Jump to content

Recommended Posts

hallo ik heb een volwassen baardagaam een mannetje ik geef hem een keer per week een volle bak sprinkhanen met poeder erop en voor de rest geef ik hem appel en sla enz is dit genoeg voor hem?

 

alvast bedankt jeffrey :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook een bakje water?

hangt er een uv-lamp in?

heeft zijn terra ongeveer 30graden?

welke poeder krijgt ie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uv-licht is niet echt noodzakelijk, al is het natuurlijk beter voor de dieren. Zorg wel dat er veel licht in de bak is, enkel spotjes is te weinig.

De preparaten die jij gebruikt ken ik niet dus kan er niet over oordelen. Zorg wel dat er voldoende vitamine d3 inzit daar je geen uv gebruikt.

 

Je dieet voor je baardagaam is nogal eentonig. Je kan beter verschillende voedseldieren geven ipv enkel sprinkhanen.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeffrey,

 

Welkom op het forum. :rolleyes:

 

Zoals al eerder gezegd, zo afwisselend mogelijk voeren.

 

Ook ik kan niet over je preparaten oordelen, omdat

ik deze zelf niet gebruik.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook van da, meer variatie in voederdieren (krekels, sprinkhanen redrunners) en dan nu en dan eens een snoepje (wasmotlarve's, buffalowormen, moriowormen, dola's, zijderupsen) en als groenten kun je veel geven! maar zoals al eerder gezegd, zit er in sla, en tevens ook in komkommer geen voedingswaarde, waardoor het niet echt nuttig is om deze te geven. dan heeft je ze beter andijvie, daar zit tenminste nog iets in! ook appel, banaan, mandarijn, kiwi, pruimen, kersen, mango, druiven, peer, aardbei, tomaat, sperziebonen, paprika, mais, sojabonen, tarwe, raapzaad, zonnebloemen, ... eten ze allemaal!

wat je niet mag geven aan je baardje zijn wortels, spinazie,peterselie, broccoli, erwten, en de steel van een paardebloem omdat deze een bepaalde grondstof bevat, die de opname van calcium belemmerd of zoiets dergelijks.

een uv lamp is echter wel aan te raden, zodat je zeker bent van een goede kalk-opname.

mvg

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×