Jump to content
Sign in to follow this  
Bas

Calcium

Recommended Posts

heej allemaal

 

als ik sjaak ( mijn baardje ) te eten geef met bepoederde voedsel dieren ziet hij ze niet of weetikhet maar hij pakt ze nooit meteen ja een sprinkhaan wel om dat hij die kan zien volgens mij.. maar na verloop van tijd is het kalk ernatuurlijk af dus dan ziet hij ze wel en pakt hij ze meteen alleen ja dan zit er geen calcium meer op.. miss heeft hij wel een tekort aan calcium zie ook mijn berichtje over de stijve poten.. en is dit de oorzaak. hoe kan ik hem dan caclium toe dienen?

 

greets bas

 

PS ik geloof dat ik ergens had gelezen dat je het ook kunt oplossen in water.. klopt dit?

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bas, waarom probeer je niet uit de hand te voeren,het lijkt niet handig,vooral als je een pincet gebruikt vind ik het en beetje dieren mishandeling maar uit mijn ervaring werkt het goed.je kan wat calcium oplossen en in het sproei water doen.wat gebruik je calcium lactaat of carbonaat?hoe eet sjaak z,n groente en fruit.daar plakt poeder wel goed aan,en om lever vervetting te voorkomen moetten ze genoeg groenvoer eten.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

je zou het wel kunnen oplossen in water en dan via een spuitje of sproeier in zijn bek spuiten , maar dan moet er wel duidelijk op het potje / flesje aangegeven worden dat het opgelost mag worden met water ,

 

ik weet niet hoe groot je baardje is maar je zou ook muisjes kunnen geven daar zit ook kalk enz in ,

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje over die groenten en fruit, die hebben ze nodig om leververvetting tegen te gaan, maar dan heb ik een probleem (en mijn baardjes ook) ze eten nl geen van 2-en iets van groenten of fruit. Of ik het nu in een bakje leg, evt. tussen de buffalootjes, of dat ik het voor hun neus heen en weer beweeg.

Ze eten er helemaal niks van. Wat kan ik hieraan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalk kun je inderdaad gewoon oplossen

nie teveel krekels tegelijk voeren

en hij kanz e wel zien hoor maar vind dat kalk gewoon een niet zo,n lekker suasje dus wacht geduldig tot het eraf is

en ja bij die lekkere sprinkhanen kan die zn lust niet bedwingen dus saus neemt ie dan maar voor lief

gewoon minder tegelijk voeren dan lukt het vast wel

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je baardje al goed op gewicht is kan je best een dag,of 2 overslaan denk ik.en ik heb ze groente en fruit leren eten door ze met de hand te voeren.goed nat,ze zijn gek op bling bling,reuze intresant.maar als het dood op de grond ligt kijken ze er niet naar om.dus wat groen of fruit aan een pincetje en laat het leven. wie weet trapt hij erin.

 

 

pinkys bevatten hoegenaamt geen calcium,dus dat schiet ook niet op.met wat geluk heb je een slakken plaag in de buurt.zoek hele kleintjes en voer die op.m,n skinken willen nu niet meer anders(zijn verwende krengen).maar mijn grote beardie is er ook niet vies van.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je baardje al goed op gewicht is kan je best een dag,of 2 overslaan denk ik.en ik heb ze groente en fruit leren eten door ze met de hand te voeren.goed nat,ze zijn gek op bling bling,reuze intresant.maar als het dood op de grond ligt kijken ze er niet naar om.dus wat groen of fruit aan een pincetje en laat het leven. wie weet trapt hij erin.

 

 

pinkys bevatten hoegenaamt geen calcium,dus dat schiet ook niet op.met wat geluk heb je een slakken plaag in de buurt.zoek hele kleintjes en voer die op.m,n skinken willen nu niet meer anders(zijn verwende krengen).maar mijn grote beardie is er ook niet vies van.

anita

Anita, geef je slakken met huis ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote schok,jawel.de hele kleintjes.vooral nu zijn de huisjes nog filterdun.een mooie regenworm ofzo gaat er ook in als candy.ik ga er van uit dat ze in de natuur ook vanalles naar binnen werken wat aan hun neus voorbij komt. ik heb het overlegt en nog nooit eenprob gehad.(al zou dat miss in de toekomst kunnen,maar dan kan je ze niks meer geven).

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

slakken en regenwormen zijn allebei een bron van eiwitten

als ze het willen is dit zeker een goede oplossing

wel oppassen met verdelgingstoffen

dus niet op een plaats waar dit goedje wordt gebruikt

@ Anita pinky's geen calcium <_< ik dacht net van wel

deze voer ik altijd op aan mijn zwangere baardjes om extra calcium voor de eitjes te zorgen, ook achteraf om op krachten te komen

 

grtzzz :D jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×