Jump to content
Sign in to follow this  
annelies

Te Klein?

Recommended Posts

Hallo, ik heb een vraagje hoe groot moet een baardagaam ongeveer zijn als zij 3 maanden oud is.

Mijn spike is nu nl 23cm (incl staart) is dit groot genoeg.

dan weet ik tenminste of spike goed groeit.

Groetjes annelies

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi annelies

dat is dus heel moeilijk zeker omdat baardagamen net als mensen niet allemaal even hard groeien

is de lengte van een ander baardje niet echt een goede richtlijn

wat je zou kunnen doen is een lijstje/tabel maken waarop je kan bij houden hoe lang je baardje is en hoe hoeveel die weegt dan krijg je een goede indicatie of je baardje groeit

daarbij is vervellen natuurlijk een duidelijk teken dat je baardje groeit

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal met gbf eens, de ene groeit nu eenmaal sneller als de andere.

Zou ook gewoon een tabel bijhouden, dit is de makkelijkste manier om het snel te weten. groetjes nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zelf eerder wegen dan meten,gewicht lijkt me belangrijker dan lengte,geld voor ons mensen ook.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind persoonlijk lengte en gewicht belangrijk omdat grote verschil, bij baardagamen gewoon belangrijk is

als er teveel verschil is zouden er nare dingen kunnen gebeuren dus lengte is naar mijn idee net zo belangrijk als gewicht

daarbij vragen mensen eerder naar hoe groot is de baardagaam dan hoeveel weegt hij of zij

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt zo nooit zien of ie snel groeit of niet.

ieder nest heeft zo zijn eigen eigenschappen. een groeispurt is dus ook niet uitgesloten.

kijk (indien mogelijk) naar de broertjes en zusjes van het zelfde nest of die ongeveer dezelfde groeisnelheid hebben,zoniet bekijk de verzorging onder de loep,en bekijk of er wat veranderd kan worden(temp,voeding,klimaat etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken geen fam van mijn spike ik heb haar op een terr beurs gekocht, dus dat zal niet gaan.

Wel jammer ik had wel willen weten welke kleuren haar ouders hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja helaas dat zal dan niet gaan

maar ja als je baardje maar gezond ,lief en mooi is is het goed he

veel plezier met spike maar zo te horen gaat dat wel lukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even een oud topic uppen :)

 

Onze baardagaam is nu dus 3,5 maand en 17 a 18 cm. Nu lees ik dus dat haar 3 maanden oude nog groter is. Ik vroeg me af vanwege het grote verschil of er iets misschien niet goed gaat bij ons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi das grappig dit is mijn oude toppic.. spike is in de tussentijd al flink gegroeid hij is nu een cm of 30 .

Maar om effe antwoord op de vraag te geven, ik heb nog een baardagaampje van ongeveer 5 maanden en zij is niet groter als 17cm ,maar dat komt omdat ze in het begin niet wilde eten dus ik denk dat ieder baardje anders groeit en er niet echt een richtlijn is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hihi das grappig dit is mijn oude toppic.. spike is in de tussentijd al flink gegroeid hij is nu een cm of 30 .

Maar om effe antwoord op de vraag te geven, ik heb nog een baardagaampje van ongeveer 5 maanden en zij is niet groter als 17cm ,maar dat komt omdat ze in het begin niet wilde eten dus ik denk dat ieder baardje anders groeit en er niet echt een richtlijn is

Aan eten komt hij niet te kort dus ik denk dat het op zich wel goed zal komen dan (gelukkig) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×