Jump to content

Recommended Posts

Hey allemaal ,

 

Toen ik derjuist men ronde deed zag ik op een rotstke heel veel kleine rode puntjes bewegen , heb dans eens goed rondgekeken in het andere terrra en daar ook vant zelfde , is dit bloedmijt ,, zoja wat doe ik eraan ? Is dit dodelijk ??

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

klingt als bloedmijt ja.

als je zorgvuldig te werk gaat ben je er zo van af!

haal front line vlooien middel,spray dat op zo,n stuk keuken rol,wees voorzichtig met de oogjes,en wrijf je dieren daar mee in.

haal je terras leeg,behandel die er ook mee,zet ze op krantenpapier,en herhaal het over 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloedmijt is niet dodelijk,enkel zeer ongemakkelijk en vervelend

 

 

 

biokill vernevelen over het lichaam

zeer goed opletten dat er inn de ogen niets komt(liefst kop vermijden)

 

terrarium voledig leeg maken en inspuiten met biokill

24 uur laten inwerken(gesloten)

uitwassen met detol

 

alle terraria spulletjes behandelen met biokil

alles in een plasiekzak steken en enkele dagen de vriezer in

geenn zand in het terrarium,maar kranten

 

behandeling herhalen na 9 dagen

 

pas dan kan alles er terug in

 

OPGELET

BLOEDMIJT OVERLEEFD IN DE AARDE VAN DE KAMERPLANTEN

hier is maar een mogelijkheid

alles wegdoen waar aarde aan te pas komt

 

er is ook de mogelijkheid om alles te laten zoals het is,en voor de dutchie's gaan

 

dit zijn roofmijten die leven van bloedmijt

deze leven net zo lang dat er bloetmijt te eten is,en sterven daarna

deze eten ook de bloedmijt die in de kamerplanten zitten

 

wel een slechte tijd nu om deze in te zetten

dutchie's worden per post geleverd,en kunnen absolut niet tegen de kou

 

de firma die deze leverd stond in houten

houten is jammerlijk voorbij

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee thx ... Mvg

 

Aahja gaat die spray gaan problemen geven met men achterwand aangezien deze van tegellijm is ...

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bloedmijt/luis zijn ziekte overbrengers.

 

Baardjes verzwakken door bloedmijt/luis, en zullen ziek worden

en sterven om den duur.

 

Bio Kill en Frontline zijn te gebruiken.

 

Nooit meer als 2 derde van het lichaam licht benevelen.

 

Terrarium en alle andere benodigdheden goed ontsmetten met genoemde middelen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee vraagje ,

 

Als ik er nu een laag bootvernis op de achterwand doe wordt de achterwand dan afwasbaar ?? En zonee , hoe dan wel , en als ik dit gedaan heb moet ik de boel dan nog steeds behandelen ??? , de grotjes en acc uitraard wel , en zand zal ook wel veranderd moeten worden zeker ?? Dan nog laatste vraag , wat is de oorzaak van bloedmijt ??

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bloedmijt/luis kan overal vandaan komen.

 

Vogels,kippen, muizen enz. zijn hier vaak drager van.

 

Kan ook zijn bij de aanschaf van een nieuw dier.

 

Ook een verontreinigde omgeving kan de oorzaak zijn.

 

Besmetting door mensen komt ook soms voor, als deze in aanraking zijn

geweest met een besmette bron.

Mijten, luizen kunnen bijvoorbeeld op de kleding zijn gekomen.

 

Normaal gesproken hoef je de want niet te vernissen, frontline en

bio kill is lang werkzaam.

 

Toch raad ik het je aan om de want wel te vernissen, dit is veel beter

te reinigen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkee en welke vernis moet dit zijn dan ?? en dan nog een vraagske :P als ik men baardje ontsmet en zet dit in een ander terra is men baardje er dan direkt vanaf of is terra dan ook besmet ??? en voldoet 1 laag vernis of moet ik er meerdere doen ?? en dan als laatste , als het erra vernist is moet ik dan nog met fortline doen of niet ?? misschien best wel voor de veiligheid of is dit niet aan te raden

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Sommige gebruiken jachtlak of hars.

 

Terra moet volledige worden ontsmet, alleen vernissen of harsen helpt niet.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste ben je met roofmijten te plaatsen in je terrarium

Op een week of 4 zijn alle mijten weg

Heb er deze zomer ook last van gehad en deze zijn allemaal verdwenen met de roofmijt

Ik heb ook de spray gebruikt deze is niet het gewenste effect al de roofmijten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had mijn oplossing al ergens anders op het forum geplaatst, maar hierbij nog een keer hoe ik het heb verholpen:

 

Ik heb toevallig een tijdje geleden ook heel erg last van mijt gehad.

Ook hier weet ik niet hoe het komt, maar kan je wel vertellen dat het in no time heel erg was, mijn baardjes zaten helemaal onder.

Ik heb begrepen en ook ondervonden dat de mijt niet alleen op de beestjes zitten, maar ook uit de bakken kruipen en op en rondom mijn terrarium gingen zitten.

Herbesmetting komt dus ook van buiten het terrarium.

 

Mij is toen het volgende geadviseerd:

 

-Loxazol hoofdluis lotion kopen (klein flesje van 59 ml, en is niet giftig)

-oplossen in 4 liter water

-alle bodemsubstraat en gehele inrichting uit je terrarium halen.

-beestjes ermee wassen, terrarium helemaal nat maken ermee (ook achterwand, hout, grotjes, stenen, voerbakjes etc.) en even een uurtje in laten trekken alvorens je het droog veegt met een doek.

-tafel/kast/muur rondom het terrarium ook helemaal schoonmaken met dit spul.

-daarna kranten erin en de dieren 2 weekjes op kranten houden (Probeer minimale inrichting in het terrarium te plaatsen voor deze 2/3 weekjes)

-Na die 2 weken nog 1x herhalen en dan nog 1 weekje op kranten houden.

-Nu kan alle inrichting inclusief nieuw bodemsubstraat er weer in.

 

Is even een intensief werkje, maar ik zag dezelfde avond al resultaat!

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt...ik had hier iig een super resultaat mee!

Succes!

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik lees dat steeds meer mensen last krijgen/hebben van bloedluis/mijt.

 

In de 15 jaar dat wij nu baardagamen houden hebben wij hier maar 1 keer last van gehad.

 

Dit was in de periode toen we ook nog slangen hadden.

 

Wel gebruiken wij alsemkruid preventief (voorkomen).

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet zelf hier ook niet wat het is,maar het komt vanaf buiten toch?

dus moet je het zelf meebrengen,of moet er iemand bij je komen die besmet is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het idee dat het bij mij binnen is gekomen door een stuk hout wat ik had gekocht ergens in een winkel.

In het begin was het niet veel (bloedmijt) en heb ik ze dagelijks van de baardjes afgeveegd en bleef het een beetje weg.

Dit was op een gegeven moment niet meer te doen omdat ze meer en meer last ervan hadden en daardoor ben ik op zoek gegaan naar een oplossing.

De oplossing die ik heb aangedragen hierboven heb ik van een vriendin uit een (reptielen) winkel die jaren ervaring heeft met reptielen.

Ik merkte direct dat het hielp en ze zijn niet meer terug gekomen.

Zoals hierboven ook al beschreven moet je ook opletten dat je om het terra alles schoon maakt.

De bloedmijt legt namelijk ook buiten het terra eitjes.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila ,heb er extra maagje tegellijm opgezet en laagje bootvernis , hen frontline gaan halen , en zonder ik het wist heeft men vriendin ook iets gaan halen , Mite Off van zoomed n dus welke gebruik ik nu het best en behandel ik ook de rest van de beestje preventief of niet ??

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook voedseldieren kunnen drager zijn van bloetmijten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bloedmijten/luizen bij voedseldieren heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.

 

Wel voedselmijt, maar dit kan geen kwaad voor reptielen.

 

Bloedlmijten/luis kan in hout zitten.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow , voila beestjes zijn ingesmeerd met frontline ... Terra's ook + laagje bootvernis , maar mag ik er nu al zand indoen ?? En in de dierenwinkel zeide ze me dat er ook bloedmijt/luis in het zand kan ziiten van de brico , aangezien dat niet gesteriliseert is ?? Kan dit ?? En dan nog vraagje , heb de meeste bloedmijt van men beestje gekregen maar op sommige plaatsen zag ik ze wel zitten maar kon er niet aan zelfs niet met pincet en wou niet te hard duwen met pincet omdat schrik heb voor ze pijn te doen , aangezien dit bij ne mens ook pijn kan doen .. maar zijn die mijten dan dood door de frontline of ni ??

 

Grtz ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij kwamen de mijten van de ratten die ik kocht in een winkel.

Heb de behandeling ongeveer 4 weken gedaan en ben er voorlopig vanaf, hopen dat het zo blijft.

Met frontline heb ik geen ervaring van de werking ervan, ik heb tegen die rotbeesten NIX gebruikt, en ben daar zeer tevreden van.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wel de bedoelling dat de mijten sterven ja!

maar voor het geval er eitjes van de achter blijven moet je even wachten en het herhalen,ondertussen zet ze op keukenrol of kranten papier. het zand de stronken enz kan je in de vriezer steken,of bakken in de oven,zodat je zeker weet dat er niks in rond kruipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooo ben dus gewoon nieuw zand gaan halen ,.maar vraagske , kheb dus mijn achterwand vernist met jachtvernis ( satijn ) maar nu blinkt men achterwand wel helemaal , kan ik die terug mat krijgen ?? Zoja hoe ? In de brico zeide ze me met staalwol , klopt dit ?? En dan nog vraagje morge is het een week geleden dat ik da terra's met frontline heb behandelt , ga ze morgen nog eens met biokill doen .. Maar kan ik er dan al zand indoen morge of best nog wat wachte ?? ( ook al zet ik er een andere man in die mijtvij is :D ) ??

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooo ben dus gewoon nieuw zand gaan halen ,.maar vraagske , kheb dus mijn achterwand vernist met jachtvernis ( satijn ) maar nu blinkt men achterwand wel helemaal , kan ik die terug mat krijgen ?? Zoja hoe ? In de brico zeide ze me met staalwol , klopt dit ?? En dan nog vraagje morge is het een week geleden dat ik da terra's met frontline heb behandelt , ga ze morgen nog eens met biokill doen .. Maar kan ik er dan al zand indoen morge of best nog wat wachte ?? ( ook al zet ik er een andere man in die mijtvij is :D ) ??

 

Mzzls

Hoi,

 

Ik zou nog wat wachten met dat zand. normaal gebruikt men frontline en 14 dagen later nog eens om zeker te zijn dat er geen eitjes zouden gaan uitkomen achteraf.

Ook de bovenkant en de schuifprofielen goed bewerken, word gemakelijk wel eens vergeten.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites
het zand de stronken enz kan je in de vriezer steken,of bakken in de oven

Het zand moet je gewoon weggooien en nieuwe aanschaffen (dit pas nadat de mijt definitief weg is en je voorlopig alles op kranten of keukenpapier hebt gehouden).

De stronken, stenen en andere attributen uit je terrarium moet je met hetzelfde spul behandelen.

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is wel de bedoelling dat de mijten sterven ja!

maar voor het geval er eitjes van de achter blijven moet je even wachten en het herhalen,ondertussen zet ze op keukenrol of kranten papier. het zand de stronken enz kan je in de vriezer steken,of bakken in de oven,zodat je zeker weet dat er niks in rond kruipt.

He he ,ik gebruik altijd wit zand uit de Hubo .Dat gaat wel eerst een dag of zes in de diepvries .Maar mijn vraag is nu ,kan ik het ook in de microgolf oven doen ????? En is dit doeltreffend ??? Het zal wel wat rapper gaan dan in de vriezer denk ik ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal ,

 

Ja ik heb dus de indruk dat het al v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×