Jump to content
Sign in to follow this  
bull3t

Baardagame 8 Cm

Recommended Posts

je hebt helemaal gelijk,om mee te beginnen is de belangrijkste zaak dat je een sterk en gezond beestje hebt.maakt niet uit wat de kleur is,als het maar lief is,heb je er net zoveel plezier van.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

jap en daarna kan ik nog kijken voor een koppeltje ofzo in een andere bak he :D:p

maar hoe lang mag een baardje eigelijk uit zijn bak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

je bedoeld toch los in de kamer ?

ieder heeft hier zo zijn mening over

maar mijn dieren gaan zo weinig mogelijk uit hun bak

anderen doen dat dan weer wel

maar hoe lang ?

dit zal veel afhangen van de omgevings factoren

daarmee bedoel ik of het een verwarmde kamer is en welke temperatuur

wat je zeker indachtig moet houden is 'tocht is uit den boze'

dus wat mij betreft als je wilt dat je baardje geen verhoogd risico loopt op ziekte of gebeurlijke ongevallen

laat ze dan zoveel mogelijk in hun vertrouwde omgeving in hun terra met name

hierin is alles aangepast aan hun natuurlijke behoefte

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ok maar als hij los gaat is dat warschijnlijk in de badkamer ( de kasten be ons zweven meer die hange zo tegge de muur een 30 a 40 cm va nde grond en dan staat er niks op de grond en daar is het altyd rond de 20 a 24 graden maar als er pas gedoucht is rond de 28 a 30 grade dus :D:p

als ze volwassen zijn kunen ze dan nog door tralies van ene konijn kot er is zo een 3 cm ongeveer tussen ( dan kan ik hem als de zon schijnt een uurtje of2 buiten zetten als het goed warm is ) alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi heb je in de badkamer aan zeeprresten gedacht of ga je voor je ma elke keer de badkamer schoonmaken en ontsmetten???

een konijnenhok lijkt me niet zo,n goed idee

straks zit het pootje vast tussen de tralies

eerst maar eens achter je terra en je baardje aan en dan maar een verder kijken he

naar buiten is pas volgende zomer weer

en ja echt waar we zitten nu in de herfst en dan nog de winter lente en dan pas weer de zomer

ik zou als ik jou was dat gras maar eens gaan maaien of die auto wassen of de afwas doen anders komt dat baardje er nooit

hard werken he ;)

succes grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,loop nu niet te hard van stapel,zie eerst maar eens dat je 1 baardje gezond de winter door krijgt.en idd laat de badkamer en het konijnenhok ook nog maar even achterwege.als je eenmaal een diertje heb,is 5 a 10 minuten lang zat om uit de terra te zijn! en dan zeker geen geloop door het huis enzo.dat komt allemaal wel,als jij en het diertje wat ouder is :rolleyes:

anita

10 paginas 1 topic,ik geloof dat dit een record is B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een kleintje wilt kopen ben je best van eentje aan te schaffen van ongeveer een maand of 3. Deze zijn dan al iets stress bestendiger. Dit is mijn ervaring toch. Ik kweek ook zelf en de ervaring leert dat deze gemakkelijker omgaan met vervoer naar andere plaatsen. En als je hem meeneemt zorg er voor dat hij lekker donker en warm zit dan blijven ze het rustigst.

 

Mvg

 

P-boy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt want het is redelijk lang rijden zo een 25 a 30 min rijden

maar pff dat nog niet aangedacht hoe kan ik dat nog op temperatuur houden ?

en huh is het zo moeilijk voor een baardje door de winter te krijge ??

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee bull3t zo moeilijk is dat niet

maar je stelt vragen die als je net een baardje hebt gewoon nog lang niet van toepassing zijn

een klein baardje past nog lang niet in dat konijnen hok

rond laten lopen in de badkamer is zoiezo niet verstandig

en een kleintje moet eerst wennen aan jou en zn nieuwe omgeving

we kunnen hier wel al jouw vragen beantwoorden

want die kun je hier gewoon vragen dat is gen probleem daar is het forum voor

maar zoals ik er tegen aan kijk

weet je nog niets eens of dat baardje er gaat komen

dus concentreer je daar eens op

en lees gewoon alle topics nog eens door

dan krijg je al heeeeeeel wat antwoord op bijna alle vragen die je stelt

degene waar je geen antwoord op heb kunnen vinden schrijf je op en als je alle topics door heb gelezen

schrijf je alle vragen waar je nog mee zit in

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk d ik het maar ga houden bij een hamster ofzo want pff i kweet niemeer zenne als de 1 zegt da het zo moeilijk is :)

maar dus ga ik een hamster of 2 kope :D en die in een aquarium zette van 80 op 30 :D:d en da schoon inrichte :D en het daarbij houden en als ik ga werke dga i kde zolder inrichte van mijn geld als slaapkamer en dan ook een baardje :) ik ga me zeker een baardje kope later in ieder geval :D:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi als ik je een tip mag geven

ga eerst eens goed lezen over een hamster

twee mannenlijke hamsters zijn nog erger dan mannelijke baardjes want die vechten elkaar de kooi niet uit die bijten elkaar gewoon tot er

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik ehb weer wat zitten zoeken :D:p en nu mag ik alles eigelijk maken wat ik wil voor een fretjeuh :D

maar enige probleem is ik vind geen fret :D

weet iemand de site van kameleon in hasselt of als er in sint truiden bij reniers fretten zijn alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjonge jonge :P !!!! 141 berichten in 1 topic die denk ik 83 keer off-topic is gegaan, en hij neemt een fret!! :lol:

 

Nou wel een verstandig besluit hoor om er niet mee door te gaan. Je bent er duidelijk niet aan toe. Dat is geen schande hoor. Je hebt een wijs besluit genomen. Punt uit.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon alvorens je een beestje aanschaft eens op Internet zoeken, en een kleine tip, gebruik google en gebruik de wetenschappelijke naam van het betreffende beestje; dan vind je veel meer. ;) Overigens is het verstandig om meerdere webpagina's te bezoeken voor informatie aangezien de

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi inderdaad wees verstandig neem nog even geen huisdier

"leen" er eerst eens even

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn geen boerderije i nde buurt en dierewinkels 1tje maar die neemt niemand aan daar mag je zelfs niet onder de 18 alleen naar boven gaan ( daar zitten de dieren)

en een fretje wou ik maar mocht ik toen ook niet en ik ben eens na de dierenwinkel geweest om gewoon is gaan te kijken en daar waren toen baardjes daar heb ik toen zo een 4 maand info over gezocht en toen mocht ik niet meer

en over fretten heb ik ook al 2 weken gezocht :)

maar ik ga nog wel zoeken enzo

maar als je een week van smorgens tot savonds zoekt op internet heb je wel elke site gedaan (ongeveer)

dus nu ben ik aan het zoeken na 1tje en ik kijk nog rond op internet voor info

:) maar kan iemand me helpen

ik zoek iemand die jongen heeft in de buurt van belgie vlaams b rabant

:) alvast bedankt

en bedankt voor nog meer info van de baardjes als ik me er later ga hale moet ik gwn geheuge opfrissen en dan ken ik al een beetje thx :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben af gelopen zondag naar Hasselt naar een dierenzaak geweest daar verkochten ze ook baardagaampjes ik zag dat ze daar de jonge die net uit het ei kwamen meteen in de bak deden voor verkoop zoiets zou niet mogen als je het mij vraagt en dan ook nog 50 euro durven te vragen.

 

Zaten er ook 2 tussen met een geboren afwijking 1 met een gek pootje en de andere met 1 oog :(

 

hoorde van een andere dierenzaak een paar km verderop dat die zaak ook al vaker dicht was ivm vergunning problemen.

wow das wel heftig vindt ik, moeten ze echt wat aan doen als die winkel zo bezig is....echt ze geven zo'n slecht voorbeeld...wat een idioten , en dan nog eens die arme 2 baardjes met die afwijkingen..echt zielig naja moet wat aan gebeuren!. Hoe heet die winkel ook alweer? en hebben ze een website?

alvast bedankt en groetjes Tim v w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Bull3t

 

Ik zou niet zomaar een fret nemen!Eigenlijk denk ik dat je er echt nog niet aan toe bent om een huisdier te nemen. Een fret, trouwens je neemt er beter meerdere, hebben veel ruimte nodig, ze hebben een specifieke geur dat zeker niet iedereen apprecieert, hebben jaarlijks inentingen nodig,castratie,...

Ik denk dat je idee van een hamster nog beter was. Maar ik blijf erbij, zet eerst alles eens op een rijtje, neem geen dier uit een opwelling.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahahahaha weet wat ook een goed iets moet zijn

neem een ie uit de koelkast en zorg daar een week voor neem het overal mee naar toe

en laat het nooit alleen als je zelf even echt wat anders moeten doen

zwemmen bijvoorbeeld is lastig met zo,n ei

zul je een oppas moeten regelen die het ei dus ook heel de tijd bij zich houd

en als je ei na een week nog heel is en je hebt er goed voor gezorgd zonder constant aan een ander over te laten ben je toe aan een huisdier

let wel ook naar school,buiten,winkel overal meenemen

als je dit teveel vind dan ben je absoluut niet toe aan een huisdier

en kun je inderdaad beter een furby nemen

wat je tegen woordig ook hebt voor kinderen die electronische huisdieren dat is mischien makkelijker

dat is een computer dier bijvoorbeeld een hondje die je dus uit moet laten moet voeren en verzorgen die dus echt aandacht vraagt

verzorg je deze niet goed en op tijd dan gaat deze dood

je kunt m niet uitzetten dus je zult er echt heel de dag voor moeten zorgen

anders gaat hij dood

denk dat dit een heel goed iets is voor jou om jezelf te testen of je aan een huisdier toe bent

als je dood gaat kun je wel weer opnieuw opstarten dus kun je net zolang proberen tot je je dier groot krijgt en in leven houd

lukt je dat dan ben je toe aan een huisdier

maar geloof me het is lastiger dan je denkt

succes

en ga je daar echt eerst oprichten voor je je zinnen weer zet op een dier want die fret word vast volgende week weer een eekhoorn of een................

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×