Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

zal ik mij eerst even voorstellen, ik ben een 20-jarige student wonend te Oost-Vlaanderen en ik sta op punt een baardagaam te kopen, maar eerst wil ik natuurlijk zijn leefplekje op punt zetten. Na al wat enig zoekwerk heb ik al paar dingetjes besteld zoals:

- digitale thermometer

- electrodize (een voedingssupplement met kalk en extra vitamine D3)

- repti Glo 10.0 Compact 26W (UV-lamp)

- vita Totaal (extra vitaminen voor op het eten)

- repti Shovel Scooper (een zeefje voor het zand te kuisen)

- voederpincet

Nu heb ik al een glazen terrarium met 2 schuifraampjes van 80x40x40. Heb ik enkele vraagjes:

- Welk zand moet er gebruikt worden, speciaal reptielenzand of speelzand?(opstoppingen?)

- Welke spots en wattage kan ik gebruiken voor de warmte? Kunnen dit gewone spots zijn van doe-het-zelf-zaken? En die zwarte kubusvormige omhulsels rond de spots die in terraria hangen, waar zijn deze te koop?

- Schaf ik mij best een kleintje aan van enkele maanden of ene van al een jaar of meer? Bij een handelaar op particulier?

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met deze vragen en eventueel wat extra tips.

Alvast bedankt, sturp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van harte welkom hier

 

dikke pluim pluim pluim

 

eerst informatie zoeken,en dan pas kopen ZO HOORT HET :cheer::cheer:

Vanwaar in oost vlaanderen bent u

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u voor deze openhartelijke verwelkoming :D

Ik ben van omstreek van Wetteren, ligt tussen Aalst en Gent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom sturp :cheer:

 

Zeker en vast een goede voorbereiding, dit verdiend een dikke pluim :cheer:

Van iemand van oost-vlaanderen hadden we natuurlijk niet anders verwacht :P

Als eerste baardje zou ik zeker niet voor een te jong dier gaan, maar eentje van min. 3 maand die sterk genoeg is.