Jump to content
Sign in to follow this  
reptielenfreak

Vervel Probleem..

Recommended Posts

Hallo ik heb een probleempje waarschijnlijk ik ben merk dat me baardagaam slecht vervelt en vooral niet alles tegelijk, dus eerst de poten dan de kop dan de rug dan de buik en dan de staart maar half enzo... toen ben ik gaan kijken en las ik over een Vitamine A injectie die je eventueel kan laten geven door de dierenarts, aan te weinig vocht zou het niet liggen want hij gaat een aantal maal per week in bad.... zouden jullie dus ook z'n injectie laten toedienen en hoeveel kost zoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap niet wat het probleem is. Baardagames vervellen in stukken, enkels slangen en sommoge hagedissen(bv: pantergecko) vervellen in 1 stuk! baardagames niet! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou iets minder shagerijnig mag ookwel :huh: ... maar ist dan normaal dat de bijv. de staart ook in stukjes gaat? nu is bijv alleen het puntje nog vervelt de rest van de staart zit nog strak in z'n oude velletje zegmaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou iets minder shagerijnig mag ookwel > oei jah srry als het zo leek, maar is niet zo bedoeld!

 

jah, dit is niks slecht.. mijn baardje verveld ook juist en op dezelfde manier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervellen op verschillende plaatsen in heel normaal! Als je echt merkt dat jou baardje zou slecht vervellen moet je hem/haar een badje geven (water +/- 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet weten waarom dat baardjes niet in 1x vervellen... als ik eroer nadenk: eerste gedachte is dat ze te droog leven daarvoor <_< maar een luipaard gecko ook :rolleyes: en woestijn slangen ook, maar dan slangen maken toch een stukje huid los door tegen een tak te wrijven? de woestijn heeft alleen maar zand, en is toch ontzettend droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou niet weten waarom dat baardjes niet in 1x vervellen... als ik eroer nadenk: eerste gedachte is dat ze te droog leven daarvoor <_< maar een luipaard gecko ook :rolleyes: en woestijn slangen ook, maar dan slangen maken toch een stukje huid los door tegen een tak te wrijven? de woestijn heeft alleen maar zand, en is toch ontzettend droog?

tja het zou mogelijk kunnen zijn,in 1keer evervellen,maar ik denk niet dat je het ene dier met het andere kan vergelijken op basis dat ze uit de zelfde biotoop komen.ik heb helaas maar ruimte voor 2 beardi,en de 1 knapt eerst uit z'n romp,dan de poten en dan de staart.de ander vervelt eerst de kop,dan de staart en de romp komt als laatste.

wat is normaal,ligt aan het dier denk ik!

en waarom zou er niet een paar plekjes niet vervellen,komt later wel .goede voeding,verlichting,en een badje zo nu en dan.zou het toch in orde moetten zijn.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×