Jump to content
Sign in to follow this  
jeroenie

Mogen Baardjes Buiten?

Recommended Posts

ik heb eens een vraagje.

mag ik mijn baardagamen buiten plaatsen bij dit weer? het is hier ongeveer 30graden, en het is windstil.

en mogen ze op het gras rondlopen? of is dit uit den boze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze best buiten zetten, maar kijk uit dat ze niet de tuin uit kunnen rennen en dat er geen katten in de buurt zijn. Kan je anders niet van kippengaas een ren maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze mogen buiten :)

 

maar laat ze neit zomaar los! ik ben al 2 maal een baardje kwijtgeraakt(terug gevonden binnen 30min)

 

mijn vrouwtje veranderd echt van gedrag. ze ineens zet ze haar baard op en springt ze uit men hande en spurt ze de struiken in! en ze zijn goed gecamoefleerd!

 

als je een buiteverblijd bouwd, ze kunnen op een kippe gaas klimmen dus dat moet al toe worden gmaakt. en dor zo van die groenen draad kunnen ze door!!! pas dus maar goed op daar!

 

maar het is gezond omze eens buite te zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier gaas met kotjes van 1cm, dus daar zullen ze niet door geraken, en uiteraard zou ik de bovenkant dicht maken.

goed om te weten dat dit mag, dan ga ik dadelijk kijken om een hokje te maken!

 

katten zitten er hier in overvloed, maar als ze mij zien, dan vliegen ze, en dat weten de katten ook ondertussen al! want vroeger verdween er nu en dan eens een koi uit de vijver, en da was minder plezant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier vinden ze het ook heerlijk buiten ,maar wel uit de wind houden hoor ze hebben zo longontsteking te pakken en dat is minder .

 

Hier verdwenen de karpers door een reiger maar we hebben nu vis lijnen gespannen kan hij /zij er niet meer bij hij / zij is nog een paar keer komen kijken maar heeft het nu op gegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

voor degenen die niet zo handig zijn om zelf iets te maken, denk eens aan een konijnen- of caviaren die je buiten op het gras of de stenen kunt zetten. Of een soort box voor konijnen en cavias, zijn behoorlijk groot, verkrijgbaar bij de meeste dierenwinkels (prijs max. 25 euro) en als je hem dan afdekt met een speciaal net kan er geen kat bij en geen baardje eruit.

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heb ook ff vandaag alle baardagamen buiten gezet....

mijn mannetjes bg die normaal echt heel mak en rustig is.. werd ineens vet agressief, zich helemaal plat maken, zwarte baard van hier tot tokio en dreigen en op me af happen!!!!. en ik had bibber ook even buiten gezet.. en die werd ook helemaal gek?????? weet iemand hoe dit kan komen.. komt misschien omdat het even wennen is?. want bij me kleinere baardagamen en al me jongen baardagamen ging het goed. en bij me bg vrouw ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien omdat het 2 mannen zijn ofzo???

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat da ik dus zei :P cbaardjes kunnen helemaal van kerrakter verranderen :rolleyes: mijn vrouwje doet dit ook, volgens mij omdat als ze buiten zijn, zijn ze in een nieuwe omgeving, en als de dan op de grond zitten zijn wij kei groot tegenover hun :) mess zijn ze gewoon bang en wakkerd dit hun instinkt op <_< ik weet het niet zo, maar men vrouwtje heeft hetzelfde

 

 

Op dit moment zitten mijn baadjes in een ren naast men kamer :P

 

(ik ben wel benieuwd naar fotos van je "ren")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Baardjes die buiten zitten kunnen van het even wat paniekeren

onze schaduw is al genoeg om hen te doen schrikken

meestal zitten ze de buurt af te speuren en een overvliegende vogel of vliegtuig

is al genoeg om het op een lopen te zetten

baardjes zijn snel, vergis u daar zeker niet in

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

Ik heb mijn baardje vandaag ook voor het eerst naar buiten gedaan in een zelfgemaakte houten bak met kippen gaas erop. Maar nu heb ik een vraagje mijn baardje deed zijn bekje open wat doet hij dan is het om af te koelen ofzo?

 

gr Mingus

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardjes doen hu nbek open, waardoor ze dus warm vocht laten verdampen(net zoals wij zweten) ;) ofkoelen dus. maar dait wil neit altijd zeggen dat je bak te warm is :rolleyes: als er schaduyw is moet er noraal geen probleem zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

om eventjes te vervolledigen, ik heb me dus gisteren nog een ren gemaakt. 1grote bak van 120 op 120 en 50 hoog. die ik opgesplitst heb in 2 delen. zodat er telkens een aantal buiten kunnen zitten bij elkaar zoals ze gewoon zijn in hun terra.

bij mij waren er 2 heel rustig, en de andere die was echt ook enorm boos! ook volledig plat maken en baard opzetten, en mond open zetten, echt in dreigpositie!

maja das waarschijnlijk hun instinct! dus laat ik ze maar doen!

ik plaats wel een grote bak met water zodat als ze willen kunnen baden, en voor de rest een derde van de bak in de schaduw.

ik vind het wel grappig als er opeens een vlieg passeert, dan zie je ze door hun ren rennen, op zoek naar die vlieg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me wel gaaf om te zien als ze in de aanval gaan. Kunnen jonge baardjes dat ook al? De mijne zijn bijna 5 maanden oud.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×