Jump to content
Sign in to follow this  
Reptie-Farm

Binnenkort Slakken Verkrijgbaar

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Binnenkort kunnen wij ook slakken leveren. :rolleyes:

 

Deze worden gekweekt, en zijn dus gifvrij.

 

Ook hebben deze slakken een hoge voedingswaarde en een hoog

calcium-gehalte.

 

Niet onbelangrijk ze bevatten geen vet.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc ;)

 

slakken zijn inderdaad heel voedzaam

alleen vind ik ze niet zo handig in een woestijnterrarium

als ze niet onmiddelijk worden gegeten drogen ze uit ofwel kruipen ze uit hun voederschaal en komen ze onder het zand te zitten

idem met regenwormen

in mijn tropisch terrarium voeder ik ze wel vaker

als de baardjes ze lusten is het natuurlijk een pluspunt qua variatie en voedingswaarde

dus er zal zeker wel een markt voor zijn

hopelijk wordt het een succes

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Wij hebben de slakken getest.

 

Het is een uitstekend hoogwaardig voer, met een hoog calciumgehalte en bevat

geen vet.

 

Wij kunnen de slakken leveren in de volgende maten;

 

XXS ongeveer 3 mm groot 50 stuks per doosje 3 euro

XS ongeveer 10mm groot 20 stuks per doosje 3 euro

S ongeveer 15mm groot 15 stuks per doosje 3 euro

M ongeveer 18mm groot 12 stuks per doosje 3 euro

 

Grotere maten zijn op bestelling ook leverbaar.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb al een poosje slakken.vooral de blauwtong skinken zijn er verslaafd aan,maar de baardjes vinden ze erg lekker.soms krijgt 1 de kans om aan de wandel te gaan.maar dat geeft niet in mijn bakken,zitten tegenwoordig op kippenmeel,dus als ze wat gruis binnenkrijgen maakt dat niet uit.de slakken hou ik in zo,n kweekbakje in de achtertuin,en leven op wat vochtig turf en zwart zand.maar marc,zijn dit naakt of huisjes slakken.ik voer huisjes slakken,de skinken eten de schaal ook,maar de beardie niet.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Dit zijn huisjes slakken.

 

De slakken worden nu speciaal gekweekt met een zachter huis, zodat

de reptielen deze beter kunnen kapot bijten.

 

Bij ons eten de meeste baardjes het huisje ook op, wel moeten ze de slakken

leren eten.

 

Ook mogen de slakken voor de baardjes niet te groot zijn.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc, zijn slakken alleen voor volwassen baardjes, ivm het huisje, of ook voor jonge (de mijne zijn nu 5 maanden).

 

En Anita, zitten jouw baardjes op kippenmeel? Waarom doe je dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

De slakken zijn verkrijgbaar in diversen maten, dus zijn deze

geschikt voor alle leeftijden. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze wil ik ook wel eens proberen,

 

@marc: ik heb hierover een mail gestuurd;

 

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia

ik heb ze op kippemeel zitten omdat dat niet schadelijk is als ze er wat van binnen krijgen.ik hou de bodems kaal,is makkelijk schoonhouden,en heb de kippemeel in bloempot onderschalen zitten,daar kunnen ze vroetten(wat ze hier nooit doen)ik voer op de schalen,daat poepen ze ook,makkelijk te onderhouden .

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marc, kan je ook slakken geven die je buiten vindt, ik moet mij nl. op dit moment begeven door een oerwoud van slakken in een huisje, dus het is voor mij heel gemakkelijk om aan voldoende lekkernijen te komen voor mijn baardjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Er zijn mensen die slakken van buiten geven.

 

Het probleem is alleen dat je niet weet wat die slakken hebben gegeten.

 

Maar met mate voeren kan het naar mijn mening geen kwaad.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Hoe moet ik ze bestellen?..

En worden ze dan per post verzonden?..

 

Mijn baardjes hebben dit echter nog nooit op dus wil ik het wel eens proberen..

 

Ik heb volwassenen baardjes welke maat moet ik dan nemen?..

 

Groetjes .... :lol::lol: ...pricella

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

kun je dan je die slakken dan in het zelfde bakje doen waar ik mijn buffalo's in doe dat is zo'n speciaal bakje zodat de wormen erin blijven...blijven de slakken er dan ook in?? denk het niet aangezien ze ook steil tegen de muur omhoog kunnen?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Met de verkoop van slakken gaan wij voorlopig stoppen.

 

De reden is dat er te weinig vraag naar is.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dat is eigenlijk jammer dat mensen dit niet meer voeren omdat het zeer goed voer is voor oa baardagamen kameleons enz.

 

 

Groeten Ray.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou had ik vandaag weer een slakjes legsel,ben gaan knikkeren,en de baby baardjes vonden ze nog lekker ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een erg makelijk kweekbaar voedseldier om zelf te kweken, ik heb ooit een test gedaan met pissebedden kweken(biologie) dit ging ERG goed, ik wil het binnenkort ook eens met slakken gaan proberen.

 

mvg,

 

Mark.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mark ;)

 

Pissebedden zijn ook voedzame (eiwitrijk) voedseldieren, eveneens als slakken.

Als je deze zelf kunt kweken heb je een groot voordeel en dat is dat je zeker bent dat de voedseldieren vrij zijn van gifstoffen of dergelijke.

Slakken uit de natuur zouden coccidiose kunnen overbrengen bij je dieren heb ik eens vernomen, daarom beperk ik dit tot een min. en hier zijn de dieren er niet echt happig op, pissebedden daarentegen lusten ze dan wel.

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een stuk of 10 pissebedden bij mijn rozekevers gegooid.

En nu zit praktisch de hele bak vol.Kweekt echt mega goed :D

 

Slakken durfde ik ook niet geven, kzag laatst een roze slak. Nog nooit gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voordat ik de slakjes uit de tuin opvoerde smeet ik ze de schutting over naar de buurtjes!was ook geen oplossing.maar zolang ik alles wat netjes in 1of2hapjes op kan voeren gaat het een terra in. zo hebben ze in vooral de zomer een afwisselend dieetje,en vooral slakken zitten boordevol eiwitten en ook slakjes zonder huisje zitten vol met calcium.

ik denk altijd maar dat in de natuur eten ze ook alles wat maar in de buurt komt.maar hier geld ook de regel dat het wel uit de eigen tuin moet komen waar niks aan gif of harde schoonmaak middelen gebruikt word.dus ook de roosjes,violen enz moet er aan geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voordat ik de slakjes uit de tuin opvoerde smeet ik ze de schutting over naar de buurtjes!was ook geen oplossing.maar zolang ik alles wat netjes in 1of2hapjes op kan voeren gaat het een terra in. zo hebben ze in vooral de zomer een afwisselend dieetje,en vooral slakken zitten boordevol eiwitten en ook slakjes zonder huisje zitten vol met calcium.

ik denk altijd maar dat in de natuur eten ze ook alles wat maar in de buurt komt.maar hier geld ook de regel dat het wel uit de eigen tuin moet komen waar niks aan gif of harde schoonmaak middelen gebruikt word.dus ook de roosjes,violen enz moet er aan geloven.

Hoi Anita,

 

Dat klopt idd ze eten alles wat in hun bek past lol.Ik heb voor een poosjes terug een Duitse documentaire gezien waar ze een baardagaam in het wild volgde.

 

Je wilt niet weten wat die naar binnen werkte. :o Hij werkte eigen soortgenoten naar binnen maar ook jongen slangen tot een vogels met huid/veer en haar.

 

Ik weet nog dat ik toen dacht huh prooien voeren die de grote hebben van de afstand tussen de ogen van het baardjes lol Ik geloof dat deze baard een minuut bezig was de vogel naar binnen te werken lol

 

Ook zag je dat dat hij een muizenhol in ging en daar even een heel nestje jongen muizen naar binnen werkte achter elkaar ;)

 

Dus als een baard een vogel kan verteren kunnen ze makkelijk alles verteren wat wij ze voeren dacht ik zo.

 

Groetjes Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o jaja,waar het verhaalje eigenlijk vandaan komt dat er alleen maar gevoerd mag worden wat tussen de ogen past,als je die regel toepast ben je wel heel druk met voeren.maar echt leuk dat je dat gezien hebt. je kan dus beter gewoon muisjes voeren dan pinkies,maar ja,das zielig he! dat ze elkaar maar opeten is toch ook heel normaal in de natuur,alleen de sterke overleven.

op zondag avond is er een echt mooie serie op animal planet,om 9 uur geloof ik,daar laten ze van alles zien,en leggen uit met animatie,echt mooi hoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×