Jump to content
Pitbulll

Hoeveel Wasmotten Zal Ik Geven?

Recommended Posts

Ik heb vandaag wasmotten gekocht en al een stuk of 8 10 larven gegeven aan me draakje chucky bahbahhh

maar hoeveel larven zal ik per x geven?

Ik geef hem elke dag groente of fruit en om de 2 dagen krekels sprinkhanen of wasmotten nu dan

Ik had vorige week meelwormen gehaald en las er zoveel slechts over dat het gevaarlijk kan zijn voor baardagamen dat ik er meteen mee gestopt ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

opletten met het voeren van wasmotten

dit zijn echte dikmakers ze geven als een snoepje dus geen acht of tien

een stuk of twee

wasmotten mag geen voer zijn per dag

krekels en sprinkhanen zijn nog altijd het hooft voer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals hierboven al gezegd is, mag je zeker geen 8 of 10 wasmotlarven geven.

Krekels en sprinkhanen moeten het hoofdvoer zijn. En groenten en wat fruit elke dag aanbieden. Je kan een wasmotlarve geven, maar dan inderdaad als snoepje. Ongeveer 3 of 4 per week, geen 8 per dag! Een wasmotlarve is een bom van vet en heeft verder niet echt veel voedingswaarde. Je baardje zal er enorm van verdikken. Meelwormen kan, als je ermee oplet, want deze kunnen verstoppingen veroorzaken. Maar ik denk niet dat het kwaad kan om er een paar te geven hoor. Pas op met die wasmotten dus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet veel toe te voegen aan wat de anderen al gezegd hebben...

Het zijn dus echte dikmakers, het is zoals friet voor ons.

Best is om het enkele per week te geven of bijvoorbeeld eentje per dag als snoepje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wasmot is echt als een snoepje, maar dat er gezegd wordt dat enkel sprinkhanen en krekels als hoofdvoer gebruikt kunnen worden ben ik het totaal niet mee eens. Het is wel een hoofdmaaltijd, maar de Dubia word vergeten deze zijn nog altijd voedzamer als een krekel of een sprinkhaan. Zorg voor voldoende variatie in het eten. Wormen en larven dienen zeker niet als hoofdvoedsel daar ze erg vet zijn en je baardje op lange termijn leververvetting kan krijgen. Bv de calcium wormen kan je wel veel vaker geven en zijn zo veel beter dan de wasmot, omdat deze wel voedingstoffen bevatten en het calciumgehalte veel hoger is. Wormen en larven niet meer als 1 a 2 keer per week voeren.

 

Groetjes Cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik was de dubia's en de phoenixwormen vergeten, maar dat komt omdat ik die zelf niet geef. Kakkerlakken komen hier het huis niet binnen. En de phoenixwormen heb ik wel een keer gehad, maar die zaten in aardegrond en dat kreeg ik er niet af, het was de hel! Dus die koop ik ook niet meer. Hier doet hij het goed op krekels en spinkhanen. Soms een wasmotlarve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harstikke bedankt voor alle antwoorden

Ik weet nu zkr dat het alleen een lekkernij is.

Me vraag is beantwoord harstikke bedankt iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×