Jump to content
darkthrone

Is Terrarium Groot Genoeg ?

Recommended Posts

hallo,

 

ik wil graag met wat grotere dieren werken.

ik heb gekozen voor een steppenveraan, maar nu is mijn vraag.

is mijn terrarium wel groot genoeg ?

de afmetingen zijn:

lengte: 1,80

hoogte: 0,80

diepte: 0,80

 

wie kan mij hier wat meer over vertellen ???

 

groeten roy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grootte: maximaal 1,3 m; normaliter 75-100 cm.

 

 

Levensverwachting: 12 jaar.

 

 

Biotoop: droge, zandige-lemige savannes en grassteppen.

 

 

Verzorging: als paartje in een terrarium met groot grondoppervlak (minstens 5x2x2 ), eventueel 1 man met meer vrouwtjes (dan grotere bak); zandbodem; schuilplaatsen van kurkschorsbuizen, stenen en wortels; regelmatig UV-bestraling zeer aan te bevelen. Geef ze een flinke bak water om te drinken en te baden; ook in de natuur leven steppenvaranen vaak in de buurt van water, en in het terrarium liggen ze soms urenlang in het waterbassin.

deze dieren hou je best is een voledige kamer,apart voor hun

mooi ingericht,is het een paraadijs

zet er een tuinzetel in

genieten gegarenseerd

 

 

Tempratuur: lucht 25-35 C, warme plaats tot 45 C, 's nachts afkoeling tot 20 C.

 

 

Luchtvochtigheid: 's winters lager, rond 60%; in het voorjaar 90-100%, en dan door frequent sproeien de regentijd nabootsen.

 

 

Voedsel: carnivoor, die in de natuur echter in hoofdzaak insecten eet. Geef zo (ook in het terrarium) maar af en toe babymuisjes, eendagskuikens, runderhart en eieren, anders kan verzucht optreden.

 

 

 

Opmerking: de dieren kunnen erg tam worden. Elk jaar worden talrijke varanen uit Afrika ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

de naam zegd het al,steppe varaan.deze dieren leggen dagelijks hele afstanden af,en wandelen dus uren om aan hun behoeftes te voorzien, en zoals erwin al aangaf,ze hebben ruimte nodig om hun ding te kunnen doen.

zelf vind ik de terra te krap,maar als je de mogelijkheid hebt zodat het dier kan roamen buiten het terra zou het kunnen,mijn iguana zit aleen in z,n terra als ik niet thuis ben,verder kan hij elke dag z,n loopje in huis hebben,en is een gelukkig tevreden dier.

dus als je echt serieus grote dieren wil gaan houden is het goed dat je er over nadenkt.

stel jezelf ook even voor als je wilt,is prettig voor ons,weten we met wie we het te doen hebben,en veel plezier op het forum,en met je toekomstige aanwinsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×