Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

zal ik mij eerst even voorstellen, ik ben een 20-jarige student wonend te Oost-Vlaanderen en ik sta op punt een baardagaam te kopen, maar eerst wil ik natuurlijk zijn leefplekje op punt zetten. Na al wat enig zoekwerk heb ik al paar dingetjes besteld zoals:

- digitale thermometer

- electrodize (een voedingssupplement met kalk en extra vitamine D3)

- repti Glo 10.0 Compact 26W (UV-lamp)

- vita Totaal (extra vitaminen voor op het eten)

- repti Shovel Scooper (een zeefje voor het zand te kuisen)

- voederpincet

Nu heb ik al een glazen terrarium met 2 schuifraampjes van 80x40x40. Heb ik enkele vraagjes:

- Welk zand moet er gebruikt worden, speciaal reptielenzand of speelzand?(opstoppingen?)

- Welke spots en wattage kan ik gebruiken voor de warmte? Kunnen dit gewone spots zijn van doe-het-zelf-zaken? En die zwarte kubusvormige omhulsels rond de spots die in terraria hangen, waar zijn deze te koop?

- Schaf ik mij best een kleintje aan van enkele maanden of ene van al een jaar of meer? Bij een handelaar op particulier?

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met deze vragen en eventueel wat extra tips.

Alvast bedankt, sturp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van harte welkom hier

 

dikke pluim pluim pluim

 

eerst informatie zoeken,en dan pas kopen ZO HOORT HET :cheer::cheer:

Vanwaar in oost vlaanderen bent u

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u voor deze openhartelijke verwelkoming :D

Ik ben van omstreek van Wetteren, ligt tussen Aalst en Gent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom sturp :cheer:

 

Zeker en vast een goede voorbereiding, dit verdiend een dikke pluim :cheer:

Van iemand van oost-vlaanderen hadden we natuurlijk niet anders verwacht :P

Als eerste baardje zou ik zeker niet voor een te jong dier gaan, maar eentje van min. 3 maand die sterk genoeg is.

Bij wie je dit doet speelt vertrouwen een grote rol en zeker de kennis.

Succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom hier op het forum!

 

Wat je vraagjes betreffen... Ik zou zeker een diertje nemen zoals JO zegt dat ouder is dan 3 maanden oud, jonger zeker niet gaan, ze zijn nog zo gevoelig...

Ik zou ook een baardje bij mensen thuis kopen, zo zie je de leefomstandigheden van de baardagamen bij die mensen, kan je nog info opdoen, zie je de ouders,... Een iwnkelier wil alleen maar verkopen en die durven dan ook dingen te zeggen die niet waar zijn ofzo.

Wat de lampen betreft, zou ik eens uitproberen, je terra laten proefdraaien... Ik zou met een 60watt (goedkopen spot of halogeenspot uit de winkel) eens proberen en zien of het warm genoeg wordt. Dan kan je nog altijd veranderen. Wij hebben enkel mdf terra's dus kan er niet van meespreken.

Voor zand kan je vogelzand kopen of speelzand en dat laten drogen, ook heeft Marc hier in de online shop heel goed zand wat je kan uitwassen en terug hergebruiken, deze is in verschillende kleuren verkrijgbaar.

 

Hopelijk heb je er al wat aan en misschien kan je eens bij iemand die in je buurt woont op bezoek gaan en eens een kijkje nemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoorden, nu kan ik eindelijk van start met het inrichting en klaarmaken van mijn terra. :rolleyes:

 

By the way... echt een SUPER - FORUM!!! ;):cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom op het forum,altijd fijn om te weten dat we het goed doen bij onze zuiderburen!

je hebt nog veel vragen,misschien moet je eens langs gaan bij iemand die al veel ervaring heeft.er zijn genoeg leden bij je in de buurt.

alvast veel voorpret gewenst!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×