Jump to content
Sign in to follow this  
BeardieKeeper1

Waarneer 2e Baardje Aanschaffen

Recommended Posts

hey

 

ik heb nu 1 baardje van eind december wat waarschijnlijk een vrouw is

nu wil ik ook en man erbij, nu heb ik nog alleen een bak van 1m in mei ken ik pas een grotere bak aanschaffen en ik hoop dat het via jullie gaat lukken

 

maar mijn vraag is moet ik dan een mannetje zoeke die ook van eind december is of ken ik uit een latere nakweek 1 erbij zetten?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het beste pas een mannetje en een vrouwtje bij elkaar zetten als ze 1 of 1,5 jaar oud zijn.. of minstens 40cm groot..

 

greets bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad was bas al zegt je kunt ze het beste pas samen zetten als ze minimaal anderhalf zijn

dus of dan pas een man aanschaffen

wat echt geen probleem zal worden

of dus twee terra,s en ze apart huisvesten tot ze oud genoeg zijn

dan een groot terra aanschaffen en de kleinere voor de nakweek gebruiken

er komt dus heel wat bij kijken

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heejj gbf ...

 

Kun jij mij de problemen vertellen ? als je een mannetje en een vrouwtje bij elkaar doet ook al zijn ze jonger ??

 

gr Chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

de problemen die je krijgt bij het te jong bij elkaar plaatsen zijn

het vrouwtje gaat bevrucht geraken wanneer het mannetje in paarstemming komt dit kun je beter vermijden op een te jonge leeftijd aangezien je vrouwtje nog niet volgroeit is en deze heeft zelf nog genoeg voedingstoffen en krachten nodig om zelf nog volgroeit te geraken, dit gaat ze dan in haar eitjes stoppen

waardoor de kans bestaat dat het vrouwtje niet goed uitgroeid en uitgeput gaat geraken

beter is te wachten tot een leeftijd van 1.5 jaar

ook het uitbroeden en opfok loopt niet van een leien dakje

hier komt ook heel wat bij kijken

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo ,

 

Lekker is dat even ,hebben ze ons niet verteld bij het kopen ,en wij hebben een jong ,mannetje en vrouwtje waarschijnlijk daar kan ik kwaad om worden ,een beetje uitleg is toch niet zoveel moeite,,,, had zelf natuurlijk ook meer moeten vragen ,vanaf welke leeftijd gaat het mannetje zin krijgen ,zal dan maar vast naar een tweede bak uit gaan kijken !!!!!!! .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mieke vanaf circa 8 maanden zul je ze zeker uit elkaar moeten halen

maar pas op er zijn ook vroege heren bij een zwangerschap op zes zeven maanden komt helaas ook al voor

dus als je kan zsm mogelijk uit elkaar halen

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

grrrr

ik word ziek van verkopers,levende handel.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook mn mannetje bij twee vrouwtjes zitten.

tot nu toe heb ik er geen problemen mee,ze zijn ongeveer 8 maand

maar hebben nog geen paargedrag vertoond.

maar ik zal dus nog wel een extra terra nodig hebben als ik het

goed begrijp.

kunnen de terrariums van de online shop toevallig ook bezorgd worden,gbf weet jij dat?of iemand anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi versturen van terra,s is geen doen dit kost teveel

wij nemen ze wel mee naar onze kant van de tunnel als mensen daar om vragen

maar bezorgen is haast geen doen omdat je dan hele dagen op apd bent met terra,s

waar woonje ook al weer???

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lieve GBF (vrouwelijk )

 

Wat is in vrede's naam de andere kant van de tunnel :lol::lol::lol::lol::lol:

Het is wat met ons zeeuwen ,en ben ons nog altijd zunig ????.

 

Dus dat wordt hier ook een wand ,,let op m'n woorden ,, en als wij dan onze voedsel dieren gaan halen staan we 99 van de 100 keer tussen mensen die ons aan staan te kijken met een blik van :blink::blink: ,maar dat hadden wij de eerste keer ook toen we gingen kijken bij ,,mike (Jungle Corner ) grooten deels mensen met ZWART GEVERFT HAAR ,, lange zwarte jassen dacht waar benne we nu in beland ???? maar ze zijn vriendelijker dan meniggeen ,,en nu zijn we er aan gewend ,,maar lieve VR GBF aan de andere kant we zullen vast uit gaan kijken naar een tweede bak ,,en als we aan de andere kant van ,,de tunnel komen ,, en het is ons nog steeds niet gelukt foto's te plaatsen nemen we zeker ons foto toestel mee zo dat jullie ze dan kunnen zien ,,maar we horen elkaar nog wel voor die tijd ,,want ook de site is een verslaving aan het worden ,,,of is het al zover ????? :huh::huh: ,,ga het eten doen !!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mieke

verslaafd nee joh hoe kom je erbij :D

ja beetje onduidelijk voor de niet zeeuwen onder ons

met de andere kant van de tunnel bedoel ik dat zeeuws vlaanderen waar hulst dus ligt (zie kleine rode rondje op de kaart)

word verbonden door de westerschelde tunnel met walcheren en zuid beveland

de kant waar wij dus wonen (voor arnemuiden zie grote rode cirkel op de kaart)

de westerscheldetunnel stond nog niet op deze kaart dus heb ik een rode lijn gezet waar hij ongeveer ligt

michel rijd dus elke twee weken van arnemuiden naar hulst

en als mensen dat vragen kan hij dus als het past in de auto een terra mee nemen naar onze kant van de tunnel

Hij rijd dan toch

zo dat is wat duidelijker ;)

tunnel.jpg

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat hulst in nederland lag. ;) haha zo zie je maar topografie is niet echt mijn sterkste kant :lol: haha.denk dat ik dan maar een terra uit de winkel moet kopen

ik kom uit groningen en dat is dus veeeel te ver rijden voor marc.

 

helaas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hulst ligt in nederland hoor

zeeuws vlaanderen is het nederlandse gedeelte van vlaanderen

hulst ligt bijna op de grens tussen belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarem je bedoelt dus als je man / vrouw doet ze gaan pare...zodra dat gebeurt krijgt dame groeiachterstand ? ookal laat je de eitjes gewoon zitte? ...waartoe leid deze achterstand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eitjes laten zitten kan niet he die moeten eruit

dus die dame stopt al haar energie in de eitjes

ook dr kalk en dergelijke

die ze dus zelf heel hard nodig heeft voor haar botbouw

tevens remt het vaak de groei af niet altijd

maar komt regelmatig voor dat dames die te vroeg leggen

vrij klein blijven

het is gewoon niet gezond

een meisjes van elf met een kind is ook niet normaal toch...

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus verzenden verder op het land doen jullie niet

 

im from beverwijk

 

 

??

 

 

verzenden van terra,s is te duur

je kunt dan voor die prijs net zo goed een terra bij de zaak om de hoek komen

of ja wat natuurlijk wel kan

je kunt er altijd om komen :D

je zijn van harte welkom hoor

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi GBF ,

 

Bedankt voor je duidelijke uitleg ,ik zag Veere ook op het kaartje staan ,is hemels breed inderdaad niet ver bij jullie vandaan ,zijn jullie geboren Zeeuwen ? of er later naar toe gegaan ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
grrrr

ik word ziek van verkopers,levende handel.

anita

Ik heb ook al paar maal ondervonden als je in een dierenzaken om een baardagaam koopt dat je alles behalve uitleg krijgt!

In dierenzaken draaid alles om het geld! De liefde voor het dier kennen ze blijkbaar niet meer! Wij hebben nu zelf ook drie Baardjes en ze worden, zowel door mijn vrouw als door mij heel graag gezien! We verzorgen onze dieren, wij zijn er dagelijks mee bezig, het zijn een beetje onze kinderen! Wij hebben ook nakweek, maar bij ons maakt het niet uit hoeveel keer per jaar of hoeveel eieren er zijn! Ik zet liever mijn mannetje wat langer appart dat ik zeker ben dat het vrouwtje helemaal is op geknapt! Liever een week of twee weken langer appart zetten dan te snel achter elkaar eieren hebben! Ik ben zelf begonnen met een website met info over de baardagaam omdat veel mensen een baaragaam kopen zonder dat ze er zelf veel van weten! Bij 7 op 10 dierenzaken koop je gewoon het duurste want "dat zou het beste zijn"!

Zolang het bij de dierenzaken maar geld in het bakje brengt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×