Jump to content

Recommended Posts

vanaf vandaag teisterd mn baardagaampje het baardagaampje wat erbij zit, hij heeft vandaag een heel stuk van zn staart gebeten...

 

vervolgens heeft hij hem achternagezeten om het nogmaals te doen...

dit terwijl zijn voerbak bomvol zat, hij voldoende eten krijgt met alle vitaminen en kalk.

 

ik heb nu (omdat ik niet wist wat ik moest doen) het terrarium door 2en gedeeld door er tijdelijk een kussen in te zetten. zodat ze niet bij elkaar kunnen.

maar dit gaat morgen natuurlijk niet meer als de lamp aanmoet.

 

ik heb geen extra terrarium meer....

 

AAAARGHHH wat is wijsheid?

1 van de 2 baardagaampjes wegdoen?

 

Als ik NOG een terra moet gaan neerzetten word het echt teveel van het goede...en wil uiteraard wel het beste voor beiden!!.

 

please..help!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tanya

het heeft niks met voer te maken,een bijtertje is een bijtertje.

het is goed dat je ze gescheiden hebt,ze weer samen laten is geen optie,dat gaat niet goedkomen.

nou kan ik wel vragen weet je zeker of het wel een koppel is enz enz,maar daar gaat het nu ook niet om,je hebt een bijter.en dat komt voor,die moet alleen zitten.

nu moet je keuze maken.of een bak erbij,of kiezen welke je houd. dier zonder gave staart geraak je niet kwijt,dus de bijtert gaat dan denk ik.

nu zeg je niet hoe oud ze zijn,maar is de wonde te behandelen met betadine,of moet het gehecht worden=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoe oud zijn de baardjes?

 

Zijn het 2 mannen?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anita, het zijn de baardjes die bij jou vandaan komen...(die we tegelijk met Tari hebben meengenomen).

 

Het zijn 2 vrouwtjes.

 

Ik heb besloten het beestje (na behandeling uiteraard) naar een reptielenopvang te doen, zo weet ik zeker dat deze goed terecht komt...

dit niet omdat ik geen baardje wil hebben die een stukje staart mist, maar omdat ik het gevoel heb dat ie daarmee beter af is...

 

heb het wondje eerst goed schoongespoelt in een badje, en vervolgens aangestipt met betadine.

ziet er inmiddels weer goed uit gelukkig. (ze zitten uiteraard nog steeds appart)

 

Zou ik nu niets meer bij het bijtertje kunnen plaatsen? of deze wanneer deze groot genoeg is bij mijn volwassen koppel doen?

omdat een bijtertje een bijtertje blijft?

 

ontzettend bedankt allemaal!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps dat is minder, Zal moeillijk zijn bij een andere zetten, Ik heb het gehad met Red, Hij was gellijk van het vechten, Ik heb ze apart gezet, en Red weer Baardagaam gemaakt, elkedag weer pakken en praaten, en veel aandacht, na 2 maanden kon hij bij een ander, en het ging heel goed.

Ik heb nu 2 verwaarloosde baarden, Die ook niet bij elkaar mogen, zei mag geen eitjes aan maaken, dat zal haar dood worden.

Ik heb ook me terarium in twee

Share this post


Link to post
Share on other sites

owg,dat is een jaar geleden,is er grote verschil dan,want dit is ongewoon,zo ongewoon dat ik er nog nooit van gehoord heb,dat ze met een jaar oud mee beginnen. ik weet het dus niet,maar het is paartijd,is is er een 1 di een zwart baardje krijgt,of dat ze pootje zwaaien naar elkaar?

ik heb zelf net ook weer 2 vrouwen moetten scheiden,ze hadden paar gedrag,en er was agressief gedrag.

ik begin onderhand het geloof in dat vrouwen samen kunnen te twijfelen,want dit is voor mij de 2 keer,in zoveel jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel vreemd... geen zwart baardje, niet zwaaien...

 

er was wel een verschil in grootte maar niet schrikbarend.

 

het was dat ik ziek thuis zat, en gelukkig dus op tijd kon inspringen. (anders had ik op mijn werk gezeten)

 

het baardje is inmiddels naar een grote baardagaam liefhebster gegaan, zij heeft meerdere "verstoten" baardjes zitten en bij haar zit ze HEEL goed!

 

ik moest snel handelen, en gelukkig bood zij aan om hem bij haar te brengen.

 

vind het heel erg jammer, want je bent gehecht aan je beestje...

NOG een terrarium erbij was simpelweg geen optie (woon momenteel nog thuis, en daar was mijn moeder het niet mee eens, gezien het feit dat ik al 2 grote terrariums heb staan).

 

het baardje is verder totaal niet agressief, laat zich netjes in bad zetten, en huppelt regelmatig mijn kamer rond.

 

erg vreemd allemaal, maar op deze manier opgelost... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×