Jump to content
Sign in to follow this  
Andrea

Vitamientjes

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb net alle topics over vitaminen gelezen. Over dat onderwerp ben ik eigenlijk altijd nogal onzeker. Ik weet nooit of ik het wel goed doe. Als ik op de potjes kijk die ik gebruik heb ik dus een pot van Sticky Tongue Farms, het heet Miner-all en er zit o.a. calcium, magnesium, zink, ijzer in. Dat gebruik ik op de andijvie maar ik twijfel of de baardjes er blij mee zijn, het lijkt wel of ze de andijvie beter eten zonder dat spul dan met. De ander pot, waar ik altijd de krekels etc mee bepoeder is van Repco products. Vita Totaal heet het en ondanks dat er allerlei vitamines inzitten zit er ook calcium in. Dit alles, en ook een middel op natuurlijke basis om de darmflora op peil te houden (dus tegen flagalaten etc) is mij allemaal aangeraden door de speciaalwinkel.

Wie kan mij helpen want hoe meer ik lees hoe meer ik het dus niet weet.

Gbf: kun jij mij vertellen wat voor vitamines jij rechtstreeks in het bekkie doet, en wat je nog meer gebruikt voor je baardjes? Kun je me ook de merken vertellen?

 

Groetjes van Michelle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Michelle,

Even over vitamines, ik gebruikte vroeger altijd de vitamines die Marc maakte

De dieren deden het er erg goed op

Als bepoedering haalde ik Calciumlactaat bij de apotheker

Nooit Calcium en vitamines tegelijk gebruiken, dit omdat het 1 het ander afbreekt (dat is mij tenminste altijd geleerd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rene,

 

Wat de vitaminen betreft is het voor mij niet mogelijk om die bij Marc te halen, ik woon echt heel ver bij Hulst vandaan. Heb je nog advies over een merk voor mij. Gbf geeft het in het bekkie van de baardjes, lijkt mij ideaal, nu nog het merk van de vitaminen en het antwoord op de vraag hoe je ze het bekkie open laat doen.

 

Michelle :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Michelle,

Ik denk dat Gbf ook die vitamines van Marc gebruikt

Die moest je in het bekje spuiten met een spuitje van de DA, wel zonder naald

In het begin vonden de baardjes niet echt tof, maar op den duur zijn ze het wel gewend

Ik denk dat het flesje wel per post op te sturen is hoor, gewoon in een bubbeltjesenvelop en breekbaar erop zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi michelle,

wij gebruiken ook de vitamine die marc kan leveren

werkt perfect en het toedienen valt ook mee hoor

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc,

Na het lezen van al die vitaminen-adviezen zou ik graag van jou willen weten hoe je een baardje zijn/haar bekkie open laat doen om de vitaminen toe te dienen, en ook of jij zo'n flesje op zou willen sturen en wat de kosten daarvan zijn.

 

Groetjes, Michelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Michelle,

 

Met het spuitje zacht langs de zijkant van de bek gaan, probeer de lippen

iets op te tillen.

Het agaampje zal dan meestal zijn of haar bekje opendoen, en in het spuitje

bijten.

 

Hier krijg je vanzelf handigheid in.

 

De vitaminenen kosten 5 euro per flesje exclusief verzendkosten.

 

Groetjes Marc <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt goed. Hoeveel moet elke baardagame hebben per week? Hoe lang ga ik met zo'n flesje doen voor twee baardjes? Ik zou het graag opgestuurd krijgen. Hoef ik dan verder geen vit meer over het voedsel te doen?

Ik hoor nog van je.

 

Michelle :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Michelle,

 

In een flesje zit 30ml.

 

Je hebt 0,1 ml nodig per 100 gram lichaamsgewicht, een keer per week.

Bij zwangerschap mag dit twee keer per week worden toegediend.

 

Kun je zelf uitrekenen hoelang je hier ongeveer mee toekomt.

 

Verder Raad ik het je aan om de insecten, fruit en groent iedere keer te

bestrooien met calcium.

 

Voor verder eventuele afhandeling kun je het best even mailen.

 

reptiefarm@zeelandnet.nl

 

Groetjes Marc <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, en het calciumlactaat bij de apotheek vandaan, daar had Rene het over. Is dat voldoende als calcium over de krekels etc?

 

M :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Michelle,

 

Ja dit is dan voldoende.

Vraag wel caliumlactaat in poedervorm.

 

Groetjes Marc <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marc,

 

De vitamines zijn gearriveerd, bedankt.

Nu toch nog een vraagje. Hoe kan ik de baardjes het beste wegen? Kan dat op een ordinaire keukenweegschaal, of is dat onbetrouwbaar? Hoe dan wel?

Ik wil er niet aan denken dat ze na alle moeite toch te veel binnen krijgen en het fout gaat.

Alvast bedankt voor je antwoord. B)

 

Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wij wegen ze op een keukenweegschaal

willen wel overstappen op een nauwkeurige digitale die dus ook per 1 gram afweegt

neem wel een grote want ze groeien er zo uit

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gbf,

 

Dat gaan we dan maar proberen he!!

Zal wel lachen worden. Heb eigenlijk geen idee wat ze nu wegen dus dat is ook wel weer leuk om te weten.

 

Bye :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey marc, ik zal jou binnenkort ook eens eff mailen over die vitamine!

 

ben nu nog eff druk bezig met het nieuwe terra :) en dat kost ook allemaal geld, en krijg je ook nog je loon niet door een foutje... zucht, maargoed je hoort nog van me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Andrea,

 

Op een keukenweegschaal kun je inderdaad de baardjes wegen,

het steekt echt niet op een gram.

 

Groetjes Marc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

andrea.

ik weet niet waar je woont,maat ik koop calcium lactaat bij de da drogist hier om de hoek,vraag naar melkzure kalk van tendo.7.95 voor 400 gram.is een hele grote pot van 400mg.als je een beetje van mij wilt laat het dan weten,stuur ik je wat op.

anita

levert ook aan de groene leguaanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Dit is echt heel goedkoop, plakt deze calcium ook goed?

En gebruik je dit al lang?

 

Wat bedoel je met de 400 gram en 400 mg?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sorry marc.

ik kan hier nog calcium lactaat kopen voor 7.95 voor 400 mg,dat is dus een hoop calc hoor. het word aangeboden door tendo onder melkzure kalk.is fijn spul lost goed op.ik bestel het vaker voor forumleden van het groene leguanen.tendo vekoopt nog een soort,dat is wat zuiverder maar dat kost 49.00.

maar voor iemand met laat maar zeggen 1 beardie kanik ook wel zo even wat in een envelopje stoppen. het gaat er mij om dat de diertjes het krijgen.je weet wat de gevolgen kunnen zijn als ze het niet krijgen.

maar als ik een pot voor je moet bestellen,laat het me weten,verzendkostten zijn 5.50 tot 500 gram.ben je nog echt goedkoop uit.

:D doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Andrea,

en is het gelukt om ze de vitamines toe tedienen

en hoe waren de weeg ervaringen(hahaha)bleven ze zitten :lol:

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gbf en Anita,

 

Zoals jullie misschien hebben gelezen in de topic Baardagame/kleine baardagame hebben wij wat strijd gehad omtrent de mannetje/mannetje verhouding ins ons terra. Dat nam nogal wat tijd en zenuwen. Nu zag ik pas jullie vragen aan mij in het forum.

In de tussentijd heb ik de blijvende baardagame kunnen wegen (keukenweegschaal met soort beslagkom erop) hij bleef geweldig zitten. Alleen de vitamines lagen meer op het aanrecht en hingen onder zijn kin dan dat hij ze naar binnen heeft gehad. Hij zat me ook aan te kijken met zo'n blik van "vergeet het maar". Het spuitje is blijkbaar niet geschikt voor mij (of andersom) dus heb ik een ander spuitje gehaald bij de apotheek en daar ga ik morgen weer verder mee oefenen. Het viel niet mee maar het zal ongetwijfeld ooit wennen. Ik doe mijn best.

 

Anita, ik heb me in de tussentijd wezenloos gebeld naar apotheken etc omdat onze apotheek alleen 500 gram levert voor E 25,00. Even verder zoeken dacht ik en das maar goed ook. Ik zou heel blij zijn als je mij die 400 gram wil sturen, maar ik ga morgen eerst even naar de drogist. Als ik het daar zo kan kopen is dat makkelijker, als dat niet lukt stuur ik je een persoonlijke mail. Wel heel erg bedankt voor het aanbod. :) Wat bedoel je eigenlijk met "het lost goed op". Strooi je het niet gewoon over de krekels etc.? Ik hoor het wel.

 

Groetjes van ons allemaal.

Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×