Jump to content
esma

Verkeerd Advies?

Recommended Posts

Hallo

ik wou ff een verhaaltje kwijt, maar wist niet precies waar ik het moest plaatsen, dus ik doe het maar hier.

 

Ron kwam zaterdag een oude kennnis van ons tegen die ook reptielen heeft gehad.

We hebben hem jaren niet gezien dus weten ook niet precies welke dieren hij had/heeft

Wat ik wel weet is dat hij door verkeerde voorlichting van een dierenwinkel in de buurt (nee namen ga ik niet zeggen)(daar moet je altijd heel voorzichtig mee zijn)

Hij 2 baardagamen is kwijt geraakt.

(oke hij had zelf ook zich wat beter in kunnen lezen natuurlijk)

Maar .........................

Hij had dus een mannelijke baardje in zijn terra, en hij wou er graag een vrouw bij.

Dus hij naar die dierenwinkel, en de eigenaar had nog een vrouw zitten

Dus die vriend van ons vroeg of hijze bij elkaar kon zetten (lengte verschil was redelijk groot zei hij)

Ja hoor zei die eigenaar, er gebeurt niks man en vrouw gaan prima samen.

Dus hij op weg naar huis met het vrouwtje.

Maar na een week was oppeens het vrouwtje verdwenen terwijl hij toch zeker wist dat hij het terra had dichtgedaan

Een paar dagen verder (vrouwtje niet meer gevonden) keek hij in het terra, en wat zag hij tot zijn grote schrik (ja jullie voelen hem al aankomen denk ik)

Een uitgebraakt baardagaam vrouwtje.

 

Nou paar weken verder gaat hij naar diezelfde dieren winkel (wie doet dat dan ook)

en vroeg aan eigenaar of er geen andere dieren bij de baardagaam konden

dus de eigenaar van de winkel zegt ja die en die gekko (naam weet ik niet) kan wel bij baardagaam

Dus hij met zijn nieuwe dier weer naar huis

Toen zag hij oppeens (ik weet niet hoeveel dagen verder) dat de baardagaam de staart van de gekko had afgebeten.

En paar dagen later lag de baardagaam dood in het terra.

Hij zei tegen ron dat een staart van een gekko een stof bevat die gid=ftig is voor baardjes????

 

 

Mijn vraag hierbij is dus klopt dit ???? van die staart????

ik heb geen verstand van gekkos dus weet ook niet of hij waarheid verteld of dat hij een verhaal ophangt.

 

Maar van dat mannetje dat het vrouwtje opeet geloof ik wel (vooral als lengte verschil erg groot is)

 

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma ,

 

Wat een verhaal jho jammer dat er altijd nog mensen zijn die alleen maar willen verkopen en zich letterlijk geen barst aantrekken van het ,,dier ,, zelf niet te geloven ,zou persoonlijk toch eens even een praatje in die winkel gaan maken ,en wachten tot er aardig wat mensen binnen zijn ,netje's maar wel heel duidelijk m'n verhaal doen je dieren krijg je er niet mee terug ,maar misschien worden andere er voor behoed .

Je kunt het je toch niet voorstellen dat de

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

dat van die staart zou ik niet weten ,

maar ook van het lengte verschil sommigen zeggen dat het wel kan anderen zeggen van niet

zelf hou ik ongeveer even grote baardjes bij elkaar om dat te voorkomen .

wel ken ik mensen die volwassen baardjes bij jongen van 1 dag oud zetten ,

gek genoeg gaat dit bij hun nog steeds goed .

 

als je het weet van die staart zou ik het graag willen weten.

 

greets repti edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

zow das nog is een gebeurtenis helaas niet z'n mooie...

 

naja zowiezo is het niet echt aan te raden andere beesten bij baardagamen te doen. en dan moet dat vrouwtje wel erg klein zijn geweest of niet??? naja ga gewoon nietmeer naar die zaak die wete er dus nie echt veel van <_< en dat gif lijkt me vrij sterk ik ken geen gekko soort die gif in zich zou hebben,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg dat ze zulke verkeerde voorliching geven.

Maar waar ik ga om men voedeseldieren hebben ze dat ook meerde malen herhaald dat je het best geen andere soorten bij de baardjes zet

 

het is een goede speciaalzaak aan de kust blankenberge (belgie)

binnen enkele dagen komt der een bij ons in de buurt ook

ik ben eens benieuwt hoe het daar zal lopen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×