Jump to content
Sign in to follow this  
bull3t

Baardagame 8 Cm

Recommended Posts

hey ik ben juist naar de dierenwinkel geweest

en zag daar een baardagame van ongeveer 8 cm

( de kop was 1 cm)

hoe oud zou die kunnen zijn ?

want ik wil me 1tje kopen en wil pas beginnen maar zou ik dan wachten tot ze 15 cm zijn ?

maar ik kom er niet zo vaak dus ik zie dat niet zo vlug

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van leeftijden heb ik geen verstand, maar het lijkt mij een beetje klein!!

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vind ik ook

daarom en ik wil pas beginnen dus beter niet ?

of nog een week of 2 a 3 wachten ? dan is hij toch al minstens een maand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk nooit voor een klein Agaampje gaan. Ik zou altijd voor een iets ouder dier gaan. Daarvan worden er genoeg aangeboden, en het scheelt je een hoop sorres. Maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke keus.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorres betekent ellende!! Kleine dieren brengen toch een groter risico tot oveleiden met zich mee. Er worden meer dan zat volwassen dieren op internet aangeboden, van mensen die met hun hobby stoppen. Zo heb je een volwassen dier voor een redelijke prijs waar het geslacht al te zien is en de gezondheid redelijk in te schatten is. Ook zijn ze dan al volledig op kleur.

 

Maar kleintjes op zien groeien is ook wel erg leuk natuurlijk.

 

Oww ja sorry, maar ik doe niet aan chatten. Ik geef alleen reacties op topics waar ik toevallig ben ;)

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ok :D:p jah daarom want een kweker verwacht ik niet echt als hij een stuk of 6 beestjes heeft minstes dat hij ze echt gaat kunne hebben zoals ik wil :D:p

( ik wil zon beestje dat ik soms kan vastpakken natuurlijkl niet te veel )

en daar zijn ook baardjes van zo een 30cm die zijn zo een 8 maand denk ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wij kweken ook en juist van een kweker die het als hobby doet en niet voor de poen

kun je juist wel verwachten dat ze gewend zijn om gehandteerd te worden

wij doen ze elke dag eruit halen om te sproeien of te badderen

en ze zijn dus heel wat gewend

maar wij verkopen onze baardjes pas als ze zo,n 20 cm zin of in ieder geval 12 weken

dat is onze doelstelling

liever wat ouder en sterker is ons idee

wat je ook doet succes ermee

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey vanwaar ben je ergens :D:p

( ik ben van zoutleeuw naast sint truiden)

maar ik vind geen kwekers hier in de buurt

maar ik heb schrik dat het beestje dood gaat gaan door mij als ik hem iets mis geef ofzo

maar nu ben ik al een 4 maand info aant zoeken en al een 5 maand aan het vragen voor 1tje :D

maar nu verjaar ik binnen een week

dus ik krijg nu wel 1tje voor muhn verjaardag

of weet je een kweker in de buurt van sint truiden ofzo ?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bull3t ;)

 

om even op je eerste vraag te antwoorden

een baardagaam die uit het eitje komt is +/- 10 cm

dus eentje van 8 cm is dus een pasgeboren jong die aan de kleine kant is

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben af gelopen zondag naar Hasselt naar een dierenzaak geweest daar verkochten ze ook baardagaampjes ik zag dat ze daar de jonge die net uit het ei kwamen meteen in de bak deden voor verkoop zoiets zou niet mogen als je het mij vraagt en dan ook nog 50 euro durven te vragen.

 

Zaten er ook 2 tussen met een geboren afwijking 1 met een gek pootje en de andere met 1 oog :(

 

hoorde van een andere dierenzaak een paar km verderop dat die zaak ook al vaker dicht was ivm vergunning problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een kweker wil in de buurt is denk ik de enigste waar ik mijn baardje gehaald heb van reptiles: Mario en Sabrina, ze hebben nu voor de moment jongen zitten die weg mogen. Zij zijn van Tessenderlo. Het zijn heel vriendelijke mensen. Je moet anders eens kijken op hun website: http://users.telenet.be/reptiles.be/home.htm#

 

Als je moest intresse hebben kan je hen ook een mailtje sturen, ik denk dat hun adres op de site staat.

 

Verder heb je denk ik geen dierenwinkel met gezonde reptielen of kweker in de buurt dat ik weet.

 

Alvast veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt maar weet iemand een kweker zelf in de buurt van sint truiden want i kdenk dat da ook niet geweldig goed is voor zo een ruitje zitten ( ivm stress)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke lamp zou ik het beste gebruiken voor in een terra van 100 50 50 ?

l b h

welke watt ofzo ?

ik heb van iemand een tip gekregen om het zo goeiekoop mogelijk laten uit te komen voor mij

2 keer per week krekels en de rest groente en katten voer uit blik

zou dat gaan ?

( als hij volwassen is )

of beter iets anders ?

want 1 bakje krekels kost hier 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral voor de kleintjes is dat misch erg weinig, en katten of hondenvoer zou ik niet doen.

Evt af en toe gewelde kattenbrokken (marja kik zweert erbij?)(en ander raad het af?)

Maar je moet je wel realiseren dat je moet varieren met voedsel, dus ook af en toe sprinkhaantjes en wasmotlarven.

Neem geen meelwormen (zijn erg goedkoop, maar niet echt goed voor je baardje ivm verstoppingen)

Tsja en een baardje houden is geen goedkope hobby vind ik (maar misch zijn andere het niet met me eens)

Je moet weten waar je aan begint, en ze kunnen de oren van je hoofd eten hoor!!

Ik neem aan dat je er 1 neemt?

Dan weet ik niet precies hoe lang je met een bakje doet (krekels) (ik heb het nooit bijgehouden, want ik voer gewoon tot ze niet meer op kunnen)

Groente zullen ze nog niet echt eten denk ik (sommige weer wel) maar ga daar niet vanuit.

Daarnaast moet je ook nog kalk en vitamines geven, en evt dierenartskosten van mestonderzoek kunnener ook nog bijkomen.

Nou dat was mijn preek voor vandaag :P anderen zullen me misch wel aanvullen op datgene wat ik vergeten ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat voor lampen zou ik het best proberen in bak van 100 50 50 want heb geen zin voor mij zo een 10 lampen te kope :D

en hoeveel stuks en ook tl

va nwatt he :P

en wie kan mij een goei uv lamp aanrade ( naam + hoeveel ze ongeveer kost)

alle ik ga slape morge school :( dus om 7 uur der uit :(

en this al 2 uur als men ma mij hoort ist weer iet :D:d lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik weet niet of je bij jou in de buurt een praxis bouwmarkt hebben

die verkoopt reflectorspots kosten als ze niet in de aanbieding zijn E1,79 per stuk

denk dat je als je er eentje koopt van 40 en eentje van 60 watt voor de winter goed zit

zomers 25 en 40 watt maar koop altijd en set reserve lampen voor als er eentje kapot gaat in t weekend

wij gebruikte voor heen uv tl,s

je neemt er dan eentje van 90 cm die past in je terra en 90 cm staat ook weer voor een aantal wattage,s dus elke 90 cm heeft ongeveer dezlefde wattage

wij zijn nu meer gebruik aan t maken van uv spaarlampen zie onlineshop voor

soorten en prijzen

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt

en ne proxis dinge :P keni k nie dus wss nie

maar wel een brico gamma een doe het zelf zaak

en dat is het denk ik :D jah tuurlijk nog reptielenwinkel :D:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar zou ik de uv heel de dag moete laten branden ??

want ik heb al een plaats voor een raam ( tuurlijk vanachter met uitzicht op het tuintje :P )

maar de zon schijnt er nooit binnen dus zou die zo ook geen uv strale opvange ? :D:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×