Jump to content
Sign in to follow this  
erwin

Vliegende Mieren

Recommended Posts

kunnen we veilig vliegende mieren aan onze baardjes voederen?

 

dank bij voorbaat

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen idee

bij mieren denk ik aan mierenzuur

dus ik weet het niet

mischien iemand anders wel

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voer ze wel aan me kameleons.

overkomt de baardjes ook niks van lijkt mij...

beetje klijn lijkt mij voor een baardagaam.

 

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je vliegende mieren mag geven mag je dan ook gewone mieren geven, ik heb nl. ontzettend veel mierennesten in de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet echt slim is om ze te voeren want wie weet waar die (vlieg)mieren allemaal gezeten hebben. en of ze van planten hebben gegeten die besproeit zijn. dan krijgen de bg en/of andere reptielen ook giftige stoffen binnen.

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar dat is toch ook zo met sprinkhanen en krekels die je in het "wild" vangt, daar weet je toch ook niet van waar ze op hebben gezeten en waar ze van hebben gegeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt Nia.

Dat is ook de reden waarom ik altijd alleen sprinkhanen vang ,waar ik zeker weet dat er niets bespoten word.

Bij mijn schoonouders op de camping,hebben ze geweldig grote weilanden,waar ik de paardebloemen pluk en de sprinkhanen vang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vang je die sprinkhanen dan met een net, of met je handen. Ik heb vandaag weer sprinkhanen gehaald voor mijn baardjes, maat medium, maar ik kan er maar niet aan wennen. Ik pak ze vast, maar je moet niet vragen hoe. Iedereen hier ligt altijd dubbel om het gezicht dat ik dan trek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

even weer over die mieren he...

en als je terra nou in de kamer staat en er ontsnappen wat mieren...dat lijkt me niet zo fijn...

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar mieren in de kamer zou ik minder erg vinden dan een ziek baardje door de mieren, trouwens ik heb 2 weken geleden een mierennest in een plant in de kamer gehad, dus als er nu een paar mieren in de kamer zouden lopen zou me dat niet zoveel doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
En vang je die sprinkhanen dan met een net, of met je handen. Ik heb vandaag weer sprinkhanen gehaald voor mijn baardjes, maat medium, maar ik kan er maar niet aan wennen. Ik pak ze vast, maar je moet niet vragen hoe. Iedereen hier ligt altijd dubbel om het gezicht dat ik dan trek.

 

 

 

Ik vang ze gewoon met mijn handen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mieren zijn veels te klein voor een baardje he

dus ik zou het risico gewoon weg niet nemen

genoeg ander voer voor handen

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen mijn kameleon een mier at stond ie direct te kokhalsen dus voor mij nooit meer mieren die kon niet tegen het mieren zuur denk ik

 

groetjes ingel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baardagamen eten in het wild wel mieren maar dat zijn natuurlijk andere dan de mieren hier. Ik heb ze nog niet durven voeren aan mijn dieren.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites
mieren zijn veels te klein voor een baardje he

dus ik zou het risico gewoon weg niet nemen

genoeg ander voer voor handen

grtjssssss

Idd, er is genoeg voer voorhanden, keus genoeg, ik ga ook zeker niet op mierenjacht om ze aan mijn baardjes te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×