrouw apart van elkaar, en zetten jullie ze alleen bij elkaar als je kleintjes wil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan wanneer je ze laat paren, maar ja meestal kan het door gaan van maart tot september oktober (dat verschilt van baardje tot baardje)

en als je ze geen winterrust geeft zullen ze ook wel kunnen leggen denk ik

en vrouw kan sperma opslaan he, dus kan ook zijn dat ze het een paar maanden binnen houd

 

En wij zetten man en vrouw hele jaar appart omdat jack het hele jaar door wel kan............

En als je ze toch samen wil laten, dan zou ik 2 vrouwen nemen zodat de ene rust heeft en niet elke keer wordt gepakt.

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma, dank je wel voor alle info. Zoals je elders kunt lezen heb ik vandaag mijn derde baardje, het zieke baardje uit de dierenwinkel woont vanaf vandaag bij ons. Het is heel erg mager, maar wel levendig, eet goed, zowel groenten als krekels. Ik ben al meteen begonnen met toedienen van vitaminen, sepia over de groenten, mineralen en kalk. En voorzover ik op het magere lijfje en staartje kon zien is het een vrouwtje. Dus als het me lukt haar op te kalefateren dan heeft onze Reign zijn tweede vrouwtje. Ze blijft overigens voorlopig alleen zitten totdat ik zeker weet dat ze niet ziek is en totdat ze sterk genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al gereageerd op je andere topic

vind het echt tof van je!!! dat je haar hebt gered (als alles goed blijft gaan)

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey mensen

 

Mijn naam is Evi en ik ben hier nieuw. Ik heb nu ongeveer een jaar baardagamen die ik gekocht heb toen ze ongeveer 1.5 maand oud waren. Ik probeer al die tijd al het gesclaht te bepalen en nu eindelijk door die foto's van pfd weet ik het!!

 

Ik dacht altijd dat Kyobi het mannetje was en Mykta het vrouwtje (dit vanwege de kleine lichaamsbouw en mindere baardvorming). MAAAR nu dankzij de foto's weet ik zeker dat ik een mannetje en vrouwtje heb alleen is het net andersom....Kyobi heeft 1 bobbeltje en is dus het vrouwtje en Mykta heeft er 2 en is dus een man. Wel fijn dat ik het nu weet!!

 

Thanx allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd fijn om te weten ja, want als je 2 mannen heb dan gaat dat meestal niet zo goed

gelukkig is het niet zo dan :P

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×