Jump to content
wiljan

Gratis 2 Jonge Groene Leguanen

Recommended Posts

heej

 

ik was weer is wat aan het rond snuffelen op marktplaats.nl en toen zag ik dat er 2 leguanen te koop waren..ik weet niet of ze van iemand van het forum zijn.

maar ik denk kzet het wel even op het forum voor mensen die geinterreseerd zijn.

 

dit is de advertentie:

 

Wij zoeken een goed tehuis voor 2 hele mooie groene leguanen van ongeveer 6 maanden jong.

Onze dochter heeft ze voor haar verjaardag gehad, echter de gulle gever wist niet dat deze dieren langer worden dan een meter.

Hier hebben wij tot onze spijt geen ruimte voor want ze zijn heel mooi en wij vinden het eigenlijk wel jammer om ze aan te bieden.

Wij willen dan ook dat ze goed terecht komen !

Ook als je er maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belachelijk dat sommige mensen niet nadenken als ze een cadeautje geven, ik vind het zoiezo stom dat mensen levende dieren ongevraagd als cadeau geven.

 

Ik heb de advertentie gelezen en ze zien we wel leuk uit, maar ik heb helaas geen plek meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevalligwas ik gisteren ok weer ens aant kijken op mp,en inderdaad.ik was op pagina 6 en was al 3 gratis iggys tegen gekomen.de eerste aangebodene was echt vreselijk,het dier zag er echt miserabel uit,en moest echt snel weg.maar ja wat is gratis,het beest had mediche zorg nodig,al leek het op de foto al alsof het al wel eens te laat kon zijn.

het is toch te erg voor woorden.

en hoe je in godsnaam 2 iggys aan een kind kan geven?geen idee,maar verkopers zullen een leek vanalles op de mouw spelden om een paar centen te verdienen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben ook veel teveel leguanen tegen gekomen die gwon gratis werden weggeven...ik vind het stom dat de mensen niet eerst nadenken voordat ze zo'n beest kopen...ook ben ik veel volwassen leguanen tegen gekomen die echt slegtt werd verzorgt...

 

p.s. ik zie wel eens vaker dat een dier niet goed word behandelt zoals:

laatst stond er een advertentie: 2 baardagamen te koop. en je moest/kon ook het terrarium vd beestjes er bij kopen... ik zie daar de maten staan van dat terrarium 100x50x50 voor 2 volwassen baardagamen...

 

ik had een mailtje naar de adverteerder gestuurd dat deze maten toch echt veel te klein zijn...??dat is tog ook zo voor 2 baardagamen??

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik ook veel zie op mp is dat de verkopers van ''4 animals''uit rijswijk en die dieren zien er zo beroerd uit volgens mij....kijk net ff op mp, zag ik weer een leguaan,,,maar die ziet er echt niet goed uit....ZIJN DAT OPLICHTERS OFSO....want soms heb ik de neiging om daar is een keer een mail naar te sturen.... :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej ja die zie ik ook wel is op mp die hebbuh een stuk of 6 advertentie's en onder elk bericht staat hun adress enzo

en die leguaan op dat plaatje zag ik ook al iets aan :angry: :(

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ik heb mijn baardjes van fouranimals uit Rijswijk. Ben zeer tevreden over deze zaak, ben heel goed voorgelicht, het gaat heel goed met de beestjes, dus ik weet niet of ik dan mazzel heb gehad.

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik ook veel zie op mp is dat de verkopers van ''4 animals''uit rijswijk en die dieren zien er zo beroerd uit volgens mij....kijk net ff op mp, zag ik weer een leguaan,,,maar die ziet er echt niet goed uit....ZIJN DAT OPLICHTERS OFSO....want soms heb ik de neiging om daar is een keer een mail naar te sturen.... :angry:

Diezelfde mensen adverteren ook onder de plaatsnaam Leiden en Almere, zijn de zelfde mensen. Klinkt natuurlijk wel verleidelijk om als leek daar een paar goedkope dieren te kopen. Naar mijn menig zijn het broodfokkers. Alles draait om geld en meer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even over Fouranimals, ik heb niet het idee dat het broodfokkers zijn, ik heb er 35 euro voor mijn baardje betaald, ze zaten in een zeer ruim terrarium, het zag er schoon en verzorgd uit. Ik kreeg hele goede adviezen. Ik mocht ook kijken in een aparte ruimte waar de babietjes zaten die nog te jong waren om weg te mogen. Mijn baardjes waren 8 weken toen ik ze kocht.

Dus ik geloof niet dat het broodfokkers zijn.

Ze verkopen ook papagaaien en ook die zagen er goed uit, en hadden behoorlijke kooien.

 

Zoals de meesten van jullie weten heb ik een poos in een dierenwinkel gewerkt. daar zaten de reptielen (en alle andere dieren trouwens ook) in een heel klein verblijf. Ze bleven ook veel te lang zitten, sommige reptielen zaten al meer dan een jaar in een klein terrarium met alleen een warmtelamp, van vitamine D3 hadden ze daar nog nooit gehoord, kalk en mineralen ook niet.

 

Bij Fouranimals hing een warmtelamp en een UV-lamp. Ze hebben me ook uitgelegd waarom UV-licht zo belangrijk is, dus nogmaals, ik geloof niet dat het broodfokkers zijn.

 

Gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door al die negatieve reclame de laatste maanden zijn ze hopelijk beter voor hun dieren gaan zorgen. Maar toch vind ik het vreemd dat ze onder verschillende namen op MP staan. Ik ben er nooit geweest dus ik mag eigenlijk helemaal niet oordelen, maar de verhalen die ik hoorde en las zeggen mij genoeg. Nia ik ben blij dat jij wel geluk heb met je baardje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

ik zie ook vaak advertenties van 4 animals uit rijswijk.

ik vraag me dan af of ze het goede voorbeeld geven.

zo zag ik een advertentie met franje teen hagedisjes der stond bij

perfecte terrarium dieren . de dieren moeten worden gehouden op zand en moeten schuilplekken hebben .

ik bekijk de foto en wat zie ik hout snippers op de bodem ,

en een kaale bak zonder schuiplekken . ;)

en zo zijn er wel meer advertenties met fotos die het andere laten zien .

 

wat ik me herrinder zijn er meer winkels van 4 animals dat zou de verschillende woonplaatsen verklaaren .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nou, ik ook. Toen wij een baardje gingen aanschaffen heb ik natuurlijk eerst info vergaard op o.a. internet, en toen het besluit hier was genomen om er 2 te gaan kopen, toen zijn we eigenlijk via Marktplaats bij dit adres gekomen. Wisten wij veel. Ik wilde gewoon naar een zaak gaan waar men veel van baardjes wist. Ik had al wat mailtjes verstuurd naar ze, en daar netjes antwoord op gekregen, maar nu ik dit allemaal lees, heb ik misschien heel veel geluk gehad. Of ze hebben hun leven gebeterd, laten we hopen dat het het laatste is, niet dan? Beter voor de dieren die ze verkopen.

 

Ik moet zeggen, dat de keren dat ik er geweest ben, het in ieder geval behoorlijk druk was. En dat wil ook wel wat zeggen, neem ik aan. En het waren geen boze klanten die terugkwamen met een klacht.

 

Nou ja, wij zijn dolblij met onze Reign of Fire en Godzilla, ze groeien goed, eten goed, zijn hartstikke mooi en lief.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ging er in rijswijk slecht aan toe.een paar maanden geleden had een man er een legu gekocht die snel stierf.toen is er een actie geweest,spontaan onstaan op mp.sinds die tijd schijnt linda idd erg bang te zijn voor de controle dienst.en terecht.maar als je de aanbiedingen leest,lijkt het erop dat ze veelvuldig voor een zacht prijsje dieren opkoopt,en dan verkoopt in de winkel.

het is dus oppassen voor mensen die zich voordoen als een dierenopvang!!!voor je het weet zit je dier in een winkel.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dus echt mazzel gehad met die 2 van mij, ik ga daar dus niet meer naartoe zeg!! Zo zie je maar, dat de eerste indruk dus niet altijd goed is.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn terra is ook maar 117x50x50 voor 2 baardjes

Is groot genoeg is mij verteld

heej maar rond de 120 is wel goed hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Door al die negatieve reclame de laatste maanden zijn ze hopelijk beter voor hun dieren gaan zorgen. Maar toch vind ik het vreemd dat ze onder verschillende namen op MP staan. Ik ben er nooit geweest dus ik mag eigenlijk helemaal niet oordelen, maar de verhalen die ik hoorde en las zeggen mij genoeg. Nia ik ben blij dat jij wel geluk heb met je baardje.

ja dat dacht ik ook al dat het een winkel op meerdere plaatsen gevestigd is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja nou, ik ook. Toen wij een baardje gingen aanschaffen heb ik natuurlijk eerst info vergaard op o.a. internet, en toen het besluit hier was genomen om er 2 te gaan kopen, toen zijn we eigenlijk via Marktplaats bij dit adres gekomen. Wisten wij veel. Ik wilde gewoon naar een zaak gaan waar men veel van baardjes wist. Ik had al wat mailtjes verstuurd naar ze, en daar netjes antwoord op gekregen, maar nu ik dit allemaal lees, heb ik misschien heel veel geluk gehad. Of ze hebben hun leven gebeterd, laten we hopen dat het het laatste is, niet dan? Beter voor de dieren die ze verkopen.

 

Ik moet zeggen, dat de keren dat ik er geweest ben, het in ieder geval behoorlijk druk was. En dat wil ook wel wat zeggen, neem ik aan. En het waren geen boze klanten die terugkwamen met een klacht.

 

Nou ja, wij zijn dolblij met onze Reign of Fire en Godzilla, ze groeien goed, eten goed, zijn hartstikke mooi en lief.

 

gr.

heej

 

omdat het broodfokkers zijn kunnen ze nog wel aardig zijn..alleen tegen de klant doen ze natuurlijk aardig want hun moeten hun geld ermee verdienen...maar eigenlijk geven niet zo veel om de dieren...

 

dit is maar een gedachte kweet ut nie ckr natuurlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, over het algemeen zijn de eigenaars van dierenzaken niet zo dol op beesten, denk ik, ze willen alleen maar geld verdienen.

De mensen die als personeel in de dierenzaak werken geven vaak wel oprecht om de dieren. Ikzelf ben zo'n voorbeeld geweest, toen ik nog in de dierenzaak werkte lag ik regelmatig met mijn baas in de clinch omdat hij vond dat ik de konijnen en cavia's teveel hooi gaf, dat kostte alleen maar geld, en ik moest ook maar niet zoveel krekels bestellen voor de reptielen, 1x per week 2 krekels vond hij voldoende, en groenten en fruit halen voor ze bij de groentenboer mocht ook niet. Van UV licht en vitaminen, kalk en mineralen had hij ook nog nooit gehoord.

 

Kortom idd dat men in een dierenzaak aardig is tegen jou wil nog niet zeggen dat ze goed zijn voor de dieren.

 

Ik wilde alleen maar zeggen dat de dieren er gezond uitzagen, de terraria groot, schoon en goed verzorgd waren. En dat ik ook in een aparte kamer mocht komen waar de kleintjes zaten, en dat doe je volgens mij niet als je iets te verbergen hebt.

 

En ze hebben me erg goed voorgelicht.

Maar ja, ik ben er natuurlijk maar 2x geweest, en ik kan gewoon mazzel hebben gehad. Mocht ik ooit nog eens baardjes aanschaffen dan ga ik gewoon bij Reptie-farm kijken.

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

omdat het broodfokkers zijn kunnen ze nog wel aardig zijn..alleen tegen de klant doen ze natuurlijk aardig want hun moeten hun geld ermee verdienen...maar eigenlijk geven niet zo veel om de dieren...

 

dit is maar een gedachte kweet ut nie ckr natuurlijk ;)

He Wiljan, ik weet niet hoe je erbij komt, maar ik heb nooit gezegd dat die mensen niet aardig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja srry

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zijn nooit in de winkel geweest hebben wel via mail contcat met linda en de rest gehad en kan alleen maar zeggen ik zal er niets halen of aan verkopen

wij hadden twee mannen te koop ze reageerde maar liefst drie keer verschillende namen en emaildadressen maar ja als je zo dom bent hetzelfde 06 nummer te gebruiken prik je daar zo door heen he

ze bood E20,- voor de twee maar dan moest ik ze komen brengen

dus ik zei dat ik daar niet aan begon ik verkoop ze niet aan jullie

toen werd er nog gedreigd ook ze zouden hoe dan ook die mannen krijgen

helaas voor ze is dat niet gelukt

tevens zijn er al heel wat mensen met veels te jonge dieren vertrokken bij hen

ze denken goed advies te krijgen maar helaas

tevens die advertentie,s op marktplaats triest gewoon vorige week een roodkeelanolis te koop echter op de foto een maskerleguaan

ze weten dus niet eens wat ze hebben zitten

ze kopen overal dieren op en zonder quarantaine periode worden ze gelijk de winkel in gegooid groot klein maakt niet ui verkopen maar kassa

nia ik denk dat jij het geluk hebt gehad

door de periode dat jij er je baardjes kocht

er was toen echt een hetse op marktplaats tegen ze ontstaan

dus ze moesten wel even hun goede kanten laten zien want er was heeeeeeeeeel veel ophef over hoe het er daar uit zag

dus een geluk bij een ongeluk

duimen dat het zo blijft maar ik geloof er niet in

jammer dat sommige mensen gels zo belangrijk vinden

dat het welzijn van een dier niet meer telt

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja zeg, ik heb idd geluk gehad, als ik die 2 lieverds hier zie. Jeetje, nou bedankt voor de waarschuwing, niet dat ik nog van plan was ernaartoe te gaan. Nu ben ik inmiddels een beetje een kenner geworden, door al jullie adviezen.

 

Kun je zulke mensen niet aangeven bij de dierenbescherming of zo, dat er in ieder geval een oogje op ze gehouden wordt?

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat werkt helaas

niet zoals het zou moeten maar de aid is cast wel al over de vloer geweest na die heste op marktplaats

dus we wachten af

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej gbf, leuk dat je er over begint,,,,,ik zag ook die advertentie staan van de roodkeelanolissen met de verkeerde foto....dus ik d8, nu stuur ik er is een keer een berichtje heen.....dus ik vertelde zo"weten jullie wel wat roodkeelanolissen zijn" en dan zeggen ze"hoezo is dit niet een goeie foto dan" :o

 

GrOeTjSsSsSsSs B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×