Jump to content

Recommended Posts

ik gebruik altijd wit zand van gamma hubo of brico en ik heb vandejaar ook even last gehad maar dat was maar in 2 bakken van de 8 en der ligt allemaal wit zand in dus zal wel verkoop praatje zijn

 

mvg mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

zand met klei erin is zeer stofferig als het droog is(wat voor een baardagaam nodig is

zeer moeilijk zuiver te houden

baardjes krijgen er de kleur van de klei van

 

dus zelf ben ik niet een voorstander van terrariumzand met klei

dit zand is wel zeer geschikt voor terrariums met dieren die in een vochtige omgeving leven,en die holen graven

 

zand uit de brico is gewassen zand(word zo genoemd omdat het vuil eruit word gespoeld,en dan is uitgelekt voor het in zakken word gedaan)

in dit zand zal dus wijnig of geen bloedmijt of eitjes ervan te vinden zijn

het kan altijd natuurlijk,daar het zand op grote hopen licht voor het uitlekken,en er zo best even een vogel of egel kan voorbijkomen,en zo een eitje verliezen,maar dit is dan ook zeer beperkt

 

heb zelf nog nooit een besmetting gehad van vers zand

 

werken in de tuin,en het zelf binnenbrengen is een grotere warschijnlijkheid

nieuwe kamerplanten kunnen dit ook zijn

groenten die niet goed gespoeld zijn

zelfs levend voedsel kan de overbrenger zijn

 

bloedmijt voor 100% uitsluiten zal wel nooit lukken

gelukkig va,d de behandeling best mee

 

hier hebben we bij de laaste besmetting iets nieuws geprobeerd met zeer goed resultaat

 

wel met dierenarts begelijding!!!!!!!!!!!!(zeer goed wegen en naar verhouding toegediend)

de druppels die normaal gebruikt worden voor honden in de hals

deze druppels werken via het bloed,en hebben een werking van verschillende weken,dus een behandeling is voldoende

 

koste wel een cent,maar suksess gegarendeerd

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow , allemaal .

 

Ten eerste , de beste wensen enzo ...

Ten tweede , we zijn nu 3 weken verder heb ze gisteren nog eens in bad gedaaan en ingespoten met bio kill , heb er geen meer gevonden .. Alleen op eentje wel veele gesneuvelden dus die blijft nog een weekje apart hebb dus ook terug zand erin gedaan en ingericht , wel veel simpeler maar toch goed vind ek ... Heb eens repti zand van zoomed gekocht , had nog veel bons van de dierenwinkel dus viel best goed mee in prijs ... Dan een vraagje , mag ik de bak en de beestje nu nog af en toe inspuiten ? preventief ?? En dan nog vraagje , heb precies de indruk dat er 2 wat slomer zijn geworden .. Kan dit een laate winterrust zijn of ... ??

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is wel de bedoelling dat de mijten sterven ja!

maar voor het geval er eitjes van de achter blijven moet je even wachten en het herhalen,ondertussen zet ze op keukenrol of kranten papier. het zand de stronken enz kan je in de vriezer steken,of bakken in de oven,zodat je zeker weet dat er niks in rond kruipt.

He he ,ik gebruik altijd wit zand uit de Hubo .Dat gaat wel eerst een dag of zes in de diepvries .Maar mijn vraag is nu ,kan ik het ook in de microgolf oven doen ????? En is dit doeltreffend ??? Het zal wel wat rapper gaan dan in de vriezer denk ik ??

tuurlijk werkt verhitten sneller,ik doe ook wel eens in de gewone gasoven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

waar wil je ze preventief mee inspuiten,tegen de mijten?

zou ik niet doen. zo bouwen je dieren ook geen weestand op!

als je bang bent dat er wat in het zand zit kan je dat vooraf in de vriezer of de oven steken.

maar de besmetting komt anders van buiten af,dus kan je beter opletten wie er aan je dieren zit!!!! of jezelf even even behandelen met ontsmettings gel als je ergens geweest bent waar reptielen zitten.

hier zitten de volwas dieren in de rust,daar is het nu ook de tijd voor,eten ze ook al minder?

enne ook nog de beste wensen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey

waar wil je ze preventief mee inspuiten,tegen de mijten?

zou ik niet doen. zo bouwen je dieren ook geen weestand op!

als je bang bent dat er wat in het zand zit kan je dat vooraf in de vriezer of de oven steken.

maar de besmetting komt anders van buiten af,dus kan je beter opletten wie er aan je dieren zit!!!! of jezelf even even behandelen met ontsmettings gel als je ergens geweest bent waar reptielen zitten.

hier zitten de volwas dieren in de rust,daar is het nu ook de tijd voor,eten ze ook al minder?

enne ook nog de beste wensen!

Oppassen wie aan je dieren zit ,word hier gezegd ...........

 

Dit omdat die persoon mijten kan meedragen waarschijnlijk .

Mijn vraag is nu ,ik ben tuinier in hart en nieren ,dus van eind februari tot eind september zit ik 80 % van mijn vrije tijd tussen de groenten en andere planten .

Is de kans op overdracht van mijten dan groter ,en zo ja ,wat is daar tegen te doen ?????????????? :unsure::blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit er bloedmijt of te wel gewone mijt op groentes dan?

alles wat ik onbespoten kan krijgen is erg welkom,en ik heb nog nooit gehoord dat de dieren en ziek van werden,of parasieten kregen,wel dat ze grote wormen kregen van zieke krekels en sprinkhanen,die dragen die al bij zich als je ze opvoerd.

maar als er iemand komt die ook dieren heeft is het misschien lullig,maar laat je dieren dan in de terras,of op z,n minst de handen onsmetten.

als gezonde dieren een mijtje krijgen is er niks aan de hand,kan je even de tijd nemen,maar met jonge dieren,of oude, of zieke,moet je snel zijn,want de weerstand is laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

preventief behandelen kan

 

wijzelf doen het twee keer per jaar,eens voor de zomer,en een keer na de zomer

 

DIT KAN ENKEL MET DUTCHY'S

deze sterven gewoon af waneer ze niets vinden,en zijn geen belasting voor de dieren

 

andere produkten zou ik zeker niet preventief gebruiken,deze zijn zo al belatend genoeg voor de baardjes,waneer het echt nodig hebben

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow ,

 

@ Anita , ja ze eten al wel wat minder , alleen het grootste vrouwke eet gewoon heel goed !! door zelfs ..

 

@ Erwin , waar kan ik deze dutchy's krijgen buiten op de beurs zoals je al vermeld had .?.? En hoe groot zijn deze ??

 

En aangezien niemand iets gezegd heeft dat ik het zand er al te vroeg heb ingedaan neem ik aan dat het dus niet te vroeg is :D ...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×