Jump to content
erwin

Hamm Duitsland

Recommended Posts

Op zaterdag 13 maart is er terug de grootste beurs in europa

HAMM

http://www.terraristikahamm.de

 

 

E & G DRAGONS Belgium pogona vitticeps breeders team,heefd er terug een stand

grote zaal rij nr 11

zoals ieder jaar begind ons beursjaar terug in Hamm

hopen zoals gewoonlijk op veel bekenden,voor een praatje

 

wie komt er??wie zoekt wat??

 

Groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wij zijn hier weer aanwezig, dit maal in de grote zaal op rij 6.

wij hebben ook weer veel nieuwe dieren bij ons. De nieuwe website zal dan ook af zijn.

 

Hoop veel van jullie te zien en/of te ontmoeten.

 

grtn Arthur

 

www.dutchdragonimport.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Helaas gaan wij daar niet geraken.

 

@Arthur, wordt onze link en verwijzing naar het forum dan ook terug

geplaatst?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoe was de beurs in Hamm vandaag?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk!!!

Wel veel gekocht.

Ik heb ook 2 sets raptor solar UV 35watt HQI en man wat een gave dingen!!!

Zijn alleen wel duur . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben er niet geweest maar heb al1 meer slechte dingens gehoord van dat het weer super druk was en de geur was er ook niet te doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hamm is en blijft hamm,de grootste,en de beste

 

er was terug veel te zien,te vinden,en te koop

baardjes waren er niet zo veel,

met uitzondering van enkele stands was er niet veel moois te vinden

waar het moois wel zat was het behoorlijk duur

 

wel wort Hamm stilaan een beurs waar de niet duitsers pesten een sport lijkt te worden

hebben al jaren ervaring in hamm,en weten ondertussen wel wat de regeltjes zijn

iedere beurs vinden ze wel iets anders uit dat extra opgelegd word om in regel te zijn

zo waren onze dozen zeer groot (45 X 27 cm)

niet doorzichtig langs de zijkanten

1/3 van de bovenkant bedekt

voorzien van goede zelfklevende informatiestikker

 

nu waren de verluchtingsgaten niet voldoende <_<

een gaatje erbij en het was goed

keukenpapier dat jaren goed was als ondergrond voor de dieren was goed,tot vandaag

nu moest er een substraat op de bodem :(:(

 

wat me vooral stoorde is dat alle regeltjes enkel opgelegd worden aan niet duitsers

duitsers kunnen en doen alles wat niet zou mogen,en daar word met geen woord over gerept(veel te kleine doosjes,doorzichtig langs de zijkant,niets op de bodem,bovenkant volledig open)

 

had het lef om dit ter sprake te brengen,en ogenblikkelijk word er gedrijgt met verwijdering van de beurs

 

neem dit dan ook zeer ernstig op,en zie wat de toekomstige beurzen brengen

blijven ze daar zo haatdraagend tegen buitenlanders,onderneemen we zeker de nodige tappen

 

gelukkig zijn de reptielenliefhebbers onderling wel zeer vriendelijk,en beperkt de pesterijen zich tot deze welke verantwoording krijgen,zeker de onbekwaame diensdoende dierenartse

 

zeer jammer dat zulke mensen er kunnen in slagen perfecte dagen te proberen te verpesten

 

natuurlijk komt men niet terug met lege handen van hamm :cheer:

hebben een paar mooie hypotjes gevonden :rolleyes:

ook een nieuwe suppergekleurde rode kleine man

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

erwin

als ik dit zo lees denk ik,heb je hamm nodig?

dat het hier in ned beter geregeld zou moetten zijn is een feit,maar ja ,als de regels in hamm alleen voor buitelanders gelt schiet het toch niet op zo!

maar je hebt weer bijgekocht,en je hebt dus wel een goede dag gehad :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een zeer leuke dag gehad en heb me deze keer een beetje ingehouden en maar 1 dame gaan ophalen die in bestelling stond ;)

Dat de buitenlanders in Hamm geviseerd worden is reeds lang bekent maar daar zal weinig aan te doen zijn volgens mij want wie zijn wij om daar iets aan te veranderen want als wij niet meer gaan , staan er 10 anderen te wachten om onze tafel in te nemen dus wat trekken de organisatoren zich daar dus van aan :angry:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wij zijn weer terug uit Hamm en hebben een goede beurs gedraaid.

Wij zijn ook min of meer gedwongen om van papier over te gaan naar substraat (welke dat ook moge zijn). Ik heb besloten om hier aankomende week wel even aandacht aan te gaan besteden en even een gesprekje aan te gaan met de betreffende organisatie. Best leuk allemaal dat de aanwezige dierenarts (heb ik ook al mn vraagtekens bij) ons gebied alle dieren op substraat te zetten en bij onze (duitse) overbuurman de dieren op tapijt mogen zitten.

 

Opvallend was wel dat er binnen hun eigen organisatie twijvels bestaan over de opgelegde regels. De ene zegt papier is de meest hygienische oplossing en de ander zegt nee ze moeten op substraat (zand, houtsnippers, papiersnippers etc.) want dat is hygienischer als papier.

 

Zoals ik heb gezegd ga ik dit Met Frank (organisator) overleggen. Ik hoop dat wij hierin een beetje een voordeel hebben omdat wij ook dieren aan zijn winkels leveren.

 

Ik laat het weten wat hiervan de uitkomst is.

 

groeten Arthur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Arthur ,

 

veel geluk maar zoals gewoonlijk gaat dit weinig uithalen en geloof mij maar dat zelfs de organisator daar niet veel aan gaat kunnen veranderen want waar heeft hij anders een dierenarts voor nodig :huh:

Heb zelfs stemmen horen opgaan dat alle buitenlanders daar eens iets aan zouden moeten tegen doen en aktie zouden moeten ondernemen maar geloof mij als de moment daar is wil ik wel eens zien wie dat dan gaat meedoen want de meeste zetten een grote bek op tot wanneer het er op aankomt en dan binden ze vlug in want Hamm blijft heilig voor hun en ze willen daar natuurlijk niet uitgesloten worden , dit ook met de beurs die door hun concurenten word georganiseerd want wie daar gaat staan komt er niet meer in bij hun en toch gaan er daar veel staan maar dan onder een andere naam <_< en dit vind ik ook niet kunnen dat zij dit hun kunnen veroorloven om ons dit verbieden maar toch blijven zij oppermachtig :(

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik denk dat de toekomst dit allemaal nog gaat uitwijzen.

 

Komen zeer slechte tijden aan, dus als alles minder gaat worden

zullen daar in Hamm vast ook wel wat water bij de wijn moeten

gaan doen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

duitsers doen geen water bij de wijn :rolleyes::rolleyes:

 

er stonden 25 standhouders te wachten om een plaats,voor als er eentje niet kwam opdagen

hamm is en blijft de beurs der beurzen

 

wel moet er een gelijke behandeling komen voor iedereen

 

mooi dat U het ook even probeerd Arthur ,hopelijk hebt U meer geluk

onze ervaring is dat u op de autosnelweg tegen een verlichtingspaal spreekt,het net het zelfde efect heeft,als tegen de organizatie van hamm

ze luisteren,maar er veranderd niets

 

wat mij het meeste stoort is het steedts terugkomende"......;of we verwijderen u"bij elke gelegenheid

(hebt u al gezien hoe ze iemand verwijderen???(wij wel)(en dit wil je niet meemaken hoor,geloof me)

(waarom zijn deze veiligheidsmensen zo stoer en zeeeeer groot denkt U)

 

Heb Frank (organisator) er ook al ,en nu terug over aan gesproken,en telkens terug is het "zal eens met haar praten"

 

heb zelf een gesperk gehad met FRANK en de dierenartse over wat een goede manier van het tentoonzetten van onze dieren is

de beukensnippers zijn zelfs dodelijk voor baardjes(de onze willen ze zelfs opeten)

zand is zeer mooi,maar niet ze proper te houden,en sommigen hebben dan ook zand in de ogen

haar opmerking""ik ben dierenartse en ik bepaal de regels""

 

ook de verluchting

deze willen ze langs de zijkant,terwijl er geweten is dat de meeste reptielen wel wat kouw afkunnen,maar ZEKER geen tocht verdragen

daarom is het veel beter verluchtingsgaten langs boven te maken

 

 

dan mogen wij als belgen en nederlanders nog niet klagen,de fransen hebben het nog zwaarder met deze mensen

versta je geen duits,ga je er ook uit

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom zijn deze veiligheidsmensen zo stoer en zeeeeer groot denkt U

 

Hallo Erwin ,

 

die duitsers waar je het over hebt denken nog steeds dat ze de oorlog gewonnen hebben maar iedereen die nog zo stoer of zeer groot is gaat uiteindelijk ook neer hoor als het moet ;):lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan hun prachtige duitse lukse wagen te zien hebben deze stoere jongens al meer vijanden gemaakt dan vrienden in het verleden

 

gelukig zijn de meeste duitsers die we persoonlijk kennen zeer vriendelijke mensen, en keuren dit gedrag ook af

 

deze die daar de veiligheid moeten verzorgen zullen de uitzondering zijn zeker <_<<_<

groot en stoer zijn ze wel

beleefd en vriendelijk zeker niet

lijken wel nakomelingen uit een of ander kweekprograma :blink::blink:

 

het gebeuren van vorig jaar,dat ze daar iemand extreem hard buiten zetten is nog zeer vers in het geheugen(je ziet niet elke dag een man van meer dan 100 kilo,enkele meters ver door de lucht vliegen)(en de dieren erachter)

de blikken in de ogen,en het zoeken naaar wie durfd er iets te zeggen herinner ik me zeer goed(en niemand die er maar iets van durvde zeggen)

hoop natuurlijk dat ze dit nooit bij ons proberen

GELOOF NIET DAT ZE BUMMPERBESTENDIG ZIJN :rolleyes::D:rolleyes:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typisch dat buitenwippers type..

 

In discotheken en fuiven kom je deze hier ook tegen.

Altijd de grote held, tot wanneer ze hun meerdere tegenkomen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×