Jump to content

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

ik heb bij max twee leuke baardjes gekocht.

volgens max zijn ze nu 9 weken oud en zijn erg actief

en eten goed.

hier een paar foto's.

DSCF0591.jpg

DSCF0601.jpg

DSCF0602.jpg

 

groetjes henrylawsoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo henrylawsoni en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten en nog veel geluk ermee.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor,veel plezier ermee.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hallo,

ben vandaag bij marja kik geweest met de

kleintjes en ja hor ze moeten behandeld worden met baycox en panacur.

het lijkt wel of alle jonge dieren hier last van hebben of is dit gewoon toeval?

ik hoop maar dat ze snel van deze parasieten en worm eitjes afkomen!

ze vond ook dat ze wel erg klein waren voor 9 weken!

ze zijn nog maar 9 centimeter en wegen 5 gram(is dat normaal)?

 

groetjes henrylawsoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat een pasgeboren baardje al reeds 10cm ongeveer was, na 5weken al 15cm en na 10weken al 20cm dus ik vind 9cm klein bij 9weken!

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi inderdaad vinden wij dit ook aan de kleine kant

ze worden met deze maat vaak al geboren

maar je hebt wel langzame groeiers erbij zitten

wij hebben ook een mannetje en alle jongen die zijn kleuren krijgen zijn de langzamere groeiers in het nest

vreemd maar de waarheid

ze halen echter de achterstand wel in

ze groeien alleen in spurten

tijdje niets dan groeispurt tijdje niets en weer groeispurt enz enz

dat had de vader zelf ook

was heel lang klein en is nu flinke vent van zo,n 44,6 cm

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Ze zijn geboren met een lengte van 6 cm dus heel klein. Verder groeien ze in verhouding wel goed bij mij. Ze groeien hier gemiddeld 1 cm per week. Grootsten zijn bij mij zo'n 14 a 15 cm en dan nog wat kleinere. Maar dit waren de mooist gekleurden en dat zijn raar maar waar bijna altijd de kleinsten van het nest. Maar eten ze wel goed bij jou dan? En heb je er UV in? Geef je ze ook extra kalk en vitaminen en 2 x per dag sproeien en kunnen ze wel bij de krekeltjes enz..... Hoop dat ze het goed blijven doen!

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook onze ervaring hoor maxpool

dat de mooist gekleurde ook de kleinste zijn

en vaak zijn de mooiste ook nog eens mannen

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 9 cm een beetje onwaarschijnlijk, want je hebt ze volgens mij toen niet meegenomen als de kleinste van het nest. Ik had er toen namelijk nog veel kleinere zitten die ik toen nog te zwak vond en die zijn nu zelfs al 11 a 12 cm. Heb je ze wel goed gemeten? Volgens mij moeten ze nu ongeveer 12 cm zijn , minimaal 11 cm. Zolang je ze goed voert en ook gevarieerd voert dan moet het qua groeien wel goedkomen hoor, ze eten immers al groente en daar zijn ze vrij snel mee. Mijn eerdere nakweek is altijd in het begin aan de kleine kant geweest maar een holdback daarvan is nu echt een monster geworden, moddervet en lekker groot. Ben benieuwd te horen hoe ze het doen!

 

Dit is trouwens mijn eerdere nakweek, welliswaar een standaard maar dat doet er niet echt toe:

Dscf0229.jpg

 

Dscf0238.jpg

 

En dit is nog een foto die ik heb van het mannetje die Iljan van me heeft overgenomen:

nakweek11.jpg

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

De baardjes zijn idd wel heel erg klein.

Het kan zijn dat ze klein zijn gebleven doordat ze parasieten bij zich hebben.

Parasieten krijgen de diertjes van andere.

Ik hoor wel veel vaker dat ze kleintjes parasieten hebben, dit komt vaak van de grotere dieren af.

 

Zelf laat ik mijn dieren ook onderzoeken bij Marja, maar omdat ik erg alert ben op mijn grote baardjes, en deze dus parasietloos zijn, hebben mijn baby's ook nooit last van parasieten.

Baardagame worden altijd parasietloos geboren.

Dit heb ik namelijk zelf samen met Marja onderzocht bij mijn eigen baby's.

 

 

Helaas blijven vaak kleurbaardjes klein of worden klein geboren, dit gaat ver terug in de geschiedenis qwa kleur kweek.

Om een bepaalde kleur te krijgen is er inteelt nodig, van inteelt blijven de baardje uiteraard wat kleiner.

Ook kan het zijn dat er gewoon een kleiner ondersoort inzit.

Dat heb ik hier namelijk ook.

 

Iig zijn het mooie diertjes en veel succes ermee.

 

Owja, geef je baardjes gewoon voor 60% aan geweekte kattenbrokken, zoals je vast wel heb meegekregen van Marja, dan zul je zien dat ze over een tijdje flinke diertjes worden.

Kan best een tijdje duren, maar gedult is een schone zaak.

Ook ik heb hier al goede resultaten mee geboekt.

Ik gebruik wel het merk hils

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasieten komen ook van krekels en ander voer. Ik weet niet of Iljan eerder problemen heeft gehad met parasieten want dan kan het ook aan de voedseldieren van Iljan liggen, of die van mij natuurlijk. De ouderdieren bij mij zijn niet de boosdoeners van de parasieten. Ik check mijn volwassen dieren ook regelmatig en parasieten zijn nooit aangetroffen in de ontlasting. Het komt dus waarschijnlijk door de voedseldieren.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi max.

ten eerste ben ik heel erg blij met de baardjes en ik had ook niet anders willen wensen!!!

de baardjes eten inderdaad groente,krekels.buffalo wormpjes en wasmotjes uit een kweek bakje.

ik heb ze alle twee nog eens na gemeten en de eerste is inderdaad 11,5 centimeter en de andere met een beetje trekken(grapje) bijna 9,5 centimeter.

mijn voedseldieren komen bij marc vandaan en mijn andere dieren hebben nergens last van.

verder gaat alles goed met ze en ik hoop maar dat ze mooi gekleurd,groot en sterk worden!!!

groetjes henrylawsoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Ben blij te horen dat ze het nog steeds goed doen! Zeker mooi dat ze van alles eten. Haha ik vond het al zo raar dat ze allebei 9 cm waren, maar ze hebben nog aardig wat groeispurten te gaan hoor dus inderdaad hopen dat het net zulke monsters worden als pa en ma. Ma was 48 cm en pa is 53 cm, maar die kwamen volgens Linda uit Amerika dus misschien vandaar dat ze zo groot waren. Dan zit het met de voedseldieren wel goed hoor ;) Zou leuk zijn als je af en toe wat fototjes plaatste voor de kleurontwikkelingen, aangezien ik nogal veel verwacht van je mannetje! Lijkt namelijk erg veel op die knal oranje van de eerdere nakweek!

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parasieten komen ook van krekels en ander voer. Ik weet niet of Iljan eerder problemen heeft gehad met parasieten want dan kan het ook aan de voedseldieren van Iljan liggen, of die van mij natuurlijk. De ouderdieren bij mij zijn niet de boosdoeners van de parasieten. Ik check mijn volwassen dieren ook regelmatig en parasieten zijn nooit aangetroffen in de ontlasting. Het komt dus waarschijnlijk door de voedseldieren.

 

GrtzZz Max

Het kan idd aan voedsel dieren liggen dat ze parasieten hebben gekregen, maar lijkt me erg sterk, ik heb het eigenlijk nog nooit gehoort dat dieren daarvan parasieten hebben gekregen.

Mjah eens moet de eerste keer zijn.

 

Denk eigenlijk zelf eerder dat het wel met de reis te maken kan hebben gehad, te veel stress waardoor parasieten de overhand gaan krijgen.

Baardjes hebben altijd wel wat parasieten bij zich, die door oorzaak stress de overhand gaan krijgen.

 

Maar het meest voorkomende is tog wel gewoon, besmetting.

En waar deze vaandaan komt weet ik ook niet.

 

Iig is het veel belangrijker dat de dieren er weer boven op gaan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal,

 

met de dieren zal het wel goed komen.

na de behandeling met baycox en panacur moet ik de ontlasting

weer langs brengen.

ik zal jullie wel laten weten hoe het afloopt.

 

max,

als de diertjes wat groter zijn geworden zal ik zeker weer nieuwe foto's tonen op het forum om te laten zien hoe ze worden.

 

bedankt voor de leuke reacties!!!!!!!!!!!!!!!!

 

groetjes henrylawsoni

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi allemaal,

 

met de dieren zal het wel goed komen.

na de behandeling met baycox en panacur moet ik de ontlasting

weer langs brengen.

ik zal jullie wel laten weten hoe het afloopt.

 

max,

als de diertjes wat groter zijn geworden zal ik zeker weer nieuwe foto's tonen op het forum om te laten zien hoe ze worden.

 

bedankt voor de leuke reacties!!!!!!!!!!!!!!!!

 

groetjes henrylawsoni

Weet wel dat de dieren flink kunnen afvallen van de medicatie, dus het is echt heel erg belangrijk dat je de dieren goed voert.

Mag gerust 3 keer per dag, en laat ze maar flink vreten.

Ik voerde ze flink gewelde kattenbrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi henrylawsoni ;)

 

hopelijk komt alles goed na de behandeling met de baardjes

langs de andere kant zou ik nooit baardjes kopen of wegdoen op die ouderdom en met die lengte

9cm is wel h

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij handteren zelf een leeftijd van 12 weken of minimaal 20cm voor we baardjes verkopen

dit scheelt heel wat problemen

mischien een tip voor de volgende keer

en parasieten hebben ze allemaal maar stress factoren geven ze de kans om zich te vermenigvuldigen

wij hebben maskerleguaantjes van henrylawsoni

en die waren perfect verzogrd toen we ze kregen

dus ik weet zeker dat ze bij hem een zeer goede verzorging krijgen

en er dus ook weer helemaal boven op komen

parasieten zijn nu eenmaal nauwelijks te voorkomen

gelukkig zijn ze als je er bij tijds bij bent goed te behandelen

succes met de baardjes

en max jij ook met degene die je nog hebt

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jo,

 

je word zeker niet verkeerd begrepen hor.

het forum is er om elkaar te helpen en ervaring uit te wisselen.

de baardjes hadden de eerste paar dagen hun oogjes half dicht en keken een beetje suf maar dat begint al weer bij te trekken.

ik ben naruurlijk nog maar net begonnen met de medicijnen.

volgens marja kik komt het wel goed dus ik heb er de volle vertrouwen in.

ik zal ze meerdere keren per dag eten geven zodat ze niet zullen afvallen van de medicatie.(bedankt voor het atvies).

 

groetjes henrylawsoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Ten eerste zijn ze geen 9 cm want Iljan heeft opnieuw gemeten. Bij mij zijn de kleinsten nu 12 cm en de grootsten 15 cm dus 9 cm vind ik overdreven, Ten tweedde mochten ze eigenlijk nog niet eens weg maar omdat Iljan niet anders kon en ik er alle vertrouwen in had mocht hij ze eerder van me ophalen. Eigenlijk gaan de eersten bij mij pas volgend weekend weg dus dit is niet zo als het gegaan is!

 

Alle dieren die ik heb zitten worden echt van alles voorzien en zijn prima gezond, anders deed ik ze ook niet weg. Aan een beginneling had ik ze echt niet zo vroeg weggedaan! Verder zijn ze actief, eten goed wat wil je nog meer?! Ik heb wel eens nakweek gekocht die helemaal niet aten, die kwamen pas na een week op gang.

 

Ze zijn klein geboren, 6 cm maar liefst! Dat is de reden dat ze zo klein zijn, maar in verhouding groeien ze perfect dus ik snap de ophef niet. Mijn eerdere nakweek doet het ook perfect (zie foto's die ik in dit topic erbij heb gedaan) dus waarom zou het nu anders zijn?

 

Maar goed, Iljan zegt zelf dat ze het perfect doen bij hem dus vanwaar die ophef?

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

max

niet zo happen joh

er word geen ophef gemaakt

er werd wat over de grote gevraagd en daar word opgereageerd

voel je niet zo aangevallen

parasieten kunnen ze nu eenmaal hebben daar doe je niets aan

enigste wat je kunt doen is mensen adviseren mestonderzoek te laten doen

wij doen dit zelf al voor ze weg gaan bij ons

en adviseren mensen dit na circa twee weken ook even te doen

omdat de stress van het verhuizen parasieten nu eenmaal net even de kans geven

er word negrens beweerd dat jij niet goed voor ze hebt gezorgd

dus je hoeft jezelf echt niet zo te verdedigen joh

dit is gewoon een onderwerp waar jou nakweek een hoofdrol in spelen

maar dat zegt toch niets over dat jij slecht voor ze zou zijn

stress doet nu eenmaal een hoop

en zou je enige twijfel hebben over je beestjes dan bied metsonderzoek een snelle oplossing

al zouden je kleintjes die je nu hebt parasieten bij zich hebben

dan kun je daar nog niets aan doen

dat komt gewoon voor

en iedere reptielenhouder krijgt er vroeg of laat mee te maken

ik wens je succes met de andere kleintjes

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke ik begrijp het wel maar ik wou toch even zeggen dat het niet zo gegaan was, want het leek nu wel een beetje alsof ik ongezonde nakweek aan Iljan heb meegegeven.

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×