Jump to content
Sign in to follow this  
bullsnake

Eet Geen Fruit&pinkie's

Recommended Posts

hai,gizmo wil geen fruit eten en ook geen muisje hij schrok er volgens mij zelfs van :( kan dit kwaat als ie dat niet binnen krijgt :huh: ik heb echt alles geprobeerd maar eet het niet op ook gaat ie niet vaak zonnen maar gaat in de hoek zitten lijkt wel of ie moe is wil alleen maar geaait worden dat vind ie wel lekker is dit normaal :unsure:

gr petra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud is je baardje? Mijn jonge baardjes wilden eerst ook geen fruit of groenten eten, maar als je dit blijft aanbieden zouden ze het toch moeten gaan eten. Nu eten ze het bij mij hoor.

MAar als je nog een jong baardjes hebt zou ik eens een mestonderzoek laten doen want normaal zijn ze levendig en zoeken het licht en de warmte op. Bij een ouder baardje kan het zijn dat hij in winterrust kan gaan.

 

Groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai, hij is al twee jaar dus ik denk dat ie mischien wel in winterrust gaat.

ik ben echt een groentje als het gaat om baardagaammen, :) ik moet nog veel leren maar goed dat het forum er is om mensen zoals ik een handje te helpen :D jammer genoeg weet ik niet of ie het ooit wel gegeten heeft :( ook merk ik dat ie lichter wordt komt door het sproeien denk ik <_< het lijkt echt wel of ie schoon wordt :D

gr petra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk ik dat hij inderdaad in winterrust wil gaan dan kan je het beste ook de tijds duur van je verlichting iets inkorten.

 

iedere 2 dagen een uur korte totdat je op ongeveer 10 uur per dag zit dan laat je dit tussen de 8 en 10 weken zo daarna bouw je het weer langzaam op.

Je zult zien dat je baartje veel gaat liggen en uitrusten slapen doet hij niet echt je zult zien dat hij af en toe eens door de bak heen loopt hij eet dan ook een heel stuk minder.

 

Het is ook aan te raden om de temp in de bak iets om laag te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

eet je baardje wel krekels en dergelijke???

ik zou me geen zorgen maken over het niet eten van fruit en muisjes dit hebben ze niet perse nodig zeker muisjes niet

gewoon aanblijven bieden en flink afwisselen in wat je aanbied

sommige eten er nauwelijks van andere gaan echt grazen in de groenteschaal

wat het lusteloser worden

dit zou winterrust kunnen zijn

maar als je twijfelt zou ik wel even mestonderzoek laten doen

dit is nooit weg en dan weet je zeker of het om de winterrust gaat

kost niet veel (bij onze da E4,50) en geeft een hoop duidelijkheid

wat de lichturen enzo denk ik er anders over dan dennis

baardagamen gaan vanzelf wel in rust daar hoef je niets aan te veranderen

laat de natuur zn gang maar gaan de ene baardagaam gaat voor vier weken in rust de andere voor een aantal maanden

als je het kunstmatig regeld bepalen ze het niet zelf meer

en dat is wat ons weer houd om wat aan de lampen en lichturen te veranderen

maar er doen heel veel mensen het op een andere manier

kies dus gewoon de manier die jou het beste lijkt

heel veel succes

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
iedere 2 dagen een uur korte totdat je op ongeveer 10 uur per dag zit

 

Dit is veel te snel, totaal niet natuurlijk. Elke week een kwartier tot een half uur verkorten geeft een meer natuurlijke overgang tussen de (kunstmatige) seizoenen.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat de lichturen enzo denk ik er anders over dan dennis

baardagamen gaan vanzelf wel in rust daar hoef je niets aan te veranderen

laat de natuur zn gang maar gaan de ene baardagaam gaat voor vier weken in rust de andere voor een aantal maanden

als je het kunstmatig regeld bepalen ze het niet zelf meer

en dat is wat ons weer houd om wat aan de lampen en lichturen te veranderen

maar er doen heel veel mensen het op een andere manier

kies dus gewoon de manier die jou het beste lijkt

heel veel succes

grtjsssssssss

In de natuur gaat in die periode ook de temp omlaag en is het minder lang licht dus je kan het ook anders om zeggen waarom het licht kunstmatig aanhouden ?

 

Als ik verkeerd zit verbeter me maar ik heb ook nog niet zolang baardjes maar heb er wel al veel over gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk iedereen moet het voor zich weten

maar de dieren gaan vanzelf in winterrust ze hebben zich gewoon aangepast aan de natuurwetten in nederland ja zelfs al zitten ze in hun terrarium

ze zijn al zo ver van de echte natuur af dat ze echt niet meer weten hoe het in australi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Ieder maakt voor zichzelf uit wat voor hem en in de eerste plaats het beste lijkt voor zijn dieren dat is een feit

Ik heb de twee manieren al gedaan

en eigenlijk ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

dat als je terra in een ruimte staat waar veel daglicht is de dieren zich hieraan gaan aanpassen

ik bedoel hiermee als de dagen gaan inkorten ze uit zichzelf wel in winterrust gaan

als dit niet het geval is en het terra staat in een verduisterde kamer met weinig daglicht kan het wel nuttig zijn dat je de dagen gaat inkorten

maar of dit echt nodig is?

meestal wordt dit inderdaad gedaan om de dieren in paarstemming te krijgen na de winterrust

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardjes zijn nog geen jaar dus ik heb er voorlopig nog geen omkijken naar kwa winterrust. Ik heb wel bij een kennis gezien dat zijn baartjes uit zich zelf gingen rusten en dat hij toen de tijd langzaam iets heeft terug gebracht.

 

Ook heb ik inderdaad wat je zelf al aangaf in boekjes en op internet gelezen en daar zag ik dat je het zo kon doen vandaar dat ik dat zei.

 

Wat je zegt over de baardjes extra vroeg in een winterrust de doen (dwingen) voor een "betere" nakweek vind zou inderdaad niet moeten zijn op die mannier breng je het beest helemaal van slag.

 

wat ik ga doen met als mijn baardjes over een jaartje gaan rusten weet ik nog niet nu zou ik zeggen als ze gaan rusten waarom zou je dan niet de tijd een beetje terug zetten maar misschien volgend jaar dat ik er net zo overdenk als jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Zoals Jo al zegt klopt het helemaal, het hangt er natuurlijk vanaf uit welk materiaal de bak is opgebouwd, waar hij staat en hoe fel je belichting in de bak zelf is. Maar op de vraag of het echt nodig is zeg ik ja, daar reptielen en amfibie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink::blink: hoi allemaal nou nou wat een verschilende meningen :unsure: haha nou ik zet de klok elke 5 dagen een kwatier terug

wy tja ik denk dat de dieren dat wel nodig hebben ,dee dat ook bij mijn slangen maar even terug over het eten :P hij eet wel gewoon sprinkhanen en krekels miriowormen enz alleen geen groente en fruit en pinkies mischien omdat ie in winterrust gaat ik zal voor de zekerheid een mest onderzoek laten doen :) dan weet ik zeker dat hem niks mankeert ;)

gr petra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Sorry, we gingen idd een beetje off-topic :ph34r:

 

Je kan misschien eens proberen een aantal dagen geen dierlijk voedsel aan te bieden en enkel groenvoer geven. Zit er dik in dat hij nu gewoon wacht tot je weer met insecten afkomt, dus ff hard spelen en er is veel kans dat er verbetering is.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

het niet pakken van groente ne pinkie,s heeft niets met winterrust te maken hoor

je zou kunnen porberen wat olly zegt gewoon op dieet tot hij het wel eet

of gewoon blijven aanbieden en accepteren dat jou baardje geen grazer is

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×