Jump to content
Sign in to follow this  
bull3t

Baardagame 8 Cm

Recommended Posts

ik ga me gwn 1tje nemen en als het niet lukt geef ik hem aan iemand waar ik weet waar hij goed terecht komt en dan koop ik nooit nog een dier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dennis

je hebt groot gelijk dat je voozichtig bent met kopen,ik ken wel iemand in be die je misschien kunt helpen,maar die woont bij antwerpen,en dat is ook nog een flink stuk bij jou vandaan.

volgende week zondag is er een beurs,maar ik moet even kijken waar dat is,ik ga er zelf ook heen,mijn vriendin heeft daar een stand.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh waar is dat in atwerpen of sint truiden ?

( als het in sint truiden is ben ik zeker daar )

antwerpe gaan ze weer te ver vinde :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

die beurs is in berchem bij antwerpen

dus niet echt in de buurt

waarom zet je geen advertentie in een huis aan huisblad of reginaal internet zoeksite als je die hebben ofzo

dan weet je snel genoeg of iemand bij jou in de buurt baardjes verkoopt

eerlijk gezegd vind ik kopen en weg doen als het toch niet gaat niet verstandig

dan kun je er beter niet aan beginnen

denk gewoon goed na wat je doet dan komt t wel goed

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep dat is de beurs,lijkt me leuk het is wel van een vereniging dus zal niet al te groot zijn denk ik,maar ik ben graag in belgie en hopelijk is er een goed aanbod van dieren(niet dat ik nog wat zoek hoor :P }ik vind dat er erg veel slangen op de beurzen zijn hier,en aangezien ik geen slangenmens ben ;)

en dennis,je lijkt nog wat onzeker dus doe het rustig aan voordat je er aan begint.het is belangrijk dat je gesteunt word dor je familie.als het al een prob is om een eindje te rijden,hoe moet het dan als er wat gebeurt en je moet er mee naar de dieren arts! ze eten levend,dat is niet goedkoop,een mooie terra met goede lampen is ook niet goedkoop.dus denk eerst goed na,neem de tijd,en als je zover bent neem dan een adoptie dier dat al wat ouder is,en niet een kleintje wat nog niet zo sterk is.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

De beurs in Berchem is niet al te klein.

 

Ook wij staan er met een stand.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o staan jullie er ook,lol,

mijn vriendin zij dat je lid moest zijn,dat het een vereniging was! wat leuk,dan zie ik jullie daar misschien,maar ik heb op route planner gekeken,vond ik wat vaag,dus al je mij een beschrijving zou kunnen sturen zou ik dat mooi vinden.wij komen via breda,dus dat rijd wel anders dan jullie.

bedankt anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita ;)

 

misschien kan dit je al wat op weg brengen

http://www.terravzw.org/

dit is de web-site van de vereniging

met heel wat informatie

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is mooi jo bedankt hoor :lol:

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah mijn pa en broer willen het wel maar den grote baas hier niej :( ( men ma )

ze wilt wateragame enzo die mag ik maar baardagamen vind ze nie schoon ofzo

en ik wil alleen baardagamen

1 ik weet daar redelijk veel van ( denk ik )

2 ik weet nu eindelijk een kweker :D

3 op baardjes ben ik zot en die zijn goed voor beginers

da is het zo een beetje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bull3t laat je ma dit maar even lezen ;)

lieve mama van bull3t

u zoon komt behoorlijk zeker over over wat hij wilt

natuurlijk kent u u zoon het beste of hij de verzorging aan kan

maar geloof me een baardagaam is niet vies

en veel makkelijker schoon te maken en te onderhouden dan wateragamen

geloof me u gaat het net zo leuk vinden als hem

het zijn echt geweldige dieren

groetjes en bedankt voor u tijd om dit te lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah nu heb ik het nog moge voorleze :D:p

ma ze zegt niks .. :(

moeilijk overtuigend mens he ? :huh:

majah ik denk dat ik van haar geen mag

maar mijn pa die zaagt ook ewa mee ma nie echt fel be mij ma et lukt nie :(

heb je nog tips voor haar e beetje te overtuigen ? :D

 

( bedankt voor me een beetje verder te helpe zo begon ewa te twijfele tot ik weer begon te zage :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goede tip aan jou je ouders moeten er wel achter staan

want als je met vervoers problemen kamt heb je je ouders toch echt nodig

weet je wat je doet

ga de auto wassen,onkruid wieden,zelf de afwas doen,hou je kamer keurig netjes

zeg dat het eten wat je ma kookt heerlijk is ook als je het niet zo graag lust,laat uit je zelf de hond uit,laat geen spullen meer slingeren,dek de tafel en ruim af,

doe boodschappen en andere klusjes

met andere woorden zo ontzettend lief en aardig zijn dat ze er week of gek van worden

en ja laat ze merken dat je het serieus meent

en niet een diertje wil om het na zes maanden weer op internet te koop te zetten

en ja in plaats van erom te zeueren kun je het ook heeeeeeeeeeeeeel lief vragen

zeggen ze nu nog nee ga je al die klusjes doen zoals hierboven en zegt even niets meer over een baardje

en dan als de tijd er rijp voor is na een week begin je er weer eens voorzichtig over wie weet wat ze dan zeggen

het is het proberen waard

of vraag of je er eentje mag als je allemaal voldoende,s op je kerstrapport hebt

of iets in die trent

ik wens je veel succes

en paps en mams geef me een kans

hij is er serieus mee bezig hij vraagt ons van alles wat hij nog niet weet

maar weet al heeeeeeeeeeel veel dus kom op geef m de kans

ik heb mn best gedaan nu is het aan jou ;)

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok bedankt :D

nen hond heb ik nie :D

maarja zal wel probere de slijmbal uit te hange :D:p

maarja vervoer da doet me niet de reptielewinkel is maar een 100 meter van mijn school af

maar dierearts weet ik niet

maar zoek ik wel effe hene als mijn ma eindelijk toegeeft dan zal ik eens navraggen in dierezaak enzo dat moete ze toch eens goed kunnen zeggen ? :D

maar niet elke dierearts weet iets van reptielen he ?

dacht ik toch

bedankt voor de uitleg enzo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok nu is ma slape en nu begon ze trg een beetje zo van als het mij nie te veel gaat koste dan moet je maar zien

ik heb nu 80

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor,een warmte steen hebben ze niet nodig,wel een goede lamp om onder te kunnen zonnen :P ik gebruik zelf nu spatwaterdichte lampen van phillips,kosten ong 10 euro,maar dan moet je wel goede vit bijgeven zoals de vloeibare die marc hier verkoopt . als je er aan toe bent kijk dan op markt plaats ofzo,je moet wel goed opletten dat de diertjes goed verzorgd zijn,maar dan kan je voor een redelijke prijs een beardie in een terra kopen,ben je gelijk klaar.

als beginner zou ik je geen kleintje aanraden.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

gebruik jij dan geen Uv-b lamp?

ik gebruik zelf nu spatwaterdichte lampen van phillips,kosten ong 10 euro,maar dan moet je wel goede vit bijgeven zoals de vloeibare die marc hier verkoopt

 

Ik zelf doe aan preparaten en uv-b verlichting, maar hoor wel ook wel dat het zonder uv-b kan als je maar goede preparaten geeft.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee niet meer,heb wel powersuns bij mijn iguanas,maar ik vind tl lampen niet stabiel,en met spotjes had ik ook geen geluk.ik bleef kopen.

dus een een phillips erin,60 watt,brand 20% goedkoper,en ik kan sproeien naar hartelust.

dan weeg ik mijn beardie,en geef vloeibare vitamine,op gezette tijden.

om uvb te hebben en vit erbij te geven vertrouw ik ook niet,het is eenvoudig om over of onder te doseren,nu krijgt hij denk ik genoeg.het gaat prima met rudie,is toch mooi op kleur gekomen ,eet goed levendig enzo.

maar er zijn nog mensen,ook kwekers die vinden dat ze geen uvb nodig hebben.maar ja waar ze vandaan komen barst het van de uvben wie kan er zonder.zelf wij niet met onze bleke huidjes.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor inderdaad dat er kwekers zijn die geen uv-b gebruiken. Maar het lijkt mij dan wel nodig om vit. d3 en calcium te geven ivm botontkalking. Rachitis bedoel ik, en andere verschijnselen.

 

 

 

Heb er niks mee te maken maar ik vond dit zo'n leuk plaatje:google.gif

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Martin

 

Ik gebruik in sommige bakken wel en in andere bakken geen uv-verlichting. Eerlijk gezegd zie ik niet echt een verschil aan de dieren. Naar mijn mening is de lichtintensiteit belangrijker dan de uv-straling, dat zie je wel snel aan je dieren. Maar het beste is beide te combineren. Voor de dieren is het leuk om uv te installeren daar reptielen uv-straling kunnen waarnemen, maar het nadeel is dat de lampen die uv-straling geven geen goede (daglicht)kleurweergave en geen hoge intensiteit hebben.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar een baardje van een 2 a 3 maanden dus oowk nie ? :(

( ik wil hem zien opgroeien)

maar nu wou ik zelf een terra maken van een soort hout ( voor een half jaar ofzo als ik genoeg heb voor een bak van 1.50m op tusse de 50 en 70 en h 50 ?

kan ie lekker rondlope ?

of nog groter neme ? ( koop maar 1tje )

Share this post


Link to post
Share on other sites

mdf zou lang mee gaan,maar een terra bouwen als je het goed wil doen,kan je beter een 2de handsje kopen denk ik .

 

en natuurlijk,altijd calcium op het voer,ik geef het alleen niet als ik vitamine geef.ik was vandaag met mijn zoon in dieren park amersfoort,veel te duur en stond binnen 3 uur weer buiten,maar het weer werkte mee,geweldig hoor. maar goed hun rept bestand bestaat uit 2 varanen,een doornstaart wat schildpadden en een paar schildpad salamanders.alleen de laatste hadden een powersun,de rest je raad het : waterspat dichte phillips lampen.

anita

en sems ,jazeker,leuk hoor!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah da zal wel goed zijn :D:p

iki volg hout i nschool en ik ga dat dan in school maken dus zou dat wel goed zijn he ?

maar welke maten zou je me aanraden ?

en iemand tips hoe ik bij hout een achterwand aan elkaar kan lijmen ofzo dat die mooi is ?

alvast bedankt ( ik zou zo een plateau willen kan ie goed opwarmen daar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik denk dat j het beste even wat topics over achterwanden door kan lezen

er is al heel veel geschreven over achterwanden en hoe je die kan maken

en als je dan nog vragen hebt kun je die weer stellen

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×