Jump to content

Recommended Posts

heey beste mensuh :P

 

ik heb een koppeltje van bijna 5 maanden oud....

maar als het zover is dat ze gaan paren, en eitjes leggen.....dan weet ik nie wat ik moet doen....ik heb wel erover gelezen.....maar dan moet ik nog een terra en weer een lamp van veel watt erin doen.....en dat kost wat aardig, voor mn ouders...!!!

kan ik dan die eitjes niet in mn terra houden bij de ouders..? :unsure:

 

GRoETjEssSs :D

post-4-1136467968.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest David

5 maand pas? Je hebt nog tijd genoeg hoor.

Laten paren op 5 maand is niet aan te raden, wacht maar tot ze minimum 1.5 jaar oud zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had je natuurlijk kunnen voorzien als je een koppel kocht.

Trouwens binnenkort (beter nu al) moet je de dieren toch scheiden of je vrouw wordt veel te vroeg bevrucht met alle mogelijke schadelijke gevolgen vandien.

Bij kweken komt heel wat kijken : broedstoof, extra bakken, veel voedsel,...

Je ouders zullen waarschijnlijk lachen... :ph34r:

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej....maar ze paren nog niet hoor.....gewoon alvast ffies vragen.....maar moet ik ze dan altijd uit elkaar houden...als ze willen paren.....want wat zijn dan de gevolgen als ze vroeg paren..... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vrouwtje zal waarschijnlijk nooit volledig kunnen uitgroeien, meer kans op rachitis want ze zit eigenlijk nog in de groei maar ondertussen heeft ze ook al kalk nodig voor eieren aan te maken. Hoger risico op legnood,stress...

Kortom, niet echt aan te raden.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marvin let maar op want je baardje is op de leeftijd gekomen dat zijn hormonen gaan beginnen werken en het is niet omdat ze nu nog niet paren dat ze der volgende maand niet aan beginnen dus haal ze zovlug mogelijk uit elkaar voordat er ongelukken gebeuren.

En zijn de baardjes verwant of komen ze uit verschillende nesten??? want als ze verwant zijn dan is kweken zeker totaal uitgesloten.

Als de kosten te hoog oplopen voor een 2 de bak aan te schaffen moet je er niet aan denken om te beginnen kweken want dan heb je zowiezo een 2 de bak nodig om de jonge dieren in te zetten en dit kost weer meer geld ( voeding,enz. ).

Heb het al meerdere malen gezegd dat ik dit niet kan begrijpen dat men deze informatie niet meegeeft bij de aankoop van een koppeltje want nu zit jij wel opgescheept met de problemen.

Succes ermee en denk aan de gezondheid van je vrouwtje.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan alleen maar gerrit zijn mening volgen!

als je geen extra bak kunt aanschaffen, moet je zeker niet beginnen kweken!

want bij het kweken komt nog meer kijken dan enkel maar een extra bak om je jonkie's in te plaatsen als ze uitkomen!

als je ze appart zet, dan heb je enkel een extra terra nodig met lampen, uv-b lamp of uv-b tl, drinkbak, eetbak, ondergrond, klimmogelijkheden, en schuilmogelijkheid.

indien je wenst te kweken, dan heb je nog een extra aquarium nodig, een waterverwarmer, broedbodem, een extra terrarium, een drinkbakje, een voderbakje, ondergrond, lampen, uv-b lamp of uv-b tl, een grote steen, extra vitamines en een hele hoop extra voeding voor je jonkie's.

dus zou ik in iedergeval in uw plaats gewoon kijken om ze appart te plaatsen. dit spaart je een hele hoop miserie uit!

ze zijn toch nog veel te jong om te kweken!

 

mag ik trouwens eens vragen waar ze nu in gehuisvestigd zijn, grote terra, soorten lampen, temperatuur en luchtvochtigheid, ondergrond, voeding, vitamines, ...

 

mvg

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik ze uit elkaar moet gaan halen....moet er dan 1tje naar een terra..?

en als ze toch eitjes krijgen .....wat dan...? :unsure:

 

ik heb 2 baardjes,en ik heb een terra van 120x50x50, er zitten 2 lampen van 40 watt in+een uvb tl lamp...en de temperatuur is dan 30 graden...onder de spots 38 graden...en de luchtvochtigheid die hou ik gemiddeld op 35 a 45 procent...ondergrond heb ik gewoon speelzand, en dat gaat perfect...en voeding: 1 dag in de week krijgen ze niks...en de andere dagen, meestal een stuk of 12 krekels per baardje..en groente en fruit....en de vitamines...doe ik 2x in de week de krekels met VIT-ALL...en de rest van de voederbeurten met MINER-ALL.

 

zodat was ut!!!

 

GrOeTjEsSsSs B):P

post-4-1136540493.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze toch eitjes leggen doe je niet wat goed is voor je dieren

je vrouwtje gaat er niet beter en mooier en gezonder op worden

uit elkaar dus

wees verstandig

en denk aan het welzijn van je dieren

een extra terra is altijd handig voor als er ooit een ziek word

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik een nieuw terrarium erbij heb...om ze te scheiden....hoelang moeten ze dan gescheiden blijven??? hoelang duurt de PAARTIJD??? :rolleyes:

 

en moet het nieuwe terrarium dan ook 2 lampen..erin hebben??? ;)

 

GroeTjEsSss :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marvin niet beginnen kweken vooralleer je vrouwtje 1,5 jaar is en nog liever 2 jaar maar dat moet ieder voor zich uitmaken maar zeker niet voor 1,5 jaar want dit komt de gezondheid van je vrouwtje niet ten goede.

Je zou ze dus wel kunnen bij elkaar zetten als ze 1,5 jaar oud zijn maar dan moet je nog een 2 de terrarium voorzien om ze toch te kunnen scheiden om je vrouwtje een rustpauze te gunnen want anders kan ze nooit bekomen als je mannetje te driftig is.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marvin was even te vlug ,

 

natuurlijk moet je 2 de terrarium voorzien zijn van zijn nodige lampen aangezien je baardjes nog maar 5 maand oud zijn zul je ze minimum 1 jaar moeten scheiden.

En dan hoop ik voor jou dat het geen 2 mannetjes zijn en dat je er zeker van bent dat het om een mannetje en een vrouwtje gaat want anders zullen ze voor altijd gescheiden moeten zitten ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja of uit elkaar of de eitjes weg gooien/weggeven

maar zoiezo tot ze anderhalf zijn apart huisvesten

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×